Nehéz hétvége jön a M1RA-nak – Engstler a bajnoki cím, Szabó pedig újabb pontok után fut.

7 hét szünet után utolsó előtti állomására, a spanyolországi Barcelonába érkezik a TCR Európa-kupa mezőnye. Minden jel arra mutat azonban, hogy komoly fordulatnak kellene bekövetkeznie ahhoz, hogy ne Josh Files legyen a 2019-es bajnok: a Target Competition versenyzője ugyanis a maga 254 egységével 78 pontos fölénnyel vezeti az összetettet márkatársa, a M1RA-s Luca Engstler előtt – ez azt jelenti, hogy elég csak nyolc pontot hoznia a britnek a németen, miután egy hétvégén 85 pont gyűjthető összesen.
Ennek ellenére bekövetkezhet ez a fordulat, hiszen tudniillik, nehéz hétvégének néz elébe a Hyundai: a kedvezőtlen BoP mellé ugyanis a maximális, 60 kilós súlykompenzációt is megkapják az i30-asok, amelyek így a legtöbb autónál 110 kilóval lesznek nehezebbek. Ez alól kivételnek számítanak a Hondák, mert azok a maguk 1325 kilogrammjával csak 20 kilóval lesznek könnyebbek, mint a Hyundaiok.
Eközben jelentős súlyveszteséggel folytathatják a Peugeot-k vagy éppen a Volkswagen-csoport autói: így hamar beszállhat az összetett dobogóért folytatott harcba a jelenleg is a harmadik helyen álló Julien Briché (JSB-Peugeot), Santiago Urrutia (WRT-Audi), Gilles Magnus (Comtoyou-Audi), Maxime Potty (WRT-Volkswagen) vagy éppen Aurélien Comte (DG-Peugeot) – az összetett-10. helyezett franciát és a második Engstlert csupán 37 pont választja el.
Első éles barcelonai bevetésére készül Szabó Zsolt
A barcelonai hétvégén is jelen lesz két magyar versenyző, a zengős Tenke Tamás, valamint a M1RA újdonsült igazolása, a Hockenheimben remek eredményekkel bemutatkozó Szabó Zsolt személyében. Utóbbi ugyan már vezetett a 4,6 kilométeres katalán aszfaltcsíkon, de csak tesztkörülmények között, a tavaly WTCR-szezont megelőző kollektív felkészülésen. A mély víz és a két „betonkeverőnyi” hátrány ellenére az újabb pontszerzéseket vette célba Szabó – derült ki a pilóta médiacsapata által kiküldött sajtóközleményből.
„Az előző évben volt lehetőségem itt tesztelni, azonban versenyezni most fogok először a pályán. Szerintem teljesen más színezetet ad ez az egésznek. Tekintve, hogy a teszt során nem mentünk sok kört, így nem nevezhetem „hazai helyszínemnek”, viszont mindenképpen pozitív, hogy már mentem rajta, bár igaz, hogy másik autóval és hidegebb körülmények között. A Circuit de Barcelona-Catalunya széles és biztonságos, úgyhogy bátrabban lehet menni rajta. Hogy mindez mennyire fekszik nekem, azt majd a hétvége végén tudom megmondani: ha gyors leszek, akkor nagyon; ha lassú, akkor kevésbé…” – összegezte helyzetét a 23 éves versenyző.
„Úgy érzem, hogy sikerült kellően felkészülnöm a pályából. Most volt időm speciális edzéseket végezni, szimulátorozni… Azért fontos megemlíteni, hogy második alkalommal dolgozunk együtt a csapattal, így az oscherslebeni hétvége kitűzései érvényesek itt is. Szeretnék minél jobb teljesítményt nyújtani, valamint a már megszerzett tapasztalatokat kamatoztatni. Természetesen a csapattól minden segítséget és támogatást megkapok ennek érdekében, amiért hálás vagyok nekik” – tért ki a felkészülésre, valamint a célokra.
Szabó hockenheimi eredményeivel 27. a tabellán, két pozícióval előzi zengős honfitársát.
Szabó új sisakfestéssel készül a folytatásra.
A felboruló erőviszonyok mellett a korábbi hétvégék tapasztalatai alapján a népes mezőny fogja jelenteni a másik legnagyobb kihívást: nem kevesebb mint 35 autó lesz a pályán folyamatosan, mert a TCR Beneluxban, valamint a TCR Ibéricóban indulók is csatlakoznak az Európa-kupa apraja-nagyjához.
Nem mellesleg az „alapcsomagban” is történt egy-két változás – a teljes nevezési lista IDE kattintva érhető el, a legfontosabb változások a következők:
- Öt igencsak küzdelmes forduló után, valamint Alex Morgan példáját követve John Filippi is kiszállt a Renault-ból, a hátralévő két hétvégén pedig a PCR Sport Cupráját vezeti, kiebrudalva az anyagilag ingatag lábakon álló Davit Kajaia-t.
- Filippi autóját az újonc Jack Young veszi át a Vuković Motorsportnál. A 17 éves brit 2017-ben megnyerte a brit Renault Clio-kupa junior értékelését, tavaly a nemzetközi kiírást húzta be, míg idén a brit Clio-bajnokságban remekelt: két győzelmet is szerzett, ezzel a sorozat legfiatalabb győztesévé avanzsált.
Young nagyjából másfél héttel ezelőtt a Hockenheimringen tesztelt a Mégane TCR-t, amelynek hasmagasságát egyébként 60 mm-re csökkentették a legutóbbi BoP-változtatásoknál. - A Clairet Sport harmadik Peugeot-jában folytatódik a rotálás: a Gilles Colombani, Stéphane Ventaja duóból ezúttal előbbi ül a volán mögé.
Ami a hétvége menetét illeti, a pénteki szabadedzéseken, valamint a szombat délelőtti időmérő edzésen ismételten a teafűolvasásra, a Live Timingra, illetve a helyszínen tartózkodó médiumok beszámolóira támaszkodhatunk – és ehhez hasonló felállásra kell készülni a monzai záróhétvégén is. A TCR Európa-kupa ugyanis újra a GT Open betétprogramja lesz, és ilyenkor csak a versenyeket adják élőben, de azokat a sorozat hivatalos internetes csatornái mellett a Sport 2-n is megnézhetjük.
A TCR Európa-kupa barcelonai menetrendje:
2019. szeptember 20., péntek
13:15-13:45: Első szabadedzés
18:05-18:35: Második szabadedzés
2019. szeptember 21., szombat
11:40-12:15: Időmérő edzés
17:45-18:10: Első futam
2019. szeptember 22., vasárnap
12:30-12:55: Második futam
Fotó: TCR Europe Media, Szabó Zsolt média
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal