Eleinte úgy tűnt, megússza Max Verstappen, hogy a mexikói időmérő edzés végén figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót, de végül elvették a holland Red Bull-os rajtelsőségét. Ferrari első sor Mexikóban!
Pályafutása második Forma-1-es rajtelsőségét szerezte Mexikóban Max Verstappen, a képet azonban árnyalta, hogy a holland az utolsó másodpercekben már azt követően javított, hogy bemutatták a sárga zászlókat Valtteri Bottas bukását követően. Ennek ellenére fennállt annak esélye, hogy a Red Bull versenyzője kibújhat a felelősség alól, mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) első blikkre, a telemetriaadatok alapján azt állapította meg, hogy a baleset helyszínénél, egyetlen miniszektor erejéig lelassított.
Csakhogy Verstappen maga ismerte be a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón, hogy nem lassított le, és a közösségi médiában elterjedt képernyőfelvételek is a holland tézisét támasztották alá. „Töröljék csak a körömet, a másik köröm rendben volt” – mondta a holland annak tudatában, hogy az 1:14.758-as utáni, második leggyorsabb, 1:14.910-es köre is elegendő lett volna a pole-hoz. – „Ez egy időmérő, itt nyomni kell, és ahogy azt már mondtam, ha törölni akarják a körömet, tegyék csak!”
Arra azonban talán a holland sem számított, hogy az FIA mégis előveszi az ügyet, arra pedig végképp nem, hogy a stewardok a korábbi protokollnak megfelelően fognak eljárni. Verstappen ugyanis – két büntetőpont kíséretében – egy háromhelyes rajtbüntetést kapott, így csak a negyedik helyről vághat neki a 71 körös versenynek. A pole-t pedig a ferraris Charles Leclerc örökölte meg, rajta kívül csapattársa, Sebastian Vettel és a mercedeses Lewis Hamilton is nyert egy-egy pozíciót, vagyis zsinórban a hatodik időmérő edzésen sem győzték le a Ferrarit.
Rob van Gameren on Twitter
Hier het bewijs dat de digitale borden niet geel knipperden toen Max passeerde.
Döntését azzal indokolta a szövetség, hogy Verstappen tisztában volt azzal, hogy Bottas ütközött, továbbá látta a pálya bal oldalán lengetett sárga zászlókat, csak figyelmen kívül hagyta azokat – ráadásul ugyebár azt is bevallotta, hogy nem lassított az ominózus szakaszon.
Több szakértő is kifejtette véleményét a témában, köztük Marcus Ericsson is, aki a hétvégén nemcsak az Alfa Romeo tartalékversenyzőjeként, hanem a BBC elemzőjeként is jelen van. A svéd már akkor kifejtette a véleményét a Twitter-oldalán, amikor még úgy volt, hogy nem is vizsgálják Verstappent. „Dupla sárga zászló és lila utolsó szektor; ez rossz kombináció Max számára. Amennyire tisztában vagyok a szabályokkal, dupla sárga zászló esetén meg kell szakítanod a körödet. Ellenkező esetben a köridő törlése és büntetés a helyes eljárás. Kár érte, mert egyébként elképesztően ment” – írta, majd a tavalyi Kínai Nagydíjra hivatkozott, amikor hasonló kihágásért öthelyes hátrasorolásban részesült.
„Nem vagyok híve az időmérő vagy a verseny utáni büntetéseknek, de ezúttal egyet kell, hogy értsek. Fontosnak érzem, hogy az FIA ezzel is arra hívta fel a figyelmet, hogy valóban a biztonságot részesítik előnyben. Kár Maxért, de biztos vagyok benne, hogy holnap vissza fog vágni” – fűzte hozzá tweetjéhez az IndyCarba igazolt versenyző, miután az FIA ítéletet hirdetett Verstappen ügyében.
Érdekesség, hogy az utolsó hasonló büntetés szintén Verstappen nevéhez fűződik. A hétszeres nagydíjgyőztest tavaly Oroszországban büntették, lényegében ugyanazért és ugyanakkora mértékben, mint ezúttal.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.