F1: Kvjat újra lecsapott, és még neki állt feljebb

Beleállt a Nemzetközi Automobil Szövetségbe a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat, amiért megbüntették Nico Hülkenberg kilökéséért. Az FIA versenyigazgatója szerint azonban a helyzet ennél egyértelműbb aligha lehetett volna.

eh6crwswwaabfd0.jpg

A régi, torpedós időket idézően vezetett a Forma-1-es Mexikói Nagydíj hajrájában Danyiil Kvjat. A Toro Rosso versenyzője pontszerző helyért meccselt Nico Hülkenberggel, ám az utolsó előtti kanyarban az utolsó körben elfogyott a türelme, és a falba lökte a renault-s pilótát, aki annak ellenére, hogy elveszítette hátsó szárnyát, a 11. helyen futott be. Végül mégis a top10-ben végzett Hülkenberg, mivel Kvjatot tízmásodperces büntetéssel sújtották.

ap-21z1uf3m91w11_news.jpg

Az orosz azonban nem értett egyet a büntetéssel, sőt szerinte ezek a döntések csak kinyírják a sportot.

„Nem akarok túl sokat mondani az incidensről, mert továbbra is fel vagyok dúlva. Versenyzőként egyáltalán nem értek egyet a döntéssel, mert azt mondták, hogy versenyezhetünk, megengedik nekünk” – mondta Kvjat a Motorsport.com-nak. – „Nyilván Nico védekezett, én pedig támadtam, aztán ütköztünk. De mint tudjuk, bármi megtörténhet, különösen az utolsó kör utolsó kanyarjában.”

„Úgy látom, az emberek versenyzést akarnak látni, de ha még egy ilyenért is büntetnek… Ezzel csak megölik a sportot, és igen, nem szeretem, amit néha művelnek a versenyfelügyelők” – kritizálta az ítéletet.

Sophia on Twitter

Video Daniil Kvyat colliding with Nico Hulkenberg! #MexicoGP #Formula1 #F1 https://t.co/5dtQ0tuq7G

Michael Masi, az FIA versenyigazgatója szerint nem jogos Kvjat kiakadása, meglátása szerint helyes döntést hoztak a négy versenybíró. „Beszéltem a stewardokkal, ennél tisztább nem is lehetne a helyzet. Szaknyelven szólva meglátásuk szerint ennél jobban nem is lehetett volna fekete és fehér az eset” – idézi szavait a RaceFans.net.

Talán nem meglepő, de a sértett Nico Hülkenberg is Kvjatot találta bűnösnek. A német elmondása szerint hagyott elég helyet, ennek dacára meglökte a hátsó kerekét, így elveszítette az irányítást az autója felett.

2e9a-3a7f-f77e-4010bb5a529e_e8b5c46fff54d667c331eae72cacecb2a51bc67a.jpg

„A versenyzés már csak ilyen” – tette hozzá. – „Versenyzőként köteles próbálkoznia. Nem igazán tudom ezért hibáztatni, mert erről szól a versenyzés. Ugyanakkor meg kell próbálnia tisztán előznie, anélkül, hogy egymásnak mennénk, és a másikat a falba küldenénk.”

„Szerintem a kanyarkijáraton így is elkapott volna, mert már teljesen le voltak rongyolódva a gumijaim. A külső íven voltam, így nagyon rossz kigyorsításom lett volna” – utalt Hülkenberg arra, hogy a verseny végén már az egyébként is rossz állapotban lévő abroncsait igyekezett óvni.

Fotó: @F1 / Twitter, Getty Images / Red Bull Content Pool, Renault Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7915268878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása