WTCR: Esős nyitány Szuzukában, TOP-10-en kívül a magyarok
WTCR 2019: Japán - 1-2. szabadedzés

A csonka, 2,2 kilométeres szuzukai pályán az eső volt az úr a péntek hajnali szabadedzések idején: Audi- és Volkswagen-elsőségek és villanó szabadkártyások az eddigi felállás; Michelisz és Tassi egyelőre a mezőny második felében.

98a940b2bc012145baf44f108694cc6e.jpg

Ugyan nem voltak tájfunközeli állapotok, mint a két héttel ezelőtti Forma-1-es nagydíjhétvégén, meghatározó volt a lezúduló csapadékmennyiség a túraautó-világkupa (WTCR) idei nyolcadik, szuzukai hétvégéjének szabadedzésein.

Eleve nem volt könnyű dolga a mezőnynek, mivel a tavalyi évvel ellentétben nem a pálya teljes hosszát, hanem a Suzuka Eastet használja, amin 2011 és 2013 között a WTCC-futamokat is rendezték, ráadásul az amúgy is 26 fős mezőny további három, szabadkártyás pilótával – Ritomo Miyatával, Ryuichiro Tomitával és Jim Ka Tóval – egészült ki.

A rövidebb nyomvonal hátterében az áll, hogy a WTCR-forduló előtti hétvégén motoros teszt volt a pályán, egy hét múlva pedig a japán Superbike-bajnokságot látják vendégül. A nemzetközi motoros szövetség, a FIM igen szigorú előírásai pedig ragaszkodnak a poliuretán korlátokhoz a szalagkorlátok helyett – ezek cserélgetése azonban hét napot venne igénybe.

74458c70b8b13e0e033bfef8febd70bd.jpg

A közép-európai idő szerint még bőven az éjszakai órákban tartott első szabadedzésen a Comtoyou Racing hollandja, Niels Langeveld zárt az élen 1:00.153-mal, amivel 75 ezredet adott a csapat másik audis versenyzőjének, Frédéric Vervisch-nek. A belga mögött a világkupa-éllovas Michelisz Norbert csapattársa, Gabriele Tarquini zárt a harmadik helyen a BRC-Hyundaijal.

A veterán olaszt másik két korábbi világbajnok, Rob Huff és Yvan Muller követte, míg az első tíz sorrendje Tiago Monteiróval, Jean-Karl Vernay-jel, Mikel Azconával, Esteban Guerrierivel és Gordon Sheddennel lett teljes. Ami a magyarokat illeti, Tassi Attila sokáig a TOP-10-ben volt, végül azonban a 17. lett, Michelisznek pedig sebességváltó-gondjai adódtak, ezért csak a 25. helyen kezdett.

Az első szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_jpn_fp1.jpg

9c897c63a803635cbf385fccd7654724.jpg

Panis nagyobb koccanással kezdte a szuzukai hétvégét.

Nem jött össze a csoda a Comtoyou Racingnek, ami Aurélien Panis autóját illeti: a francia még az FP1-en csúszott ki, majd állt a falba a Cuprával az 1-es kanyarnál, csúnyán lezúzva annak elejét, valamint előidézve a számos piros zászlós megszakítás egyikét. Így viszont kör nélkül maradt a második gyakorláson.

Az időjárás a folytatásban sem volt sokkal kegyesebb a mezőnyhöz, ennek megfelelően a félórás második edzésen sem volt hiány eseményekben: Ma Qing Hua Alfa Romeójáról leesett a hátsó kerék, majd Vervisch kötött ki a sóderágyban – a kínai számára véget ért a körözés, ellenben a belga vissza tudott térni a pályára a kényszerszünet alatt.

A zord viszonyok dacára Johan Kristoffersson percen belüli idővel lett az első: a svéd 59.814 másodperc alatt ért körbe, 134 ezreddel gyorsabban, mint a Sébastien Loeb Racing másik pilótája, Rob Huff. A két volkswagenest a Lynk&Có-s Thed Björk, Vervisch, valamint két hondás, a bajnoki címért harcban lévő Esteban Guerrieri, valamint Tiago Monteiro követték.

A korábbi edzéselső Langeveld ezúttal csak a hetedik lett, kiemelkedően mentek azonban a japán szabadkártyások: Miyata a 8., Tomita a 11. időt autózta. A TOP-10-be még Azcona és Andy Priaulx fértek be. Tassi Attila a 14. helyen folytatta a felkészülést, Michelisz Norbi pedig a 18. lett, de mentségükre szóljon, hogy minimálisak voltak a különbségek, 26-an zártak egy másodpercen belül.

A második szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_jpn_fp2.jpg

Közép-európai idő szerint reggel 6 órától, az első időmérő edzéssel jön a folytatás, melyet a WTCR hivatalos Facebook-oldalán lehet élőben követni.

Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1315261368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása