Mattia Binotto elárulta, az első csapatmegbeszélés, amin csapatfőnökként kellett elbeszélgetnie a Ferrari versenyzőivel, Sebastian Vettellel és Charles Leclerc-rel, nagyon kellemetlen volt a számára.
Egy négyéves ciklus után váltották le Maurizio Arrivabenét a Ferrari csapatvezetői székében, helyét a gárdánál addig technikai igazgatóként dolgozó Mattia Binotto vette át. Nem volt könnyű helyzetben azonban Binotto, a jövő nagy sztárjának kikiáltott Charles Leclerc érkezésével ugyanis rendkívül erős páros állt össze Maranellóban 2019-re. Ennek ellenére a csapaton belüli sorrendet már a szezon előtt felállították, miszerint az 50-50-es szituációkban a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt segítik a boxutca faláról. Ehhez képest végül a monacói zárt előrébb az összetettben, több mutatóban – köztük a futamgyőzelmek és a pole pozíciók számában – is legyőzte német csapattársát.
A 2019-es szezon végeztével Binotto csapatfőnöki pályafutása nem is indult túlságosan gördülékenyen: elárulta, hogy az első alkalommal nehezére esett közölni a versenyzőkkel, hogy bizonyos helyzetekben csapatsorrend van érvényben.
„Higgyék el nekem, hogy a szezon elején az ilyesféle megbeszélések nagyon kínosak voltak nekem, és nehezen is tudtam kezelni őket, de mostanra már megszoktuk” – nyilatkozta a Ferrari sajtóvacsoráján Mattia Binotto, gondolatait a Motorsport.com idézi. – „Az év végére egyre kényelmesebbé vált a helyzet. Habár egy versenyen belül továbbra is képesek vagyunk hibákat véteni, biztos vagyok benne, hogy ezek a hibák is részei a fejlődésnek.”
A Ferrari az év elején ezen filozófiának megfelelően többször is csapatutasításhoz folyamodott: például Ausztráliában, majd Bahreinben is arra kérték Leclerc-t, hogy maradjon Vettel mögött, ahogyan Kínában és Spanyolországban is a németet részesítették előnyben. Arra is volt példa azonban hogy a Ferrari nagy hibát követett el azzal, hogy „beleszólt” a két versenyző párharcába: Szingapúrban úgy kapta a kedvezőbb gumistratégiát Vettel, hogy a pole-ból Leclerc indulhatott, míg Oroszországban az kavart nagy vihart csapaton belül, hogy a négyszeres világbajnok nem akarta visszaengedni maga elé a rajtnál neki szélárnyékot adó monacóit.
„Természetesen nem volt könnyű dolgunk, mindenki tud hová fejlődni. Úgy gondolom ugyanakkor, hogy az első verseny óta sokat változott az a mód, ahogyan próbáljuk kezelni őket. Mindig azt mondták nekünk, hogy hagynunk kellett volna versenyezni őket az első futamon. Mi viszont továbbra is meg vagyunk győződve afelől, hogy ez a legjobb módja annak, hogy csapatként minél több pontot tudjunk gyűjteni” – magyarázta Binotto, aki hozzátette, hogy a Ferrari 2020-ban is igyekszik majd rendet tartani Vettel és Leclerc között.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.