TCR EU: Engstlerrel nyert a M1RA a Red Bull Ringen, mindkét magyar baleset miatt betlizett
TCR Europe 2019: Red Bull Ring - Második futam

2019-2019_red_bull_ring_qualifying---2019_tcr_eur_red_bull_ring_qualifying_8_luca_engstler_66.jpg

Mondhatni, szokás szerint őrült versenyt produkált a TCR Európa-kupa mezőnye, csakhogy a szokásos káoszt még némi eső is megfűszerezte. Utolsó körös előzés és ütközés után Luca Engstler elsőségét hozta a fordított rajtrácsos futam, ami a M1RA idei első győzelmét jelentette. A magyar csapat öröme viszont nem lehet felhőtlen, mert Nagy Dánielt már az első kanyarban kilökték. Tenke Tamás szintén pontszerző helyről esett ki.

Tom Coronel vághatott neki az élről a fordított rajtrácsos, második versenynek a Red Bull Ringen. A rajtnál nagyon jól jött el a Boutsen Ginion Racing Hondájával a holland, másodikként pedig Gianni Morbidelli fordult el a WestCoast Racing Volkswagenjével, miközben a középmezőnyben Nelson Panciatici beragadó Hyundaiját kerülgették. Ezt az akadályt simán vette a mezőny, de sajnos így sem úsztuk meg baleset nélkül az első kört – azért sajnos, mert pont Nagy Dánielnek ütköztek neki az 1-es kanyar kijáratánál: a M1RA-Hyundaiba John Filippi szaladt bele a Vuković Motorsport Renault-jával.

Sokáig úgy tűnt, hogy Nagy csapattársa, Luca Engstler elveheti a második helyet Morbidellitől, de pályára rendelték a biztonsági autót. Ennek jelzését nem vette észre Daniel Lloyd, így a 4-es kanyar előtt a második helyig jött előre a Hondával. Később aztán észbe kapott a Brutal Fish Racing britje, de ekkor már késő volt, ugyanis a versenyirányítás boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtotta őt.

Bő negyedóra volt még hátra a leintésig, amikor elengedték a mezőnyt, csakhogy ekkorra elkezdett esni az eső. Coronel megtartotta az első helyet, Engstler ismét nekifutott Morbidelli megelőzésének – de a német addig erőltette, amíg kis híján megkapta maga elé a cuprás Alex Morgant is.

Annyira csúszóssá vált a pálya, hogy Coronel majdnem kipördült az élről az 1-es kanyarban, de egy komoly mentéssel meg tudta zabolázni a Hondát. Ezalatt Engstler csak megkaparintotta a második helyet, és húzta magával Morgant, Morbidelli pedig sorra veszítette a pozíciókat. Valamivel hátrébb Lloyd hagyta el a pályát a második szektor végén, ezzel párhuzamosan Andreas Bäckman forgott meg a Target-Hyundaijal, de mindketten folytatni tudták.

Nem sokkal később az egyre feljebb kapaszkodó és már a 11. helyen haladó Tenke Tamást is megtréfálta az időjárás, és ahol Coronel meg tudta fogni, a számottevően kevesebb tapasztalattal rendelkező zengős pilóta nem – így falba tette a Cuprát a célegyenes végén, ami miatt egy újabb Safety Car-fázis vette kezdetét.

Négy perccel a vége előtt újra meglengették a zöld zászlókat, s bár Coronel vezetésével folytatta a körözést a mezőny, arra lehetett számítani, hogy rövidesen Luca Engstler veszi át a vezetést, mert a tízszeres WTCC-futamgyőztes kapott egy áthajtásos büntetést, amiért a rajtrácson még az ötperces táblánál is dolgoztak az autóján.

Azonban a holland nem jött ki a depóba, hogy letöltse büntetését, maradt az élen. Engstlernek pedig azzal kellett bajlódnia, hogy maga mögött tartsa márkatársát, a BRC-s Luca Filippit, valamint Morgant és a 18. helyről indulva a mezőny elejébe keveredő Stian Paulsent. Három körrel a vége előtt Filippi – lógó első lökhárítóval – be is vetődött a német elé a 4-es kanyarban, míg egy körrel később Paulsen ugyanitt lesodródott a pályáról, és ezzel kiszállt a játékból, ahogyan Jessica Bäckman is, csak a Target-Hyundaion még a jobb első is kitört.

Az utolsó körre mindkét hyundaios átfűzte magát Coronelen, majd egymásnak esett a győzelemért a két Luca. Három kanyar volt még hátra a versenyből, amikor Filippi lecsúszott az ívről, és ezt kihasználva Engstler mellé tudott menni – összeért a két Hyundai i30-as, Filippi kicsúszott, így számára a korlátban végződött a futam.

Engstler viszont célba vitte a saját i30-asát, amivel első győzelmét aratta a TCR Europe-ban, megszerezve a M1RA első sikerét a szezonban. A kettős Hyundai-siker Filippi kihullásával sem maradt el, mert Files valahogyan bejött másodiknak, amivel a bajnokságban 36 pontos előnyre tett szert a második helyre felzárkózó német márkatárssal szemben. Alex Morgan először állhatott dobogóra a bajnokságban, ahogyan a Wolf-Power Racing is.

Panciatici az elbaltázott rajtot követően szinte csodával határos módon lett negyedik, Morbidelli, Mat’o Homola (Target-Hyundai), Santiago Urrutia (WRT-Audi), Maxime Potty (WRT-Volkswagen), Andreas Bäckman, Aurélien Comte (DG-Peugeot), Natan Bihel (M Racing-Hyundai), Julien Briché (JSB-Peugeot), Jimmy Clairet (Clairet-Peugeot), Viktor Davidovski (PSS-Honda) és Teddy Clairet (Clairet-Peugeot) előtt.

Coronel az áthajtásos büntetést végül 30 másodperces időbüntetés formájában kapta meg, amivel visszaesett tizennyolcadiknak, ahogyan Dušan Borković is az utolsó pillanatokban csúszott ki a pontszerzők közül, miután Target-Hyundaija útban volt Panciaticinek, ezért a francia kilökte a szerbet.

Most háromhetes szünetre vonul a bajnokság, aztán visszatér Németországba: augusztus 3-4-én Oscherslebenben folytatódik a 2019-es szezon.

További részletek hamarosan!

A második futam közvetítése:

2019 Red Bull Ring, TCR Europe Round 8

Watch the live streaming of 2019 TCR Europe Round 8

A második futam végeredménye:

null

null

Fotó: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr114945994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása