TCR EU: Dobogóra esélyes a M1RA a Red Bull Ringen
TCR Europe 2019: Red Bull Ring - 1-2. szabadedzés

2019-2019_red_bull_ring_friday---2019_tcr_eur_red_bull_ring_fp1_8_luca_engstler_2.jpg

Luca Engstler már a pénteki edzéseken biztató tempót diktált a M1RA Hyundaijával. Daniel Lloyd a Brutal Fish Racing Hondájával pedig mindkét gyakorlást az élen zárta.

Öt hét szünet után a sógoroknál, vagyis Ausztriában rendezik a TCR Európa-kupa idei negyedik versenyhétvégéjét, amely a pénteki szabadedzésekkel vette kezdetét, és mindkettő Daniel Lloyd elsőségével végződött. A Brutal Fish Racing britje az FP1-en 1:36.755-tel bizonyult a leggyorsabbnak Stian Paulsen Cuprája és a M1RA-s Luca Engstler előtt; az FP2-n már egy 1:36.867-es idő is elég volt az edzéselsőséghez, mögötte Gilles Magnus lett a második a Comtoyou Racing Audijával, míg a pályát a német TCR-ből jól ismerő Engstler ismét harmadikként zárt.

Ami Michelisz Norbert csapatának másik versenyzőjét, Nagy Dánielt illeti, az első edzésen 1,3 másodpercet kapott Lloydtól, így a 17. lett, a másodikon viszont már a 9. pozícióban végzett, és hátránya már csak fél másodperc volt a hondással szemben, és Engstler is csak másfél tizeddel volt gyorsabb. A mezőny másik magyar versenyzője, Tenke Tamás egy 26. és egy 17. időt futott a Zengő Motorsport Cuprájával.

2019-2019_red_bull_ring_friday---2019_tcr_eur_red_bull_ring_fp1_123_daniel_lloyd_2.jpg

Daniel Lloyd dominálta a pénteki napot.

Ahogyan az eredményekből is látható, alaposan megváltozott az erősorrend, de ez sem a véletlen műve – hanem a súlykompenzációé és a BoP-é, amelyek ezúttal a Peugeot-ra sújtottak le. A 308TCR-ek kilót híztak az elmúlt hetekben, így összesen 70 kilogrammot cipelnek magukkal pluszban. Hogy mennyire hátrányosan érintette ez a márkát, mi sem mutatja jobban, hogy a bajnokság éllovasa, Julien Briché csak a 23. és a 24. helyen zárta a szabadedzéseket, átlagosan kétmásodperces lemaradással, de a legjobb peugeot-s sem sokkal előzte: a kora délutáni tréningen a DG-s Aurélien Comte a 20., a délutánin Teddy Clairet a 23. lett.

Viszont továbbra is a Hyundaiok a legnehezebbek a maguk 1325 kilójával, vagyis még a Peugeot-k is kevesebbet nyomnak 30 kilóval. Az Audik és a Hondák 1285, a Volkswagenek 1275 kilósak, a legkönnyebb márkák a Renault és a Cupra, 1235, illetve 1225 kilogrammal.

2019-2019_red_bull_ring_friday---2019_tcr_eur_red_bull_ring_fp1_7_aurelien_comte_2.jpg

A legjobb peugeot-s idő Aurélien Comte-é lett, de még ő is jócskán el volt maradva Lloyd körétől. A francia márkára nehéz hétvége vár, szó szerint.

Figyelemreméltó volt a pénteki nap folyamán, hogy a versenyzőknek alaposan meggyűlt a bajuk a pályahatárok betartásával. Annyira, hogy az első edzésen számtalan versenyző részesült figyelmeztetésben a stewardok részéről, a másodikon Magnust, Davit Kajaiat, Martin Rybát, Paulsent, Jimmy Clairet-t, Viktor Davidovskit, valamint Nelson Panciaticit ki is intették fekete zászlóval.

A folytatásra szombaton reggel 8:30-tól kerül sor az időmérő edzéssel a 29 fősre redukálódott mezőny számára, míg az első futam 13:30-kor rajtol. Ugyanis a hölgykoszorú, a Briché-csapatot erősítő Marie Baus-Coppens, valamint az előző hétvége legnagyobb balesetében érintett Lilou Wadoux – akit aligha látunk a folytatásban, ugyanis Peugeot-ja totálkárosra tört –, illetve a francia pilótahölggyel ütköző Abdulla Ali Al-Khelaifi sem utazott el Spielbergbe. Eközben viszont visszatért a mezőnybe az ezzel a lendülettel Renault-ról Cuprára váltó Alex Morgan, a Clairet Sport harmadik Peugeot-jában pedig – az előzetes megbeszéléseknek megfelelően – Gilles Colombani váltotta Stéphane Ventaját erre a hétvégére.

Az első szabadedzés végeredménye:

null

null

A második szabadedzés végeredménye:

null

null

Fotó: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3714942248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása