A festői Spa-Francorchamps-ban folytatódik a TCR Európa-kupa 2019-es szezonja, a mezőny pedig pénteken már túl is esett a szabadedzéseken, amelyek Peugeot-elsőséget hozták: az első gyakorláson Julien Briché, a másodikon Jimmy Clairet révén. Meg kell hagyni, a Hyundai 100-110 kiló hátrányban van a francia gyártó mellett a Volkswagenhez, a Renault-hoz és a Cuprához képest is, így Nagy Dánielre és a M1RA-ra küzdelmes hétvége vár.
A hockenheimringi után a belgiumi hétvégén is messze a Hyundaié lesz a legnehezebb autó; az i30-asoknak ugyanis továbbra is a maximális többletsúllyal kell körözniük – még a második legnehezebb autóhoz, a Honda Civic-hez viszonyítva is 60 kilogrammal nehezebb. Ehhez képest az Audik már 80, a Cuprák, a Renault-k és a Volkswagenek 100, a Peugeot-k pedig 110 kilóval könnyebbek – a 308TCR-ekből annak ellenére kivettek 20 kilót, hogy Julien Briché egy 4. hellyel és egy győzelemmel se perc alatt feltornázta magát a bajnoki tabella második helyére, s így mindössze 5 pont a hátránya Josh Filesszal szemben.
Ezúttal is eléggé népes mezőny gyűlt össze, így a várakozások szerint mind a szombati, mind a vasárnapi versenyen 34 autó fog felsorakozni a rajtrácsra. Van egy újoncunk Lewis Kent személyében: a brit pilóta az indulók számának szempontjából meglehetősen karcsú TCR UK-ben versenyez, és egy a Hyundaijal fog indulni. Mellette két visszatérőt is köszönthetünk az orosz Klim Gavrilov, illetve a 2017-es BTCC-bajnok Ash Sutton csatlakozásával.

Az első szabadedzésen Julien Briché diktálta a tempót – csapata, a JSB Compétition Peugeot-jával 2:31.007-es időt autózott, amivel a hazai pályán versenyző Team WRT uruguayi versenyzőjét, Santiago Urrutiát előzte majdnem fél másodperccel. A harmadik helyére Aurélien Comte ért oda a DG Sport Compétition Peugeot-jával, legjobb volkswagenesként zárva pedig a WestCoast Racing olasz veteránja, Gianni Morbidelli lett a negyedik.
A WTCC-futamgyőztes pilótától alig több mint 7 századdal maradt el Gilles Magnus, a Comtoyou Racing belga versenyzője, megelőzve Davit Kajaia-t (PCR-Cupra), valamint Teddy Clairet-t (Clairet-Peugeot), az első tíz sorrendjét pedig Files (Target-Hyundai), Olli Kangas (WestCoast-Volkswagen) és Stian Paulsen (SPR-Cupra) tették teljessé.
A M1RA-sok a mezőny sűrűjében kezdték a hétvégét: Luca Engstler a 11., Nagy Dániel a 20. helyen nyitott. Tenke Tamás pedig a 23. lett a Zengő Motorsport Cuprájával.
Az első szabadedzés végeredménye:
null
null
Meglehetősen vegyes érzelmekkel zárhatta a Peugeot a második szabadedzést, ugyanis Briché 10 perccel a leintés előtt eldobta az autóját az Eau Rouge után, a Raidillon-kanyarban – az autó bal eleje rettentő csúnyán megrongálódott, de a fő az, hogy a pilóta sértetlenül megúszta a bukást, sőt nem sokkal később pole-t szerzett a Peugeot Racing Cup-ban. A JSB Compétition a Touringcars.net szaklapnak megerősítette, hogy a szombati napra autót faragnak a TCR-es roncsból.

Briché balesete egyúttal az edzés végét is jelentette, ugyanis a korlátot is javítani kellett. Az élen így márkatársa, Jimmy Clairet zárt, de 2:31.026-os körével csak 6 ezredet vert Files-ra, 26-ot Paulsenre, míg a negyedik helyezett Magnus lemaradása sem érte el az egy tizedmásodpercet.
Teddy Clairet-vel egészült ki az első öt helyezett névsora – a francia mögött Dan Lloyd (Brutal Fish-Honda), Morbidelli, illetve az M Racing francia újonca, Nelson Panciatici zárt. Comte-tal és a M1RA-s Luca Engstler lett teljes a TOP-10, miközben a magyar pilóták közül Nagy a 12. lett, Tenke pedig a sor végén zárt.
A második szabadedzés végeredménye:
null
null
Közép-európai idő szerint szombaton 9:30-tól, az időmérő edzéssel folytatódik a TCR Európa-kupa programja Spában, amelyet 13:50-től az első futam követ, míg a másodikra vasárnap kerül sor, 12:00-ás kezdéssel.
Fotó: TCR Europe Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal