F1: Pörgés-forgás Barcelonában, Vettelé az ötödik nap
Formula–1 2020: Barcelonai kollektív teszt – 5. nap

Négyszer is előkerültek a piros zászlók az utolsó előtti tesztnapon. Tesztelsőség a Ferrarinál, műszaki hiba a Mercedesnél.

200050-test-f1-barcelona-2-seb-day2.jpg

Némi meglepetés gyanánt vizes pálya fogadta a Formula–1 mezőnyét a 2020-as előszezon ötödik kollektív tesztnapján, Barcelonában. A körülmények miatt az első órában a megszokottnál gyérebb volt az aktivitás, ha pedig pályára is gördültek a versenyzők, azt az átmeneti (intermediate) abroncsokon tették meg.

A körszámok a következő három órában sem lendültek meg igazán, az elmúlt napokhoz képest példátlan módon senki sem jutott el 50 körig az ebédszünetig. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy nem kevesebb mint három alkalommal kellett meglengetni a piros zászlókat: Antonio Giovinazzi a 4-es kanyarnál kicsit meg is törte az Alfa Romeo hátulját, míg Max Verstappen és Sebastian Vettel az 5-ös kanyar bukóterében járták meg a kavicságyat, akárcsak Valtteri Bottas – a finn azonban ugyanazzal a lendülettel vissza is tudott kecmeregni a pályára, nem forgott meg.

Grande Prêmio on Twitter

@Anto_Giovinazzi escapou na curva 4 e bateu de leve o carro da Alfa Romeo na barreira de proteção. Primeira bandeira vermelha desta quinta-feira de pré-temporada da F1 em Barcelona #GPnaF1 #F1 #F1Testing https://t.co/vAD0wroDZi

Formula 1 on Twitter

⚠️ BEWARE: Turn 5 ⚠️ Bottas, Verstappen and Vettel all endured a trip across the gravel during #F1Testing #F1 https://t.co/z0YjETHF3t

Vettel ennek ellenére a leggyorsabb volt az első négy órában, a ferraris a körszámok tekintetében is az élen zárt, 49 körrel. A négyszeres világbajnok 1:16.841-es időt autózott, amivel két tizeddel zárt a Racing Point-os Lance Stroll előtt, a williamses Nicholas Latifi pedig közel fél másodperces hátránnyal lett harmadik.

A kanadai újoncot Lando Norris (McLaren), Verstappen, Valtteri Bottas (Mercedes) és Kevin Magnussen (Haas) követte, Giovinazzi pedig már nem tért vissza a pályára balesetét követően – így csak 16 kört teljesített az olasz, ennek ellenére Pierre Gasly (Alpha Tauri) előtt végzett.

Délután már simábban alakult a folytatás, meglepetésekből azonban így sem volt hiány: másfél óra és mindössze 14 kör után megállt a pályán Lewis Hamilton a Mercedesszel, ezzel a regnáló világbajnok az etap egyetlen megszakítását idézte elő.

Thomas Maher on Twitter

Red flag. Hamilton has broken down approaching turn 6. #F1 #F1testing

A csapat egyelőre nem hozta nyilvánosságra a hiba okát, a malőr viszont alátámaszthatja a Williams által hangoztatott aggodalmakat: a grove-i csapat épp a minap ismerte be, hogy már a harmadik erőforrást helyezték be az FW43-asba. Eddig a gyári alakulatot és a Racing Pointot közel sem kísértette ennyiszer a technika ördöge, ezért annak gyanúja is felmerült, hogy a Williams esetlegesen hibás konstrukciója vezetett a meghibásodásokhoz – ezt a mai fejlemények fényében megcáfolhatják.

Meglepő módon ezúttal sem a gyorskörökre helyezték a hangsúlyt a csapatok, sokkal inkább a hosszabb etapokra. Vettel így megőrizte az első helyét, mögé azonban Pierre Gasly zárkózott fel, Strollt és Latifi lejjebb szorítva az eredményjelzőn – a williamses viszont nagyon szorgalmas rótta a köröket, ebben a mutatóban ő volt a csúcstartó, 160 körrel.

Pénteken az utolsó tesztnappal zárul a csapatok felkészülése, amit már az éles bevetés követ, a március 15-i Ausztrál Nagydíjjal.

Az ötödik tesztnap végeredménye:

Pirelli Motorsport on Twitter

That's it for today for #F1Testing @Circuitcat_eng ! Here's what happened. Tomorrow is the final day of running before the @F1 season properly begins! #Fit4F1

Fotó: Ferrari Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7315494478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása