WEC: Hazai pályáján is tarolt a Toyota
WEC 2019/2020: Fuji - 6 órás futam

Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Kazuki Nakajima vezetésével kettős győzelmet szerzett a Toyota Fujiban – a testvérautón kifogott a hendikeprendszer.

wec_2019-2020_rd_2_337.jpg

A silverstone-i 4 órás után a 2019/2020-as endurance-világbajnoki (WEC) szezon második, 6 órás versenyén is 1-2-ben zárt Fujiban a Toyota LMP1-es csapata. A dobogó legfelső fokára ezúttal a japán márka #8-as számú triója, vagyis Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Kazuki Nakajima állhatott fel – az egység az egész verseny folyamán dominált, még egy áthajtásos büntetés ellenére is fél perces előnnyel szelte át a célvonalat, mögöttük Mike Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez hármasa futott be.

Kétkörös hátrányban az #1-es Rebellion lett a harmadik Gustavo Menezesszel, Norman Natóval és Bruno Sennával, miközben az újonc Team LNT csapat küszködött, így a Ginetták csak a 10. és a 12. helyen futottak be az összetett értékelésben

Első győzelmét szerezte az LMP2-ben a Racing Team Nederland, annak köszönhetően, hogy szédületes tempót diktált a hajrában a Forma-2 újdonsült bajnoka, a Formula-E mezőnyéhez a Mercedes gyári alakulatának színeiben november végén csatlakozó Nyck de Vries, aki Giedo van Gardéval és Frits van Eerddel osztozhatott a sikeren.

Eredetileg a JOTA Sport egységét intették le a második helyen, de a verseny utáni technikai ellenőrzésen szabálytalannak ítélték Antonio Félix da Costa, Anthony Davidson és Roberto González autóját, így azt diszkvalifikálták – ezzel a Jackie Chan DC Racing ölébe hullott a pozíció, míg Gabriel Aubry, Will Stevens és Ho-Pin Tung mögött az United Autosport Orecáját rangsorolták harmadiknak, az amerikai csapat így első dobogós eredményét ünnepelhette.

Egy év után először nyert a GTE Pro-kategóriában az Aston Martin: Marco Sørensen és Nicki Thiim győzelemre vitte a #95-ös Vantage-et, megelőzve a #92-es Porsche legénységét, Michael Christensent és Kevin Estrét. A harmadik helyet a brit sportkocsimárka másik egysége szerezte meg, Alex Lynn-nel és Maxime Martinnel. Az amatőr GT-osztályban is gyümölcsöző versenyt zárt az Aston Martin, a TF Sport első alkalommal ünnepelhetett elsőséget a WEC-ben – a győztes #90-es autót Jonny Adam, Charlie Eastwood és Salih Yoluc vezették.

A világbajnokság november 10-én folytatódik a sanghaji 4 órással.

A Fuji 6 órás végeredménye:

null

null

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2115202184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása