Szeretne minden tőle telhetőt megadni fiatal versenyzőjének a Haas Forma-1-es csapata, de a szuperlicensz-pontrendszerrel alaposan megkötik az istállók kezeit.
2018 vége óta áll szoros kapcsolatban a Haas F1 Teammel a kétszeres Forma-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi unokája, Pietro, aki – mint a kannapolisi együttes hivatalos teszt- és tartalékversenyzője – azóta már a 2019-es autót több alkalommal vezethette. Fittipaldi nevét az utóbbi időkben gyakran emlegetik a nemzetközi sajtóban, ugyanis egyre valószínűbb, hogy legkésőbb az idei év végén Romain Grosjeannak és Kevin Magnussennek is távoznia kell – valamelyikük helyét pedig a 23 éves brazil veheti át.
F1: A Haas tesztpilótája egyelőre a DTM-re koncentrál
A kétszeres Forma-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi unokája, Pietro Fittipaldi elmondta, hogy rövid távon a jövőjét a német túraautó-bajnokságban képzeli el, pillanatnyilag nem is gondol az IndyCar-os visszatérésre. Hisz abban, hogy ha jó eredményt ér el a DTM-ben, akkor megnyílhat az út számára a...
Csakhogy Fittipaldinak nincs elég pontja ahhoz, hogy Forma-1-es szuperlicenszet szerezzen – az engedély kiállításához szükséges 40 pontból csak 36-tal rendelkezik, melynek nagyját a World Series Formula V8 3,5-ben szerzett 2017-es bajnoki címének köszönheti. A tavalyi szezonját derékba törte az endurance-vb (WEC) spái hétvégéjén történt baleset és az azzal együtt elszenvedett kettős lábtörés, míg idén csak a német túraautó-bajnokságban (DTM) talált magának helyet. Azonban a DTM-ben nem fut túlságosan gyümölcsöző szezont Fittipaldi; a szintén újonc WRT színeiben a 16. helyen áll a pontversenyben az idény kétharmadánál.
„Még nincs meg a szuperlicensze” – idézi a Haas csapatfőnökének, Günther Steinernek a gondolatait Fittipaldi problémája kapcsán a Motorsport Week. –
„Pillanatnyilag ezzel a problémával küzd a legtöbb fiatal versenyző, mert elég nehéz szuperlicenszet szerezni.”

Steiner azonban hozzátette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabálykönyve 2020-tól biztosít egy kiskaput extra szuperlicensz-pontok szerzéséhez, mégpedig pénteki edzésrészvételek útján. Miután Fittipaldinak már csak négy pont kellene, a csapatfőnök megígérte, megnézik, mit tudnak tenni az ügy érdekében – ennél nagyobb ígéretet viszont nem akar tenni, mert a Haas igencsak nehéz szezont fut. Ezért minden időt ki kell használnia a csapatnak, hogy év végéig elmozdulhassanak a csúfos 9. helyről a konstruktőri bajnokságban.
„Nehéz helyzetben vagyunk jelenleg. Szívesen biztosítanánk ugyan neki edzéslehetőségeket, amelyek talán előrébb lendítenék a pályafutását, csakhogy a jelenlegi helyzetben, amikor is rendkívül hullámzó formát nyújtunk, szükségünk van arra, hogy mindkét versenyző a lehető legtöbbet teszteljen az autóval. Ha nem így tennénk, nem tudnánk arra figyelni, amire kell. Most ugyanis arra koncentrálunk, hogy el tudjunk mozdulni a kilencedik helyről az összetettben. Ez az, amiért semmit sem tudok ígérni Pietrónak”
– magyarázta.
Felipe Massa volt az utolsó brazil versenyző a rajtrácson, aki 2017 végén távozott a száguldó cirkuszból, míg az utolsó brazil Forma-1-es futamgyőzteshez egészen 2009-ig kell visszamennünk az időben – abban az évben Rubens Barrichello vitte győzelemre a dél-amerikai ország és a Brawn GP színeit az Olasz Nagydíjon.
Fotó: Haas F1 Team Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal