Kiszállt az SMP Racing, a Rebellion pedig kettő helyett csak egy autót indít.
Kétségkívül szebb napokat is látott már az LMP1-es kategória az endurance-világbajnokságban (WEC), az elmúlt időszakban viszont tovább rosszabbodott a helyzet. Eleinte úgy tűnt, hogy a 2019/2020-as szezon úgy rajtol el a silverstone-i négyórás futammal, hogy a két hibrid Toyotán kívül összesen hat privát autó indul a géposztályban, csakhogy az SMP Racing mellett a Rebellion Racing is rossz hírekkel szolgált.
Az orosz alakulat bejelentette, hogy hiába szerepelt két autóval az előzetes nevezési listán, nem áll rajthoz a szezonban. Úgy tudni a Motorsport.com cikke alapján, hogy az SMP nehezményezte azt, hogy a nem hibridhajtású autók az esélykiegyenlítő-rendszer ellenére nem tudták felvenni a harcot a Toyotákkal, ahogyan azt is, hogy végül nem vezették be a teljesítményalapú ballasztsúlyrendszert.
A héten pedig a Rebellion Racing erősítette meg, hogy csak egy autóval vág neki az idénynek – egyelőre azt nem tudni, hogy a teljes szezont érinti-e a döntést, vagy csak az első futamot. A bejelentés értelmében az is kérdésessé vált, hogy kik lesznek a csapat versenyzői, mert az előző szezon végén még arról volt szó, hogy Bruno Senna, Gustavo Menezes és Nathanaël Berthon mellé újabb pilóták is érkeznek.
Vagyis a Toyotán kívül csak a mezőnyhöz új csapatként csatlakozó Team LNT indít két autót, legalábbis Silverstone-ban. Egészen pontosan két Ginetta G60-LT-P1-ről van szó, a versenyzők közül pedig idáig csak Mike Simpson és Charlie Robertson kettősét regisztrálták. Bárhogy is számoljuk, a pillanatnyi állás szerint összesen 5 LMP1-es autó lesz a rajtrácson az új szezon kezdetén.
Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com (FIA WEC Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.