F1: Vettelék baromságnak tartják a fordított rajtrácsot

Sebastian Vettel és Lewis Hamilton is kiakadt a fordított rajtrácsos verseny gondolatának hallatán: a Ferrari versenyzője egyenesen baromságnak titulálta az ötletet.

singaporesaturday30-417604.jpg

Október végéig kell várnunk arra, hogy konkrétabb elképzelések lássanak napvilágot a 2021-es szezonnal kezdődő új Forma-1-es érával kapcsolatosan – addig is be kell, hogy érjük különféle, bizonyos esetekben igencsak vad víziókkal. Legutóbb a fordított rajtrácsos kvalifikációs futamok gondolata merült fel, ami kiverte a biztosítékot a szingapúri versenyhétvégén az időmérő edzés után.

„Nem is tudom, mit mondhatnék…” – reagált a felvetésre a vb-éllovas Lewis Hamilton. – „Azok, akik ezt kitalálták, nem igazán tudják, miről beszélnek.”

A Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel már nem finomkodott ennyire a szavakkal. „Őszintén szólva ez egy baromság szerintem” – fakadt ki. – „Úgy gondolom, mindannyian tudjuk, hogy mi kell a javuláshoz: szorosabb mezőny, jobb versenyek. Ez csak egy sebtapasz lenne. Nem tudom, melyik géniusz rukkolt elő ezzel az ötlettel, de ez nem megoldás.”

A mercedeses pilótával és Vettellel egyetértett Charles Leclerc is, a monacói szerint nem lenne helyes a feje tetejére állítani a dolgokat. „Nem lennék boldog, ez nem jelentene megoldást az F1-nek. A legjobbnak kell nyernie és indulnia a legjobb pozícióval, nem pedig fordítva” – tette hozzá.

A Racing Pointnál is aggódnak a Forma-1 jövője miatt

_r3i1320.jpg

A 2021-től érvénybe lépő elképzelések a jobb versenyzés mellett az alacsonyabb költségvetés körül összpontosulnak. Azonban az új autók – amelyek az 1970-es, illetve 1980-as években jellemző szívóhatást hozhatják vissza, így a versenyzők könnyebben tudnák egymást követni – lassabbak lehetnek akár a Forma-1 nagyobbik nevelőszériájánál, a Forma-2-nél is, legalábbis ettől tart Otmar Szafnauer, a Racing Point istálló vezetője.

„A legfőbb aggodalmam az, hogy nehezebbek lesznek az autók, így a leszorítóerő is csökken” – idézi Szafnauert a Motorsport Week. – „Ezzel körönként 5-6 másodperccel is lassabbak lehetünk, attól függően, hogy éppen hol vagyunk.”

„Ha a határon vagyunk, 175 milliót fogunk költeni, de ebben nincs benne minden, szóval 200 millió dollárba kerül egy olyan formula, ami talán gyorsabb egy hajszállal a Forma-2-nél. Szinte ugyanúgy néznének ki az autók, és ez jelenti a kockázatot” – tette hozzá, utalva a költségplafonra. – „Abban a sportban dolgozom, aminek korábban rajongója voltam, és amit igazán szerettem a Forma-1-ben, hogy itt versenyeznek a leggyorsabb autók a világon.”

„Ez különböztette meg a leginkább a többi bajnokságtól. De amennyiben ez már nem lesz igaz, veszíteni fog a varázsából” – zárta gondolatait a Racing Point csapatfőnöke.

Fotó: Pirelli F1 Media, Racing Point Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2315159152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása