A Honda teljes vállszélességgel beállt Esteban Guerrieri mögé az elsősorban Michelisz Norbert ellen vívott bajnoki küzdelemben, ehhez pedig szükség volt arra, hogy a Münnich Motorsport mellett a japánok másik csapata, a KCMG is versenyképessé váljon…
Még négy forduló van hátra a túraautó-világkupa (WTCR) 2019-es szezonjából, vagyis a bajnoki címért vívott csata korántsem lefutott. Pillanatnyilag Esteban Guerrieri, a Münnich Motorsport argentinja vezeti az egyéni összetettet, de csak 24 egységnyi, tehát kevesebb mint egy futamgyőzelemnyi az előnye a folyamatosan egyre feljebb kapaszkodó Michelisz Norberttel szemben.
S ahogyan az utóbbi időkben a Hyundai elkezdte favorizálni Micheliszt, úgy a Vila Real-i hétvége kellős közepén a Hondánál is leszögezték, hogy ettől fogva Guerrieri a kezdeményezett versenyző a márkán belül. Azonban a tavalyi összetett-3. pilóta védéséhez önmagában a csapattárs, Néstor Girolami kevés volt, kellett a másik, idáig csak döcögő, ám vasárnapra kifejezetten versenyképessé váló KCMG segítsége is. Mint az utólag kiderült, a kettő között van összefüggés.

„A KCMG és Néstor készen állnak arra, hogy engem segítsenek mostantól. Jó helyzetben vagyunk, és örülök Tiago sikerének. Jó, hogy immár a KCMG is versenyképes tudott lenni, ezzel pontokat rabolva a többi ellenféltől. Így a folytatásban is tudnak nekünk segíteni. Remélhetőleg hasonlóan sok pontot fognak szerezni a többi hétvégén is, mint ezen”
– nyilatkozta Guerrieri a TouringCarTimes újságírójának, Neil Hudsonnak.
A cél érdekében pedig minden eddiginél jobban összefogott a két hondás csapat, annyira, hogy idén először még az adatokat is megosztották egymás között. Ez áll tehát annak hátterében, hogy Tassi Attila és Tiago Monteiro kettőse lemosta a WTCR mezőnyét a vasárnapi időmérőn Portugáliában, majd a hazai közönsége előtt versenyző Monteiro megnyerte a harmadik futamot, megszerezve első győzelmét a balesete óta.
Az ilyesféle együttműködés viszont még véletlenül sem számít egyedülállónak vagy újkeletűnek a WTCR-ben, hiszen a Lynk&Co és a Hyundai csapatai is összedolgoznak a névkülönbözés ellenére.

Tassi Attilának a fordított rajtrácsos, második versenyen volt egy pillanata, amikor úgy tűnt, hogy hibázott vagy egyszerűen csak lelassult, amivel Girolami elé került. A 20 éves magyar pilóta megerősítette, hogy ez sem a véletlen műve volt. Erre kérték ugyanis, hogy engedje el argentin márkatársát, hogy az kockázat nélkül teljesíthesse a joker-körét, hiszen a Münnich Motorsporttal a Honda a csapatbajnoki cím megszerzésében is érdekelt.
„A második versenyen az volt a feladatom, hogy elengedjem Néstort, és hagyjak neki egy kis helyet, úgy, ahogyan a Hyundaiok is játszották ezt a játékot szombaton. A 10. helyen voltam, de miután óvtam az autót a harmadik versenyre, nem jelentett problémát ez nekem”
– mondta Tassi, aki hozzátette, hogy a Hondától a folytatásban bőven lehet még számítani hasonló stratégiai húzásokra:
„Azon fog múlni, hol végzünk az időmérőkön az év hátralevő részében, és mi majd pontosan azt fogjuk csinálni, amit a Honda kér tőlünk.”
Fotó: Florent Gooden, Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal