A Swift Cup Europe-bajnok magyar versenyző mérlege három futam után egy győzelem és két dobogó, miután Lebanonban, az amerikai The Bandig Big Rig Series harmadik állomásán is helyt tudott állni.
A Lebanon I-44 Speedwayen folytatódott az amerikai The Bandit Big Rig Series 2019-es szezonja – a Missouri államban található aszfaltcsíkon korábban járt már a mezőny, még a bajnokság első évében, 2017-ben. Az idény harmadik versenyhétvégéjét a mobile-i első és a Myrtle Beach-i harmadik helyének köszönhetően listavezetőként várhatta a Caesar’s Truck Racing Team magyar versenyzője, Molnár Bendegúz.
ETRC - EXKLUZÍV: MOLNÁR BENDEGÚZ MÉGSEM AZ OXXO PILÓTÁJA LETT 2019-BEN
Sokaknak feltűnhetett, hogy habár már egészen korán bejelentették, hogy 2019-ben Molnár Bendegúz a kamion Európa-bajnokságban áll rajthoz az OXXO Hungary Truck Racing Team csapatával, a tél folyamán egyre nagyobb csend övezte a projektet. Majd a csapatot nem is láthattuk a bajnokság nevezési...
A Swift Cup Europe egyszeres európai és kétszeres magyar bajnoka – aki eredetileg a kamion Európa-bajnokságban versenyzett volna az idei évben – remek formában hangolt már az előfutamokra is: a szabadedzésen nem csak a legszorgalmasabbnak bizonyult a maga 38 körével, de egyúttal a leggyorsabb is volt, majd az időmérő edzést a második helyen zárta, mindössze 34 ezredmásodperccel elmaradva Allen Boles 20.396-os körétől.
Az amerikai kamionbajnokság programjában ezt követően az előfutam következett, amin Molnár élvezetes csatát vívott a „Pókember” becenéven ismert Tim Ashleyvel. Az ötödik körben Bendegúz bele tudta kergetni egy hibába a Myrtle Beachen az első győzelmét arató Ashleyt, így átvette tőle a harmadik pozíciót.
Az utolsó kört jelző fehér zászló meglengetéséig Molnár Mark Noble-t is utolérte, sőt, egy kemény előzéssel meg is szerezte tőle a második helyet. Manővere után a kommentátorok is megdicsérték, hozzátéve, hogy habár ez az első éve a bajnokságban, az eddig látottak alapján egyáltalán nem úgy vezet, mint egy újonc, s idáig őt látják az év újoncának.
Hatalmas hajrát produkált az előfutamon Molnár Bendegúz. (Optimális esetben 24:51-től indul a videó.)
Rövid szünet után jött a Bandit Shootout, amin minden egyes párbajban két versenyző csapott össze – a győztes pedig mindig új ellenfelet kapott, amíg le nem győzték. Molnár Bendegúz a végén lépett elő kihívóvá, majd Noble-t és Boles-t is legyőzte, ami – a szabályzat szerint – plusz 2 pontot jelentett a számára. Hozzá kell tenni, hogy összességében a leggyorsabb kör is a 21 éves pilótáé lett: az alig több mint 600 méteres pályán 20.362 másodperc alatt ért körbe.
A második Challenge Race alkalmával láthattuk viszont Molnárt, amit – az előfutamok eredményei alapján – a negyedik helyről kezdhetett meg. A magyar versenyző rajtja jól sikerült; annak ellenére, hogy az 1-es kanyarban a külső ívre szorult, fel tudott jönni harmadiknak, miközben mellette az előző két év bajnoka, Ricky Proffitt megforgatta a „Jégember”-t, Bob Mitchellt.
Ezt követően újrarajtoltatták a versenyzőket, de a Caesar’s Truck Racing Team pilótája megint előre tudott törni a harmadik pozícióba, és üldözőbe vette Jonathan Lisenbee kamionját. Több próbálkozása volt a belső és a külső íven, majd a 9. körben már Lisenbee mellé tudott érni, ám végül kénytelen volt besorolni mögé. Ezt kihasználva Ricky Proffitt megelőzte Molnárt, cserébe az útjából Lisenbee-t is eltakarította, így a leintésig megőrizte a harmadik helyet – annak ellenére, hogy Lisenbee kis híján megforgatta a #16-os számú kamionját.

A kemény csatákból ezúttal sem maradt ki Molnár, de a kamionja is kiállta a megpróbáltatásokat.
A lebanoni pályán is beköszöntött az est, mire sor került a – pálya rövidségéből adódóan 25 helyett – 30 körös főfutamra, a rajtrács pedig egy sorsolás keretében dőlt el.
Bendegúz így a 14. helyről, Allen Boles mellől indulhatott, jól is jött ki az első kanyaros csatákból, ám Ashley és Mitchell koccanása miatt vissza kellett lőni a rajtot. Azonban a második rajtot is jól kapta el, néhány kanyar után máris a TOP-10-ben haladt, de rövidesen kétszer is meg kellett szakítani a futamot – előbb sárga zászlóval törmelék miatt, majd pont Bendegúz előtt ütközött össze Tim Ashley és Craig Kruckeberg kettőse, de a magyar szerencsére el tudta kerülni a balesetet.
A 9. helyről folytathatta a felzárkózást Molnár, viszont nemsokára már a negyedik pozícióban találta magát, miután többek között bemutatott egy fantasztikus manővert Jonathan Lisenbee, Ricky Proffitt és Darren Proffitt ellen. Néhány kör múlva Bendegúz megelőzte a 3. helyét Mike Morgant. A leintés megpróbálta Noble-t is elcsípni, de be kellett érnie a pozíciójával, a menet közben előre törő Ricky Proffitt és Noble mögött.
„Összességében szerintem egy jó hétvégét zártunk, a közönség remek volt, voltak koccanások is, de szerencsére a kamionon csak néhány felületi sérülés keletkezett.
A csapat remek munkát végzett a hétvége folyamán, hamar sikerült jó beállítást találnunk, de mivel fejlesztéseket is kellett tesztelni, sokat mentünk az edzésen.
Ami a legfontosabb, hogy a bajnokságban most sikerült egy picit nagyobb pont előnyt kiautóznunk”
– értékelte a hétvégéjét a magyar kamionversenyző.
Három forduló után Molnár Bendegúz továbbra is vezeti az összetettet, a széria pedig szünet nélkül, szombaton folytatódik – a következő helyszín a Salem Speedway lesz.
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal