Jelenleg felmondási idejét tölti a McLaren mérnökigazgatója, miután elhagyta a csapatot másodjára is.
Több mint három évtizede dolgozik a Forma-1-ben Pat Fry. 1987-ben kezdett a Benettonnál, ahol Martin Brundle mérnöke volt, majd 1993-ban, pont az Ayrton Senna-éra végén csatlakozott a McLarenhez. Eleinte Mika Häkkinen és David Coulthard munkáját segítette versenymérnökként, később a páratlan szezonokban (2005, 2007, 2009, 2011) a főmérnöki posztot is betöltötte.
Mielőtt még a negyedik autó is munkába állt volna a McLarennél, amihez hozzájárult, átigazolt a Ferrarihoz, ahol a 2014 végi átszervezésekig volt a csapat tagja. Később a Manornál kapott munkát, majd miután az megszűnt, tavaly szeptemberben tért vissza a McLarenhez.
A minap azonban a wokingi istálló bejelentette, hogy Fry távozik a csapattól. Alapvetően nincs benne semmi meglepetés, mert csak erősítésnek, rövidtávú szerződéssel csatlakozott másodjára is az egykor nagymúltú wokingi együtteshez, amíg munkába nem állhat a csapat egyik új szerzeménye, a Toro Rossótól becserkészett technikai igazgató, James Key.
Fry közreműködött az idei autó, az MCL34-es fejlesztésében, együtt dolgozva Andrea Stellával, a gárda teljesítménymérnökével. Mindketten jelentettek Keynek azt követően, hogy utóbbi a szezon korábbi szakaszában felvette a munkát a csapatnál.
Egyelőre nem tudni, hogy van-e másik csapattól ajánlata Frynak, viszont könnyen elképzelhető, hogy akár a 2020-as előszezonig is kitarthat az 55 esztendős szakember kötelező „pihenője”. Specialitásai közé a mérnöki munka és a fejlesztés tartozik.
A Motorsport.com értesülései szerint logikus lépés lehet Fry számára a Williams, ahonnan nem olyan régen köszönt le Paddy Lowe. A szakportál a McLarent is megkereste az ügyben, de a szóvivő leszögezte, hogy a csapat nem adhat ki tájékoztatást a dolgozóiról.
Fotó: McLaren Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal