Ha viszont igen, a győzelem lesz a cél a kétszeres Formula–1-es világbajnok számára.
Miután a Formula–1-ben versenyképes autó nélkül maradt, az autósport különböző válfajait kezdte el kipróbálni Fernando Alonso, ennek részeként kóstolt bele a terepralizásba is. A 38 éves spanyol végül a 2020-as Dakar-ralin rajthoz is állt a Toyotával – navigátorával, a motoros kategóriát ötször megnyert Marc Comával az összetett-13. helyen intették le annak ellenére, hogy kétszer is jelentős lemaradásba került a páros.
„Majdnem minden egyes nap versenyképesnek éreztem magam” – nyilatkozta a befutó után Alonso, aki bár az előre kitűzött célját, a szakaszgyőzelmet nem tudta elérni, a nyolcadik etapon az igen előkelő második időt autózta. – „Az utolsó szakaszon volt egy defektünk, elkapjuk Yazeedéket [Yazeed Al-Rajhi – szerk.], ennek ellenére negyedikek lettünk, de ha belegondolok, a győzelemre is lett volna esélyünk.”
A WEC-bajnoki címet is szerzett kétszeres F1-es bajnok azonban még nem tudja, hogy nekivágna-e ismét a közel két héten át tartó megmérettetésnek. „Ha úgy döntök, hogy ismét indulok a Dakaron, magasak lesznek az elvárásom. Egyelőre nem szeretnék erre gondolni, mert elégedett vagyok azzal, ahogy a mostani verseny alakult. Logikus, hogy miután első nekifutásra versenyképes, a jövőben megpróbálom majd megnyerni, és ez egy fontos győzelem lenne a pályafutásomban” – tette hozzá.
„De van még idő a döntésre. Ha indulok, egy még precízebb és aprólékosabb felkészülésre lesz szükségem a legjobb felszerelés mellett. Ha szereted a versenyzést, jó opció a vakációt az autóban tölteni. Meglátjuk majd, mi lesz” – jegyezte meg sejtelmesen a spanyol.
Alonso 2020-as szezonját egyelőre homály fedi, májusban viszont egészen biztos viszontlátjuk a spanyolt: sajtóértesülések szerint ugyanis az Andretti Autosporttal rajthoz áll majd az Indy 500-on – ahogy tette azt 2017-ben, amikor először tett próbát az IndyCar ékkövét (és Alonso számára a Tripla Korona bebiztosítását) jelentő 500 mérföldes versennyel.
A spanyol még távolabbi jövőjéről még ennyit sem tudni, mindenesetre mostanában egyre gyakrabban kacérkodik az F1-es visszatérés gondolatával. Mint az ismeretes, 2018 végén távozott a királykategóriából, négy, a McLarennél töltött nyögvenyelős idényt követően. „A nyáron muszáj döntenem, ez tuti” – mondta a spanyol Copa rádiónak nemrégiben.
„Számításba veszem az F1-et, akárcsak a WEC-be való visszatérést – onnantól fogva, hogy megérkeznek a hiperautók. Még az is lehet, hogy teljes évet futok az IndyCarban” – térképezte fel elképzeléseit. – „Ki fogom értékelni a lehetőségeimet, ahogyan a csapatok is a sajátjaikat. Ha bárhol van közös pont, el fogok gondolkodni rajta.”
Alonso azonban hozzátette, hogy ha vissza is tér a Formula–1-be, azt aligha a Ferrari színeiben fogja megtenni. 2010 és 2014 között erősítette a maranellói gárdát, de mégsem a bajnoki diadal nélkül zárt öt szezont, illetve az azóta is tartó bukdácsolást hozta fel fő ellenérvként, hanem Charles Leclerc hosszú távú szerződéshosszabbítását.
Fotó: Charly Lopez / A.S.O., Frédéric Le Floc'h / DPPI (Dakar Media), Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.