WTCR: Makaó lehet Michelisz nagy esélye?
WTCR 2019: Makaó - Előzetes, 1-2. szabadedzés

Szűk utcái pályára tér vissza a WTCR mezőnye, Michelisz kulcsfontosságú hétvégének néz elébe a bajnokság szempontjából, főleg legfőbb riválisának, Esteban Guerrierinek a nyögvenyelős kezdését látva.

Utolsó előtti alkalommal randevúzik a túraautó-világkupa (WTCR) mezőnye 2019-ben, mégpedig Makaó szűk és veszélyes utcáin. Magyar szempontból azonban ez lehet az év egyik legfontosabb hétvégéje, mivel a bajnoki pontversenyben hatpontos hátrányban lévő Michelisz Norbert korábban már többször is bebizonyította, hogy neki a legkevésbé sem idegen terep a 6,12 kilométeres Circuito da Guia: 2010-ben ezen a pályán szerezte első világbajnoki futamgyőzelmét, és további három alkalommal (2014, 2017, 2018) állhatott dobogóra.

Az év eddigi fordulóin pedig az bizonyosodott be, hogy az utcai pályákon jellemzően jól muzsikál a Hyundai, nem véletlen, hogy Michelisz idén is győzni tudott Vila Real utcáin. Ezen esélyeivel a BRC magyar versenyzője is tisztában van: „Makaó lehet az egyik legjobb esélyem” – írta a versenyzői blogján, hozzátette azonban, hogy „erős a konkurencia”, mivel több kimondottan Makaó-menő pilóta is van a mezőnyben. Közülük Jean-Karl Vernay-t, a listavezető Esteban Guerrierit, valamint Rob Huffot emelte ki – utóbbi neve gyakran felbukkan a hasonló felsorolásokban, de tekintve, hogy idén tizedik makaói győzelmét szerezheti, egyáltalán nem csoda.

Még jobb hír, bár ennek egy utcai pályán közel sincs akkora jelentősége, mint egy épített versenypályán, hogy a súlyelosztás is inkább a Hyundainak kedvez. A súlykompenzáció-elosztás kalkulációi közül ugyanis kikerült a májusban rendezett németországi versenyhétvége, amin rendkívül gyengén szerepelt a Lynk&Co. A portugál, a kínai és a japán hétvége időeredményei alapján a Lynk&Co betonkeverőként érkezett meg Makaóba, a kék-sárga festésű kínai autók – a maximális, 60 kilós ballaszttal – 1365 kilót nyomnak, 30-cal többet, mint a Hyundai vagy a Honda.

Az azonban már jelentősebb különbségnek mondható, hogy a Volkswagenek 1265, a Cuprák és az Alfa Romeók 1255, az Audik pedig 1245 kilósak lesznek. Utóbbiak tehát 120 kilóval nyomnak kevesebbet, mint a Lynk&Có-k, így az ingolstadti gyártó esélyei kimondottan jók lesznek ezen a hétvégén, főleg annak fényében, hogy tavaly Vernay mellett Frédéric Vervisch is nyert Makaón.

Sor került az év első versenyzőcseréire is, továbbá újra beindult a szabadkártyás üzem. A Hyundainál Luca Engstler a GT-világkupán induló Augusto Farfust váltotta a Hyundainál, míg a PWR Racing Cuprájában Daniel Haglöf helyét a szintén a csapat kötelékébe tartozó Robert Dahlgren vette át. Szabadkártyásként hatan csatlakoztak a mezőnyhöz, a szabályok értelmében őket még további 20 kilónyi pluszsúly sújtja: Jim Ka To (KCMG-Honda, hongkongi), Billy Lo (Tian Shi Zuver Team-Audi, makaói), Kwai Wah Wong (Son Veng Racing Team-Volkswagen, hongkongi), valamint a Team TRC hondás különítménye, három hongkongi versenyzővel: Terence Tse, James Tang, Arthur Law.

Csütörtökön, a hajnali órákban pedig el is startolt az idei kilencedik versenyhétvége – és ezúttal az döntött jól, aki inkább az alvást választotta, mivel – különböző visszajelzésekből és az általunk is tapasztaltakból kiindulva – egyik edzést sem közvetítették élőben a WTCR Facebook-oldalán, pedig a bajnokság ígéretet is tett rá.

Így lemaradtunk arról is, hogy az első gyakorlás Michelisz Norbert elsőségével zárult, de a magyar 2:30.460-as idejével csak bő egy tizedet vert a Lynk&Có-s Yvan Mullerre. Mögöttük Vernay, Huff és Muller unokaöccse, Yann Ehrlacher végzett a legjobb öt között. Előkelő helyen kezdett Tom Coronel a Cuprával, a hatodik időt autózta – hozzá kell tenni, hogy a hollandnak is van két dobogója korábbról –, őt Andy Priaulx, Nick Catsburg, a Makaó-szüzességet ezen a hétvégén elveszítő Mikel Azcona és Mehdi Bennani követték.

Ezzel szemben a Honda meglepően gyengén kezdett: a KCMG párosa Tiago Monteiróval és Tassi Attilával a 14. és a 24. időt autózta, míg a Münnich Motorsport részéről Néstor Girolami csak a 19. lett, Esteban Guerrieri pedig a 23. A beugrók közül Dahlgren a 13., Engstler a 21. helyen zárt, míg a leggyorsabb szabadkártyás Billy Lo volt, aki a 27. lett.

A hétvége első piros zászlós szakaszát meglepő módon Gabriele Tarquini idézte elő, aki 13 perc elteltével a falhoz vágta a Hyundait a Police-kanyarban – az olaszt Dahlgren csak úgy tudta kikerülni, hogy kikormányozta az autóját azon kevés bukóterek egyikébe, ami található a makaói pályán. A későbbiekben Tassi Attila, Arthur Law és James Tang is megtörte az autóját – az ő esetükben a Moorish Hill, a Melco-hajtűkanyar és a Lisszabon-kanyar bizonyult kritikus pontnak.

Az első szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_makao_fp1.jpg

A második edzésen Rob Huff állt az élre, 2:29.422-es körével pedig két és fél tizeddel zárt Priaulx előtt, míg a harmadik helyen Vernay lemaradása már közel 7 tizedmásodpercre rúgott. Az első ötbe Ehrlacher és Vervisch, egy másodpercen belül pedig még Thed Björk fért be. Michelisz Norbi a 9. helyen folytatta, de négy tizeddel lassabb volt az FP1-es körénél – előtte Catsburg és Monteiro zártak, mögötte Azcona. Guerrieri számára eközben folytatódott a szenvedés, csak a 22. lett, ezzel legrosszabb hondásként zárva. A mezőny másik magyarja, Tassi Attila ezúttal a 20. időt autózta.

A piros zászlós fő okozóinak a szabadkártyások bizonyultak a második gyakorlás folyamán. Jim Ka To már az elején összetörte a Hondáját, majd Wong alatt kétszer is megállt a Volkswagen, Billy Lo balesete pedig az edzés végét is jelentette.

Az időmérő edzésekkel folytatódik a makaói program, de már csak pénteken: emberbarát időpontokra ne számítsunk, az első időmérő 1:50-kor, a második 6:35-kor startol magyar idő szerint – utóbbit élőben közvetíti az Eurosport 1.

A második szabadedzés végeredménye:

Fotó: Florent Gooden, Frédéric Le Floc'h, Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/15305602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása