WTCR: Egymást hibáztatja Priaulx és Catsburg, döntött az FIA is

A Priaulx-Catsburg balesetben sokak számára meglepő módon a Hyundai hollandját találta vétkesnek a versenyfelügyelőség, büntetésével a pontszerző zónából is kicsúszott. Az érintettek természetesen egymást vádolják szándékossággal.

052270519213e44103d52dbbb823852f.jpg

A szuzukai WTCR-forduló első futamán az utolsó körökben ütközött össze az 1-es kanyar féktávján Andy Priaulx és Nick Catsburg, aminek eredményeként a Lynk&Có-s pilóta a gumifalba száguldott. Bár a legtöbb álláspont szerint a brit hasonlóan vitathatóan, túl korán fékezve védekezett a hyundaiossal szemben, akárcsak egy hónappal korábban Michelisz Norberttel szemben, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezektől eltérő ítéletet hozott.

A stewardok Catsburgot találták felelősnek a balesetben, ezért – egy boxutca-áthajtásos büntetés keretében – 30 másodpercet írtak hozzá az idejéhez, aminek következtében a két pontot érő 14. hely helyett csak a 23. pozícióban rangsorolták. A holland licenszébe két büntetőpontot is bejegyeztek.

Priaulx-nak is felelnie kellett azonban a zöldasztalnál, ugyanis kiesését követően igencsak heves vérmérséklettel mutatta be a középső ujját a Hyundai versenyzőinek – ezért 1000 eurós pénzbírságot róttak ki rá, de közben a harmadik figyelmeztetését is megkapta, amiért a rajtprocedúránál átlépte a fehér vonalat a boxutca kijáratánál, így a második futamra automatikusan kapott egy tízhelyes rajtbüntetést. Eredetileg a 6. helyről indulhatott volna, de ennek értelmében csak a 16. rajtkockát foglalhatja majd el.

Story of the day - Playing fair?

Goes off and that might bring out the safety car. I know what I need to do, but I'll do in a sporting way. I wouldn't be on Sporting. I'll just be very hard to pass, but I wasn't intentionally ever drive anyone off the road. That's not my style.

A verseny után a TouringCarTimes megszólaltatta a baleset résztvevőit, akik természetesen egymásra mutogattak.

„Teljesen szándékos volt a helycsere, majd az, hogy engem kilöktek a pályáról. Ez volt a legsportszerűtlenebb eset, mit valaha láttam. Szándékosan fegyverként használt az autóját, elképesztően veszélyes volt. Gyári versenyzőként nem szabad ilyet csinálni, rossz példa az érkező fiatalok számára”

– nyilatkozta Priaulx. – „Ki tudja, hogy az ilyen viselkedés mihez vezethetett volna: akár megölhettem volna egy pályabírót, de én is megsérülhettem volna.”

Catsburg szerint viszont túl korán fékezett a háromszoros túraautó-világbajnok, amire a futam után Michelisz is rámutatott egy azóta már törölt Facebook-bejegyzésben.

„Nem tudom, mire gondolt Andy, de hihetetlenül korán ugrott rá a fékre. Nem igazán tudom értékelni, ha egy versenyző ilyet csinál. Kár érte persze, mert ugyan mérges volt a futam után, de szeretem Andyt. Bemutatott nekem az ujjával, de szerintem ez azért volt, mert azt akarta, hogy első legyek” – magyarázta az esetet a holland.

„Nincsenek rossz érzéseim Andy felé. Szeretem őt, de azt hiszem, most azt gondolja, hogy direkt tettem ki őt a pályáról. Nem értem, hogy miért mondaná ezt, mégis mi előnyöm lenne nekem abból? A semmi közepén harcoltunk szinte. Ragaszkodik az álláspontjához ugyan, de szerintem téved” – tette hozzá.

Hozzátartozik a verseny után történtek krónikájához az is, hogy a stewardok többeket is figyelmeztettek. Esteban Guerrierit azért, mert a megengedettnél jobban – vagyis több mint öt autónyira – lemaradt a biztonsági autó mögött, míg Niels Langeveld, Frédéric Vervisch és Kevin Ceccon azzal húzták ki a gyufát, hogy a rajtprocedúra előtt az előírtnál több felderítő kört tettek meg, amiért büntetőpontokat is kaptak.

Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr215265940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása