DTM: Nagyot ment Müller, de Wittmann győzelemre tudta váltani a pole-t
DTM 2019: Assen - 1. futam

dtm-1563632203.jpg

Akár a győzelmébe is kerülhetett volna a René Rasttal vívott párharca Marco Wittmann-nak, de a német az utolsó körökben vissza tudta venni a vezetést a szépen felzárkózó Nico Müllertől – így pole-ból rajtolva szerezte meg idei harmadik sikerét a német túraautó-bajnokságban (DTM).

Noha a pénteki szabadedzéseket és a másnap reggeli első időmérőt megúszta szárazon a DTM mezőnye, szombat délután már szakadó esőben rendezték meg a sorozat történetének első asseni versenyét. Emiatt a biztonsági autó mögül, a pole pozíciós Marco Wittmann vezetésével rajtoltak el, míg Robin Frijns csak a boxból eredhetett a többiek után. A holland 12. rajthelyét ugyanis elvették a stewardok, mivel Audijában technikai problémák merültek fel – egészen pontosan szivárgott az olajtartály –, így a Team Abt Sportsline csapatának ki kellett kérnie az autót a parc fermé-szabályok alól.

A harmadik kör végén meglengették a zöld zászlókat, és a várakozásoknak megfelelően igencsak izgalmasra sikeredett az első versenykör: Wittmann és Rast öldöklő csatát vívtak az első helyért, miközben valamivel hátrébb Sheldon van der Linde forgott meg a BMW-vel, miután a dél-afrikait meglökte márkatársa, Bruno Spengler, amiért a kanadai meg is kapta a boxutca-áthajtásos büntetést. A kör végén viszont vissza is térhetett a pályára a biztonsági autó, mert Daniel Juncadella alatt megállt az Aston Martin, és ezzel a spanyol lett a verseny első kiesője.

Egy körrel később ismét kihajtott a mezőny elől a Safety Car. Wittmann már az első kanyarban hibázott a BMW-vel, de Rast nem tudta kihasználni az adódó helyzetet. Ezúttal sokkal érdekesebbnek ígérkezett a negyedik helyért vívott küzdelem az újonc Pietro Fittipaldi, Nico Müller és Timo Glock között – a WRT brazil pilótája a svájci audis rontása révén lélegzetvételnyi előnyhöz jutott, végül mégis a német BMW-pilóta volt az, aki – a sóderágyat is megjárva – kiszállt a játékból.

A mezőny harmada – Jamie Green (Audi), Frijns, Van der Linde, a három Aston Martin-pilóta (Jake Dennis, Ferdinand Habsburg, Paul di Resta) és Spengler – már a nyolcadik kör elején megejtette a kötelező boxkiállását. Eközben a pályán Müller feljebb kapcsolt, és szinte pillanatok alatt vadászta le Fittipaldit és egy másik márkatársát, Loïc Duvalt. Sőt, az ifjú brazil pilótát néhány körrel később Glock is megelőzte, míg az élen márkatársa, Wittmann 2-2,5 másodperces előnyt épített ki.

Rast – aki közben fekete-fehér zászlós figyelmeztetést is kapott a pályahatárokra vonatkozóan – a 16. körben jött ki a pitbe, egy körrel később reagált rá Wittmann is, így nem változott a sorrend kettejük között, de a különbség lényegesen csökkent közöttük. A 2017-es bajnok kőkeményen támadta is vetélytársát, csakhogy ezalatt Müller pokolian jó köröket futott az élen, folyamatosan növelte az előnyét.

Szűk negyedórával a vége előtt Robin Frijns csúszott ki a 11-es kanyarnál, és törte össze Audijának hátsó részét, amivel véget ért a holland számára hazai futama. Szerencsére az autót még be tudta hozni a garázsig, így a néhány másodperces sárga zászlós periódust leszámítva komolyabb fennakadást nem okozott az eset.

Müller pedig az utolsó percekig halogatta a kerékcserét, de a svájci stratégiája kifizetődőnek látszódott, ugyanis vissza tudott jönni Wittmann és Rast kettőse elé. A BMW-s azonban rögtön maga mögött hagyta Müllert – ám ezt követően a svájci nem engedte el a bajnoki címre esélyesebb márkatársát, amit láthatóan nehezményezett Rast, mivel Wittmann meglógott az élen az utolsó körökre.

dtm-1563632184.jpg

2014 és 2016 bajnoka több mint hárommásodperces előnnyel látta meg a kockás zászlót, amivel harmadik DTM-győzelmét aratta az évben. Wittmann mögött maradt a sorrend Müller és Rast között, akárcsak a 4-5. helyen Philipp Eng és Glock esetében, hiába csatázott óriásit a két BMW-s. A WRT-s Jonathan Aberdein, Green, Duval, Mike Rockenfeller (Audi) és Van der Linde értek még célba pontszerző helyen. A futam nagy csalódásának Fittipaldi mondható, aki 4. rajthelye ellenére még csak pontot sem szerzett, a 11. pozícióban intették le.

A bajnokságban továbbra is Rast áll az élen, 24 ponttal Müller előtt, míg Eng hátránya 34, Wittmanné pedig 45 pontos. Vasárnap is vár egy időmérő és egy verseny a mezőnyre, amelyek 10:20-as és 13:30-as kezdéssel követhetőek a DTM hivatalos YouTube-csatornáján.

Az első futam végeredménye IDE kattintva érhető el.

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr414971980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása