WTCR: Kínában is Michelisz húzza a Hyundai szekerét
WTCR 2019: Ningbo - Előzetes, 1-2. szabadedzés

Egy újabb BoP-botrány bizonytalaníthatja el Michelisz Norbertet, ennek ellenére a magyar pilóta kezdett a legjobb hyundaiosként a túraautó-világkupa (WTCR) kínai versenyhétvégéjén. Az első időmérő edzés előtt az Alfa Romeók és a Cuprák hangoltak a legjobban.

81619265278df5efb787ed3e2b9d0613.jpg

Több mint két hónapnyi kihagyás után törte meg a csendet a WTCR mezőnye a ningbói pályán. A 2019-es szezon kilencedik versenyhétvégéjét megelőzően igencsak bizakodóan várta a folytatást a ponttáblázat második helyén álló Michelisz Norbert a folytatást, azonban egy évközi BoP-változásnak köszönhetően a súlykompenzációk nem az előzetes kalkulációk szerint alakultak: a Lynk&Co és a Volkswagen Csoport autói kedvezőbb turbónyomás-értékekkel versenyezhetnek.

Ugyan a szlovákiai hétvége óta először nem kell a maximális 60 kilót magával cipelnie a Hyundainak, összességében csak tíz kilóval nyom kevesebbet, mint a sikeres Vila Real-i hétvége után agyonmálházott Honda vagy a hazai versenyhétvégéjére készülő Lynk&Co, amely 20 kilóval nehezebb a nyári szünet előtti állapotokhoz képest.

Az 1345 kilós Hondák vagy Lynk&Co-k mellett szinte pehelykönnyűnek számítanak a Volkswagen Csoport autói, pedig a Volkswagenek is a japán gyártó autóihoz hasonlóan megkapták a maximális pluszsúlyt. A Golfoknál az Audik 20, a Cuprák pedig 40 kilóval könnyebbek, míg az Alfa Romeók súlykompenzáció nélkül, 1225 kilóval folytatják – vagyis a legkönnyebb és a legnehezebb autó között 120 kilogramm a különbség ezen a hétvégén.

03719008_lf14319.jpg

„Magabiztos voltam a hétvégét megelőzően, de most már más a helyzet. Papíron ez egy erős hétvége kell, hogy legyen a számunkra, azonban az, hogy a BoP-változásokkal más autóknak ilyen mértékben kedveznek, mindenképpen rossz hír, és ez a nagyobb közönség számára nem annyira nyilvánvaló”

– szólaltatta meg Michelisz Norbertet a TouringCarTimes. – „Mindig reménykedsz egy jobb folytatásban, de ilyenkor kell realistának marad. Ez így óriási előny az Audinak, a Volkswagennek és a Lynk&Co-nak teljesítmény szempontjából, konkrétan három-négy tizedmásodperc körönként. 16 autó eleve profitált abból, hogy ennyire szoros a bajnokság idén, de ez majdnemhogy lehetetlenné teszi a helyzetünket.”

Michelisz csapattársát, a regnáló bajnok Gabriele Tarquinit sem töltötték el elégedettséggel a fejlemények. „Két módosítás is volt a Vila Real-i hétvége után, az egyik a súlyokat érintette, így a VW-csoport részéről az Audik 20, a Cuprák és a Volkswagenek 10 kilóval lettek könnyebbek. Meglepetésként ért ez minket a ningbói hétvége előtt, mert ezekkel a turbónyomás-értékekkel 15-20 lóerővel is erősebb lehet a VW-csoport. Ez a Lynk&Co miatt nagyon negatív változás: láthattuk Zandvoortban, hogy 100 százalékos motorerővel és minimális kedvezménnyel mindenkit rommá vertek az időmérőn, hatalmas fölénnyel kisajátítva az első négy helyet. A hazai verseny előtt pedig megkapták ugyanezt a kedvezményt” – magyarázta az olasz.

„Pokolian nehéz helyzetbe kerültünk így, mert nehéz megérteni, mivel érdemeltük ki ezt. Az autónk nagyon versenyképes, de valószínűleg az áll háttérben, hogy Kínában vagyunk. De ez akkor sem fair, már csak azért sem, mert nekünk nincs hazai versenyzünk, nem versenyzünk Koreában. Olyan ez, mintha egy olyan futballmeccset játszanánk, amiben a hazai csapat 1-0-s előnnyel kezd. Totális hülyeség”

– fakadt ki a 2009-es WTCC-bajnok.

Egyetértett a két hyundaiossal a KCMG-s Tiago Monteiro is. „Több a motorerejük, mint korábban bármikor. Ez frusztráló, az pedig főleg, hogy csak az előző éjszaka tették ezt közzé, abban reménykedve, hogy talán senkinek sem tűnik fel” – jegyezte meg csalódottan a hondás.

Védekezik a Lynk&Co

fdb1edf0e55c14b8d8497f19ce68cfe4.jpg

A TouringCarTimes a Lynk&Co-t is megkereste az ügyben, a csapat arra hivatkozott, hogy még korábban kezdeményezték a rendszer újragondolását a TCR technikai stábjánál, hogy a jövőben ne ismétlődjenek meg a Hollandiában történtek: tudniillik, hogy Yvan Mullertől úgy vették el a pole-t a harmadik futam előtt, hogy az autókat futtató Cyan Racing nem győzte bizonygatni, hogy a megengedett turbónyomás átlépése semmivel sem tette gyorsabbá a négyszeres túraautó-világbajnok kocsiját. Ugyanez az ok áll a Volkswagen Csoport autói esetében eszközölt változás hátterében is – a németek Portugáliában jártak hasonlóképpen.

167e91f16207bff2699b1177e001183d.jpg

Közép-európai idő szerint a péntek délelőtti órákban a pályán folytatódott a program, az első szabadedzéssel. A 45 perces gyakorlás hazai sikert hozott Ma Qing Hua révén – az Alfa Romeo kínaija 1:51.419-es időt ment, amivel 76 ezredet vert a Münnich Motorsport hondására, Néstor Girolamira, míg a harmadik helyre az argentin pilóta csapattársa, a bajnoki listavezető Esteban Guerrieri ért oda.

A két hondást két hyundaios, Nick Catsburg és Augusto Farfus követte, megelőzve a volkswagenes Rob Huffot. A 2012-es WTCC-bajnok mögött két cuprás, a PWR-os Mikel Azcona és a comtoyou-s Aurélien Panis, valamint az audis Frédéric Vervisch, illetve Huff csapattársa, Benjamin Leuchter tette teljessé az első tíz helyezett sorrendjét. Michelisz a 11., a KCMG-s Tassi Attila pedig a 25. időt autózta elsőre.

15f065a5eaf0350ab726662230cdf589.jpg

Nem úsztuk meg a folytatásban a koránkelést, a második szabadedzést az európai nézők számára nem éppen baráti időpontban, hajnali 3 órától bonyolították le. Némi meglepetésre két cuprás vette át a vezetést: Mikel Azcona 1:50.715-ös idejével végzett az élen, több mint négy tizedet adva Panisnak. Ma a harmadik lett, Michelisz Norbert pedig legjobb hyundaiosként, egy negyedik idővel hangolt az első kvalifikációra.

A magyar versenyzőt Vervisch, Girolami, a VW-s Johan Kristoffersson, Guerrieri, továbbá két Lynk&Co-s, Thed Björk és Andy Priaulx követte a TOP-10-ben.

Tassi újra a 25. lett, de csak 23 ezreddel volt lassabb Monteirónál – érthetetlenül nagy a különbség a hondás csapatok között, ahogyan az volt a bajnokság első harmadában. Meglepően gyengén muzsikáltak Michelisz márkatársai is: Catsburg, Tarquini és Farfus a 19., a 22. és a 23. helyen végeztek.

Magyar idő szerint hajnali 5 órától, az első időmérő edzéssel folytatódik a szombati program, melyet a WTCR hivatalos Facebook-oldalán követhetünk.

Az első szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_ningbo_fp1.jpg

A második szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_ningbo_fp2.jpg

A ningbói WTCR-hétvége menetrendje a folytatásban:

  • 2019.09.14., szombat – 05:00-05:30: Első időmérő edzés – ÉLŐ: WTCR Facebook
  • 2019.09.14., szombat – 09:40-10:10: Első futam (13 kör) – ÉLŐ: Eurosport 1, M4 Sport
  • 2019.09.15., vasárnap – 03:00-04:20: Második időmérő edzés – Felvételről: Eurosport 1 (7:45-től, 30 perces összefoglaló)
  • 2019.09.15., vasárnap – 08:30-09:00: Második futam (13 kör) – ÉLŐ: Eurosport 1, M4 Sport
  • 2019.09.15., vasárnap – 09:50-10:25: Harmadik futam (16 kör) – ÉLŐ: Eurosport 1; Felvételről: M4 Sport (12:00-tól)

Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media), Hyundai Motorsport Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr10015080764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása