Egy második hellyel és egy edzéselsőséggel hangolt a TCR Európa-kupa idényzárójára Luca Engstler. A Hyundai egyértelműen a mezőny felett áll Monzában.
Még az utolsó pillanatokban is több bejelentés érkezett kimaradó és csatlakozó versenyzőkről, de így is egy egészen népes, 34 fős mezőny állt össze a TCR Európa-kupa 2019-es záróhétvégéjére. Magyar szempontból a legnagyobb hiányzó nyilvánvalóan Szabó Zsolt, aki a 2020-as terveket szem előtt tartva hagyja ki az utolsó fordulót. A M1RA frissen igazolt pilótáján kívül nem lesz ott Monzában a futamgyőztes Alex Morgan, valamint Tom Coronel sem – a holland azzal az okkal nem utazott Olaszországba, hogy Hondájában motort kellett volna cserélni, ami automatikusan a rajtrács végét jelentette volna számára, ezt pedig nem vállalta.
Visszatért a bajnokságba Stian Paulsen; a norvég cuprás az előző két hétvégétől anyagi okok miatt maradt távol. A beugrók névsorában hét versenyző is akad. Klim Gavrilov és Sami Taoufik egy-egy Audival áll fel a rajtrácsra – előbb a VRC Team, utóbbi a Comtoyou Racing színeiben –, míg Paul Ip-nek és Josh Burdonnek a Brutal Fish Racing állít csatasorba további Hondákat a meglévő kettőn kívül. A Vuković Motorsport egy szem Renault-ját a brazil Guilherme Salas vezetheti, az orosz Grigoriy Burlutskiy a Carville Racing Volkswagenjével, Albert Legutko saját csapata Hondájával indul.
Pénteken ebédidőben pályára is lépett az Európa-kupa apraja-nagyja, az első edzésen 1:57.488-cal a leggyorsabb kört a Target Competition versenyzője, Mat’o Homola autózta – az első hat helyet a Hyundai autói bérelték ki, Homola mögött a M1RA-s Luca Engstler, illetve a szlovák csapattársai, Josh Files, Andreas Bäckman, Dominik Baumann és Jessica Bäckman végeztek. Az első tízben még két audis és két hyundaios zárt, Gilles Magnusszel, Natan Bihellel, Luca Filippivel, valamint Santiago Urrutiával.
Míg Bihel befért a TOP-10-be, addig a másik M Racing-es autóval Nelson Panciatici hajtásproblémák miatt csak egyetlen kört tudott megtenni. Átok ült a Brutal Fish Racing csapatán is: az edzést másfél perccel a vége előtt piros zászlóval intették le Martin Ryba balesete miatt, miközben Dan Lloyd meghibásodott sebességváltóval állt meg a pályán, de Burdon is csak öt körrel zárt. A Zengő Motorsport Cuprájának volánjánál a mezőny egyetlen magyarja, Tenke Tamás a 24. helyen végzett.
Az első szabadedzés végeredménye:
null
null
A második edzést meggyőző, közel négy tizedmásodperces előnnyel zárta az élen Engstler, aki 9 ezred híján bement 1:57 alá. A makaói WTCR-hétvégén szabadkártyásként induló, az Európa-kupában az összetett dobogóért egyedül harcoló németet Andreas Bäckman, a bajnoki éllovas Files, valamint Luca Filippi követték, a Hyundai-hegemóniát Urrutia törte meg az ötödik helyen. Homola ezúttal csak hatodik lett, mögötte Panciatici, illetve két peugeot-s, a bajnoki címért még harcban lévő Julien Briché, valamint Aurélien Comte zártak.
Az első tíz sorrendje Magnusszel lett teljes, míg Tenke újra a 24. időt futotta. Ezúttal sem úszta meg a piros zászlót a mezőny: a hondás Viktor Davidovski csúszott ki 10 perccel a vége előtt, de az utolsó percekre még előkerült a zöld jelzés.
A második szabadedzés végeredménye:
null
null
A program az időmérő edzéssel folytatódik szombaton 10:45-től, az első verseny pedig 16:50-kor rajtol. A délutáni eseményeket a TCR hivatalos YouTube-csatornáján lehet figyelemmel kísérni.
Fotó: TCR Europe Media
Írta:Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal