A csonka, 2,2 kilométeres szuzukai pályán az eső volt az úr a péntek hajnali szabadedzések idején: Audi- és Volkswagen-elsőségek és villanó szabadkártyások az eddigi felállás; Michelisz és Tassi egyelőre a mezőny második felében.
Ugyan nem voltak tájfunközeli állapotok, mint a két héttel ezelőtti Forma-1-es nagydíjhétvégén, meghatározó volt a lezúduló csapadékmennyiség a túraautó-világkupa (WTCR) idei nyolcadik, szuzukai hétvégéjének szabadedzésein.
Eleve nem volt könnyű dolga a mezőnynek, mivel a tavalyi évvel ellentétben nem a pálya teljes hosszát, hanem a Suzuka Eastet használja, amin 2011 és 2013 között a WTCC-futamokat is rendezték, ráadásul az amúgy is 26 fős mezőny további három, szabadkártyás pilótával – Ritomo Miyatával, Ryuichiro Tomitával és Jim Ka Tóval – egészült ki.
A rövidebb nyomvonal hátterében az áll, hogy a WTCR-forduló előtti hétvégén motoros teszt volt a pályán, egy hét múlva pedig a japán Superbike-bajnokságot látják vendégül. A nemzetközi motoros szövetség, a FIM igen szigorú előírásai pedig ragaszkodnak a poliuretán korlátokhoz a szalagkorlátok helyett – ezek cserélgetése azonban hét napot venne igénybe.
A közép-európai idő szerint még bőven az éjszakai órákban tartott első szabadedzésen a Comtoyou Racing hollandja, Niels Langeveld zárt az élen 1:00.153-mal, amivel 75 ezredet adott a csapat másik audis versenyzőjének, Frédéric Vervisch-nek. A belga mögött a világkupa-éllovas Michelisz Norbert csapattársa, Gabriele Tarquini zárt a harmadik helyen a BRC-Hyundaijal.
A veterán olaszt másik két korábbi világbajnok, Rob Huff és Yvan Muller követte, míg az első tíz sorrendje Tiago Monteiróval, Jean-Karl Vernay-jel, Mikel Azconával, Esteban Guerrierivel és Gordon Sheddennel lett teljes. Ami a magyarokat illeti, Tassi Attila sokáig a TOP-10-ben volt, végül azonban a 17. lett, Michelisznek pedig sebességváltó-gondjai adódtak, ezért csak a 25. helyen kezdett.
Az első szabadedzés végeredménye:
Panis nagyobb koccanással kezdte a szuzukai hétvégét.
Nem jött össze a csoda a Comtoyou Racingnek, ami Aurélien Panis autóját illeti: a francia még az FP1-en csúszott ki, majd állt a falba a Cuprával az 1-es kanyarnál, csúnyán lezúzva annak elejét, valamint előidézve a számos piros zászlós megszakítás egyikét. Így viszont kör nélkül maradt a második gyakorláson.
Az időjárás a folytatásban sem volt sokkal kegyesebb a mezőnyhöz, ennek megfelelően a félórás második edzésen sem volt hiány eseményekben: Ma Qing Hua Alfa Romeójáról leesett a hátsó kerék, majd Vervisch kötött ki a sóderágyban – a kínai számára véget ért a körözés, ellenben a belga vissza tudott térni a pályára a kényszerszünet alatt.
A zord viszonyok dacára Johan Kristoffersson percen belüli idővel lett az első: a svéd 59.814 másodperc alatt ért körbe, 134 ezreddel gyorsabban, mint a Sébastien Loeb Racing másik pilótája, Rob Huff. A két volkswagenest a Lynk&Có-s Thed Björk, Vervisch, valamint két hondás, a bajnoki címért harcban lévő Esteban Guerrieri, valamint Tiago Monteiro követték.
A korábbi edzéselső Langeveld ezúttal csak a hetedik lett, kiemelkedően mentek azonban a japán szabadkártyások: Miyata a 8., Tomita a 11. időt autózta. A TOP-10-be még Azcona és Andy Priaulx fértek be. Tassi Attila a 14. helyen folytatta a felkészülést, Michelisz Norbi pedig a 18. lett, de mentségükre szóljon, hogy minimálisak voltak a különbségek, 26-an zártak egy másodpercen belül.
A második szabadedzés végeredménye:
Közép-európai idő szerint reggel 6 órától, az első időmérő edzéssel jön a folytatás, melyet a WTCR hivatalos Facebook-oldalán lehet élőben követni.
Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal