Habár az olasz Forma-4-es bajnokság előző versenyein egyértelműnek látszott Gianluca Petecof, a Hungaroringen is kénytelen volt beérni a második hellyel, de még így is tetemes az előnye.
Vallelunga és Misano után első Olaszországon kívüli állomásán, a Hungaroringen folytatja a 2019-es szezont az olasz Forma-4-es bajnokság mezőnye. A szombat reggeli időmérő edzésre Dennis Hauger hangolt a legjobban. A Van Amersfoort Racing versenyzője az első szabadedzést 1:43.485-ös, a másodikat 1:44.005-ös idővel zárta az élen. Mögötte a reggeli gyakorláson a bajnokságot toronymagasan vezető Gianluca Petecof (Prema) és a Mercedes Forma-1-es csapatának legújabb felfedezettje, a mindössze 15 esztendős Paul Aron (Prema) végeztek, míg délután Aron és a Bhaitech Srl orosz versenyzője, Mikhael Belov követték.
Az időmérő edzésen pedig – akárcsak a Formula Regional European Championship mezőnyében – egy ember volt, aki mindent vitt. Ez az ember a legkevésbé sem meglepő módon Hauger volt. Az első két versenyre 1:42.896-os és 1:42.661-es időkkel szerezte meg az első rajtkockát, míg a harmadik esetében elegendő volt egy 1:43.063-as kör is.
A norvég mögé az első futamra a két premás, Gianluca Petecof és Paul Aron kvalifikáltak, a másodikra Oliver Rasmussen (Prema) és Mikhael Belov (Bhaitech Srl), míg a harmadik versenyt Petecof és Belov várhatja a második, illetve a harmadik rajtkockából.
Dennis Hauger az első versenyen ki is használta helyzeti előnyét, rajt-cél győzelemmel tört borsot a többiek orra alá. A Red Bull kötelékébe tartozó versenyző – aki Vallelungából csak egy ponttal, viszont Misanóból egy második hellyel és egy győzelemmel távozott – 3,3 másodpercet vert a befutónál Petecofra, ám ezzel nem dobta be a követ az állóvízbe, ami a bajnokság menetét illeti, mert még így 49 pontos fórral vezet a brazil.
Petecof mögött csapattársai, Paul Aron és Alessandro Famularo látták meg a kockás zászlót. Persze, a harmadik helyért zajló csata korántsem volt ennyire egyértelmű, mert az észt és a venezuelai pilóta szendvicsében autózott az US Racinget képviselő Sauber-junior, Roman Stanek, továbbá Williams Alatalo (Mücke Motorsport) is beszállt „ütni a vasat”. Azonban pozíciócserék csak a zöldasztalnál történtek, mivel Stanek idejéhez utólag 35 másodpercet, ami egy 10 másodperces stop&go-nak felel meg.
A 30 perces + 1 körös versenyen elkerülhetetlennek bizonyult a biztonsági autó pályára gördülése, miután Rasmussen és a Van Amersfoort Racing német pilótája, Niklas Krütten összeakadtak – a „találkozót” ráadásul külsős fotóriporter kollégánk, Kacskovics Mihály Béla lencsevégre is kapta:
Magyar érdekeltség is akad az egyébként népes, 35 fős mezőnyben, a misanói kihagyást követően visszatérő Tóth László személyében. A R-ace GP pilótája a szabadedzéseket az utolsó és a 33. helyen zárta, majd az időmérő edzésen sem javult számottevően. A versenyt végül a 19. pozícióban fejezte be.
Vasárnap a másik két futam 10:25-tól és 15:25-tól veszi kezdetét.
Az első futam végeredménye:
null
null
Fotó: Kacskovics Mihály Béla
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.