F1: Kínosan érezte magát Vettelék előtt a Ferrari csapatfőnöke

Mattia Binotto elárulta, az első csapatmegbeszélés, amin csapatfőnökként kellett elbeszélgetnie a Ferrari versenyzőivel, Sebastian Vettellel és Charles Leclerc-rel, nagyon kellemetlen volt a számára.

190007_cina.jpg

Egy négyéves ciklus után váltották le Maurizio Arrivabenét a Ferrari csapatvezetői székében, helyét a gárdánál addig technikai igazgatóként dolgozó Mattia Binotto vette át. Nem volt könnyű helyzetben azonban Binotto, a jövő nagy sztárjának kikiáltott Charles Leclerc érkezésével ugyanis rendkívül erős páros állt össze Maranellóban 2019-re. Ennek ellenére a csapaton belüli sorrendet már a szezon előtt felállították, miszerint az 50-50-es szituációkban a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt segítik a boxutca faláról. Ehhez képest végül a monacói zárt előrébb az összetettben, több mutatóban – köztük a futamgyőzelmek és a pole pozíciók számában – is legyőzte német csapattársát.

A 2019-es szezon végeztével Binotto csapatfőnöki pályafutása nem is indult túlságosan gördülékenyen: elárulta, hogy az első alkalommal nehezére esett közölni a versenyzőkkel, hogy bizonyos helyzetekben csapatsorrend van érvényben.

„Higgyék el nekem, hogy a szezon elején az ilyesféle megbeszélések nagyon kínosak voltak nekem, és nehezen is tudtam kezelni őket, de mostanra már megszoktuk” – nyilatkozta a Ferrari sajtóvacsoráján Mattia Binotto, gondolatait a Motorsport.com idézi. – „Az év végére egyre kényelmesebbé vált a helyzet. Habár egy versenyen belül továbbra is képesek vagyunk hibákat véteni, biztos vagyok benne, hogy ezek a hibák is részei a fejlődésnek.”

190048_cina1.jpg

A Ferrari az év elején ezen filozófiának megfelelően többször is csapatutasításhoz folyamodott: például Ausztráliában, majd Bahreinben is arra kérték Leclerc-t, hogy maradjon Vettel mögött, ahogyan Kínában és Spanyolországban is a németet részesítették előnyben. Arra is volt példa azonban hogy a Ferrari nagy hibát követett el azzal, hogy „beleszólt” a két versenyző párharcába: Szingapúrban úgy kapta a kedvezőbb gumistratégiát Vettel, hogy a pole-ból Leclerc indulhatott, míg Oroszországban az kavart nagy vihart csapaton belül, hogy a négyszeres világbajnok nem akarta visszaengedni maga elé a rajtnál neki szélárnyékot adó monacóit.

„Természetesen nem volt könnyű dolgunk, mindenki tud hová fejlődni. Úgy gondolom ugyanakkor, hogy az első verseny óta sokat változott az a mód, ahogyan próbáljuk kezelni őket. Mindig azt mondták nekünk, hogy hagynunk kellett volna versenyezni őket az első futamon. Mi viszont továbbra is meg vagyunk győződve afelől, hogy ez a legjobb módja annak, hogy csapatként minél több pontot tudjunk gyűjteni” – magyarázta Binotto, aki hozzátette, hogy a Ferrari 2020-ban is igyekszik majd rendet tartani Vettel és Leclerc között.

Fotó: Ferrari Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr715363058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása