F1-es szezonzáró lehet a Kínai Nagydíj

Ross Brawn, a Formula–1 sportigazgatója elismerte, hogy már keresik a megoldást, hogy egy későbbi időpontban rendezhessék meg a sanghaji versenyt.

shanghaisunday12-628630.jpg

Április 19-én rendeznék a Kínai Nagydíjat, ám korántsem biztos – sőt, egyre biztosabb, hogy nem –, hogy lesz verseny ebben az időpontban, a hónapok óta tomboló és egyre nagyobb méreteket öltő koronavírus miatt ugyanis már globális egészségügyi vészhelyzetet hirdettek. Több mint 28 ezer fertőzést és 565 halálesetet könyveltek el a vírus kapcsán, ellenben csak 1382-en épültek fel a tüdőgyulladás-járványból.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi közleményében biztosította, hogy amennyiben szükséges, megteszik a megfelelő lépéseket – így a Formula–E március 21-én esedékes, sanyai ePrix-jét már el is halasztották. Valószínű, hogy a Kínai Nagydíj is hasonló sorsra jut, a Formula–1-ben azonban a sűrűbb menetrend és az ebből adódóan bonyolultabb logisztika miatt korántsem ennyire egyszerű átpakolni a futamokat.

A Formula–1 sportszakmai igazgatója, Ross Brawn elmondta, hogy a logisztika miatt minél hamarabb, legeslegkésőbb két-három héten belül dönteni kell a verseny sorsáról, mivel a csapatoknak akkor már a hajón utazó szállítmány után kellene küldeniük a személyzet egy részét is.

„Amennyiben nem tudjuk megtartani áprilisban és van rá mód, akkor szerintem elhalasztjuk” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Brawn. – „Nyitva hagyjuk a lehetőséget, hogy meg tudjuk-e rendezni a futamot az évnek egy későbbi szakaszában. Kína ugyanis egy növekvő piac, ezért szeretnénk, hogy lenne ott versenyünk.”

Felmerült korábban lehetséges forgatókönyvként, hogy a sanghaji verseny az Orosz Nagydíjjal cserél helyet a naptárban, ám Brawn tagadta, hogy bármi ilyesmin gondolkodtak volna.

Jelenleg egyetlen járható út lehet, mégpedig ha Kína rendezi a szezonzáró versenyt 2020-ban – ez viszont automatikusan azzal járna, hogy a szezon átnyúlna a decemberi hónapba. Ezt aligha támogatnák a csapatok, hiszen az elmúlt években is rendszeresen vita tárgyát képezte az egyre hosszabbra nyúló versenynaptár. További fennakadásokat okozhat, hogy az abu-dzabi pálya súlyos dollár tízmilliókat fizet évente az utolsó verseny rendezési jogáért.

A német Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a vezetőség első ízben két lehetséges időpontot kínált fel a csapatoknak, de mindkettőt leszavazták a logisztikai kivitelezhetetlenségre hivatkozva: az egyik opció a Magyar Nagydíj utáni, míg a másik a Brazil és az Abu-Dzabi Nagydíj közötti hétvége lett volna.

„Nehéznek tűnik a helyzet” – ismerte el a korábbi csapatfőnök. – „A kínai promóterre és az illetékes hatóságokra várunk, hogy végső döntést hozzanak, ami meg is fog történni. Minden nyilvános eseményt töröltek, amit márciusban rendeztek volna, és nem csak a sporteseményeket.”

A sanghaji sportszövetség épp a napokban kérte arra, hogy a különböző sportesemények szervezőit, hogy függesszék fel vagy halasszák el a közelgő rendezvényeket, amíg le nem cseng a vírus – írja a Reuters.

Amennyiben törölni kell a Kínai Nagydíjat, a rekordhosszúságú versenynaptárat jelentő 22 helyett 21 futamot fognak rendezni, csakúgy mint tavaly. Utoljára 2011-ben volt példa arra, hogy F1-es futam maradjon el: akkor a politikai zavargások miatt a Bahreini Nagydíjat kellett kihúzni a menetrendből.

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr10015462480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása