WEC: 33 autóval tér vissza ősszel az endurance-vb

wec_2018-2019_rd_295.jpg

A Le Mans-i hét folyamán a következő szezon nevezési listáját is ismertették.

A kiadott dokumentumból kiderült, hogy az LMP1-ben nem változik, viszont a GTE Pro-ban jelentősen csökkent a létszám, viszont az LMP2-ben és a GTE Am-kategóriában növekedett, így csak eggyel kevesebb induló lesz a teljes szezonban, mint egy évvel korábban.

LMP1

A Toyota és az SMP Racing még korábban bejelentette, hogy a 2019/2020-as idényt is két autóval fogják teljesíteni, ahogyan a Rebellion Racing is. Hozzájuk csatlakozik a Team LNT két AER-hajtású Ginettával. Ellenben a DragonSpeed a WEC helyett az IndyCarra fog fókuszálni a folytatásban, míg a ByKolles arra tett ígéretet, hogy majd a hiperautós érában visszatérnek.

LMP2

Nagy volt a mozgolódás az LMP2-ben, ugyanis négy csapat is érkezik az európai Le Mans-szériáról, név szerint a Cetilar Racing, a United Autosports, a High Class Racing és a Cool Racing, mindegyik 1-1 autóval. A „régiek” közül marad a Racing Team Nederland, a Signatech Alpine és a Jackie Chan Racing, igaz, a kínai csapat egyik autója már a technikát felkészítő Jota neve alatt fog futni. Kiszáll a DragonSpeed, a TDS és a Larbre Competition.

GTE Pro

A legnagyobb veszteség egyértelműen a GTE Pro kategóriáját éri a Ford és a BMW kivonulásával. Így az autók száma 10-ról majdnem a felére, vagyis hatra csökken, azaz marad két gyári Ferrari (az AF Corse gondozásában), két gyári Porsche és két gyári Aston Martin.

Egyébként elképzelhető, hogy a helyzet itt még változni fog, mert úgy tudni, hogy a Multimatic Motorsport nagy erőkkel dolgozik azon, hogy a nevezési határidő lejárta ellenére összedobjon egy privát fordos projekt a következő idényre.

GTE Am

Az amatőrök mezőnyében viszont kettővel több autót láthatunk ősztől. A Project 1 csatasorba állít még egy Porschét, ezzel ötre nő a 911 RSR-ek száma (ugyanis a Dempsey-Proton Racing is kettőt indít, a Gulf Racing 1-et), melléjük csatlakozik négy Ferrari (két AF Corse-os, egy Red River Sportos és egy MR Racinges 488 GTE EVO), illetve két Aston Martin – a két Vantage AMR közül az egyiket a gyártó, a másikat a TF Sport versenyezteti majd.

A 2019/2020-as szezon nevezési listája:

24 Hours of Le Mans on Twitter

SEASON 8 ] 2019 -2020 provisional @FIAWEC GRID unveiled ! ✅8 LMP1 cars ✅8 LMP2 cars ✅6 LMGTE Pro ✅11 LMGTE Am #LeMans24 #WEC

A 2019/2020-as szezon versenynaptára:

WEC �� on Twitter

BREAKING] #WEC 2019-2020 Provisional Calendar �� 01 Sep 2019, #4hSilverstone 13 Oct 2019, #6hFuji 17 Nov 2019, #4hShanghai 14 Dec 2019, #8hBahrain 01 Feb 2020, #6hSaoPaulo xx Mar 2020, #1000mSebring (8 hours)* 03 May 2020, #6hSpa 13-14 Jun 2020, #LeMans24

Fotó: Toyota Motorsport Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1614897784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása