Megegyeztek a csapatok, így a jövő évi Forma-1-es szezonra rövidebb ideig készülhetnek a pályán. Emellett egy másik fontos kérdésben is döntés született: a huszonkettedik futam miatt eggyel több motorkomponens használható fel büntetlenül.
Szép lassan körvonalazódik a 2020-as Forma-1-es idény: a héten nyilvánosságra hozták az előzetes versenynaptárt, továbbá a pilótakeringőben is kezd összeállni a kirakós. A Motorsport.com információi szerint pedig már a jövő évi tesztek részletei is napvilágot láttak.
Ahogyan azt megszokhattuk, Barcelonában hangol az év első versenyére a mezőny, február 19-e és 21-e, valamint 26-a és 28-a között, vagyis az eddigi nyolc helyett csak hat napot tölthetnek a pályán a csapatok. Ráadásul eltörölték a két kétnapos idényközi gyakorlást is, ellenben a szezon végén, Abu-Dzabiban esedékes gumiteszt egy nappal hosszabb lesz.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es sportszabályzata kimondja, hogy a szigorítás ellenére két tesztnapot továbbra is fiatal versenyzőknek kell biztosítaniuk az alakulatoknak. Éppen emiatt aggódik a Pirelli, ugyanis így sanszos, hogy a legtöbb csapat az év végi gumiteszten biztosít majd lehetőséget a Forma-1-es tapasztalattal nem, vagy csak alig rendelkező titánoknak – igaz, a gumigyártó rendelkezésére összesen 25 tesztnap áll, hogy felkészüljön 2021-re, illetve a 18 colos gumik debütálására.
Abban is egyezségre jutottak a csapatok, hogy a rekordhosszúságú naptárnak köszönhetően jövőre eggyel több, szám szerint három egység használható fel szabadon az MGU-K-ból, vagyis a mozgásienergia-visszanyerő rendszerből – akárcsak a belsőégésű motor, a turbófeltöltő és a hőenergia-visszanyerő rendszer (MGU-H) esetében. Ami az energiatárolót és a vezérlőelektronikát illeti, azokból továbbra is két-két egység áll a versenyzők rendelkezésére.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal