Jó hírrel kecsegtetnek a szervezők azoknak, akik nem hívei az aszfaltozott bukótereknek: a jövőre visszatérő holland pálya ugyanis eddig sem volt ilyen, és ezután sem lesz, mondván, hozzátartozik „a pálya örökségéhez”.
2020-ban 35 év után először visszatér a Forma-1-be a Holland Nagydíj, mégpedig a WTCR- és a DTM-követők számára jól ismert, Amszterdam városától mindössze 30 kilométerre eső zandvoorti pályán. Niki Lauda 1985-ös győzelme óta sok minden változott a pályán, azonban – napjaink legtöbb modern pályájával ellentétben – a kavicságyakat nem váltották fel az aszfaltozott bukóterek.
A pálya modernizálásáért felelős vállalatnak, a Dromónak a vezetője, Jarno Zaffelli a minap a RaceFans.net-nek nyilatkozva határozottan kijelentette, hogy ez nem is lesz másképpen a továbbiakban sem:
„Nem tervezzük leaszfaltozni a bukótereket.”
A szakoldal betekintést nyert a tervrajzokba is, amik alapján valóban megmaradnak a kavicságyak, még csak minimális aszfaltréteget sem fognak lehelyezni a pálya határa és a bukótér közé. Így csak egyetlenegy helyen marad leaszfaltozva a bukótér: az autókat a paddockból elvezető Hugenholtz-nál, ami egy balos hajtűkanyar.
Zaffelli elárulta, hogy a kavicságyak megtartását a pálya tulajdonosai mellett a Forma-1 Menedzsment (FOM) is kérte:
„A pálya tulajdonosai is kérték, míg a FOM a pálya örökségére való tekintettel ragaszkodott hozzá. Több mint boldogok vagyunk emiatt, mert szerintünk sem szükséges aszfaltra lecserélni a kavicsot a bukóterekben.”
Azt is hozzátette a szakember, hogy már csak azért is fontos, hogy megmaradjanak a kavicságyak, mert azok megelőzhetik annak veszélyét, hogy a pilóták autóikkal a korlátnak csapódjanak. Ennek jó eséllyel örül a legtöbb versenyző – a williamses George Russell, aki utoljára 2016-ban járt a holland pályán, még az év korábbi részében kifejtette, hogy reméli, hogy megmaradnak a kavicságyak.
Azonban a kivitelező cégre még így is sok munka vár, hogy olyan állapotba hozzák a zandvoorti pályát, hogy az megfeleljen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb biztonsági követeléseinek. Alapvetően a pálya nyomvonalába nem terveznek belenyúlni, viszont annak már híre kelt, hogy az utolsó kanyart lecserélnek egy 18 fokban döntött kanyarra – de ezeket a módosításokat még jóvá kell hagynia az FIA pályákért felelős bizottságának.
Zaffelli elmondása szerint úgy számolnak, hogy készen lesznek a munkálatokkal a jövő évi versenyig. A tervek szerint még idén novemberben nekilátnak a feladatoknak, jövő márciusra pedig végeznek is velük.
Fotó: Jarno Schurgers / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.