Egyre szorosabbá válik a sorrend az összetett élén az endurance-világbajnokságban: Kína után az Egyesült Államokban is nyert a Rebellion, a pontversenyben egyre csökken a Toyota előnye.
Zsinórban harmadjára indulhatott az élről a Rebellion Racing egysége a WEC-ben, köszönhetően a Toyota ellen alkalmazott hendikeprendszernek, miután 1,6 másodpercet vert a japánok #7-es autójára. Gustavo Menezes, Bruno Senna és Norman Nato hármasa a rajttól fogva tisztán vezetett, végül Brendon Hartley tudta körön belül tartani a jobbik Toyotát, így az új-zélandi Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával 51,5 másodperces lemaradásban végzett a második helyen.
A bajnokságban vezető #7-es autó a harmadik helyen, kétkörös hátrányban futott be Mike Conway-jel, Kamui Kobayashival, valamint José Maria Lopezzel. Hozzá kell tenni, hogy a hendikeprendszer révén az ő autójuk körönként 2,77, míg Hartleyék autója „csak” 2,21 másodperccel van visszalassítva, ezzel szemben a Rebellion kocsija alig több mint fél másodperccel.
Az összetettben is egyre fogy a távolság a Toyoták és a szezon végén távozó Rebellion között: Kobayashiék 112, Buemiék 107, míg Sennáék 93 ponttal rendelkeznek, amikor még három verseny van hátra a 2019/2020-as idényből.
Az LMP2-ben sorozatban másodjára győzött a McLaren-főnök Zak Brown csapata, a United Autosports Paul di Restával, Filipe Albuquerque-vel és Phil Hansonnal, megelőzve a Jackie Chan DC Racing Orecáját, amit Will Stevens, Ho-Pin Tung és Gabriel Aubry hoztak be a második helyre, amit a verseny elején a Racing Team Nederland pilótája, Frits van Eerd meg is forgatott.
Kemény csata zajlott a dobogó legalsó fokáért a JOTA Sport #38-as, a Cool Racing pole pozíciós, valamint a Racing Team Nederland egysége között – végül ebből Anthony Davidson, Antonio Félix da Costa és Roberto González triója jött ki győztesen, Nicolas Lapierre-ék és Nyck de Vriesék 19-20 másodperces lemaradásban látták meg a kockás zászlót.
A GTE Pro-kategóriában egymás után a harmadik győzelmét aratta a #95-ös Aston Martin, ezzel Nicki Thiim és Marco Sørensen kettőse tovább növelte az előnyét a pontversenyben. Igaz, ezúttal a pályán csak 4 másodperc volt az előnyük a második helyezett #92-es Porschével (Michael Christensen, Kevin Estre) szemben, harmadikként pedig az #51-es Ferrari ért célba James Caladóval és Alessandro Pier Guidival.
Az amatőrök között is behúzta az elsőséget az Aston Martin, a TF Sport #90-es számú egysége Charlie Eastwood, Salih Yoluc és Jonathan Adam hármasával négy versenyen belül harmadjára lett az első. Mögöttük a gyári, #98-as autó futott be Paul Dalla Lanával, Ross Gunn-nal és Darren Turnerrel, a harmadik helyen pedig a Project 1 #57-es számú Porschéje fejezte be a hatórás versenyt Egidio Perfettivel, Matteo Cairolival és az újonc Laurents Horr-ral.
Az austini verseny összefoglalója.
Az endurance-világbajnokság 2019/2020-as szezonja egy újabb Egyesült Államokbeli fordulóval, az 1000 mérföldes sebringi versennyel folytatódik, amit nagyságrendileg négy hét múlva, március 20-án rendeznek.
Az austini 6 órás verseny végeredménye:
null
null
Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com (FIA WEC Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.