Egyetlen autóval veszi célba a dobogót Michelisz Norbert csapata a TCR Európa-kupában.
Szinte az utolsó utáni pillanatban, csütörtök reggel jelentették be, hogy csak Luca Engstlerrel indul a M1RA a TCR Európa-kupa idei utolsó, olaszországi versenyhétvégéjén, ugyanis Szabó Zsolt esetében nem állt össze az induláshoz szükséges anyagi háttér. Az ex-WTCC-s Franz Engstler fiának így egyedül kell harcba szállni az összetett dobogóért, mind az egyéni értékelésben, mind a csapatbajnokságban.
Szabó Oscherslebenben, mintegy háromnegyed éves kihagyás után és egészen váratlanul tért vissza a versenyzéshez, Nagy Dániel helyét átvéve a M1RA-nál. A miskolci pilóta Németországból egy pazar felzárkózással, valamint annak gyümölcsével, egy nyolcadik hellyel tért haza, majd Spanyolországban is gyűjtött egy pontot.
„Az volt az elsődleges célom idén, hogy lediplomázzak és előkészítsem a 2020-as szezont mind a csapatkeresés, mind a szponzorgyűjtés szempontjából” – szögezte le a 23 éves versenyző.
„Teljes mértékben váratlan és extra lehetőség volt, hogy 2019-ben autóba ülhettem a M1RA színeiben, aminek nagyon örültem, de közben végig az észszerűséget tartottuk szem előtt. Kiváló teszt volt megismerni az autót és a csapatot, a legfontosabb azonban, hogy jövőre az elejétől ott lehessek a rajtrácson, és ezt nem akartuk veszélyeztetni azzal, ha most túlvállaljuk magunkat a monzai indulásommal”
– olvashatóak a m1ra.hu-n Szabó további gondolatai.
Ám a mostani kihagyás korántsem jelenti azt, hogy a folytatás is veszélyben lenne: a csapat weboldala és a versenyző médiacsapata által kiadott közlemény sem zárja ki annak lehetőséget, hogy Szabó 2020-ban is Michelisz csapatánál versenyezzen.
„Elégedett vagyok a M1RA-val együtt eltöltött két versenyhétvégével, abszolút azt kaptam, amit vártam. Jó volt belülről is látni, hogy milyen profin szervezett csapatról van szó” – dicsérte a csapatot.
„2020 még odébb van, így természetes, hogy ezzel kapcsolatban egyelőre vannak kérdőjelek, ám nem titok, hogy van szándék arra, hogy ez a történet ne itt és most érjen véget”
– tért rá a lényegre Szabó. – „Ehhez még dolgoznunk kell, de remélem, hogy jövőre együtt tudjuk folytatni.”
Nemcsak a pályán, hanem az iskolapadban is egyre jobban áll Szabó szénája: miután a BME alapszakán felsőfokú járműmérnöki végzettséget szerzett, már autonóm járműirányítási mérnöki mesterszakon folytatja egyetemi tanulmányait.
A hétvége részleteiről és a mezőnyben végbement további változásokról a pénteki nap folyamán számolunk be.
Fotó: TCR Europe Media
Írta:Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.