F1 - MERCEDES-DUPLÁVAL ÉS DUPLA FEKETE ZÁSZLÓVAL INDULT A MONACÓI HÉTVÉGE
Forma-1 2019: Monacói Nagydíj - 1-2. szabadedzés

m194981.jpg

Az első edzésen Max Verstappen még be tudott ékelődni az Ezüst Nyilak közé, de a második gyakorláson Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kettőse komolyabb fölénnyel uralta a mezőnyt. A monacói hétvége Niki Lauda tragédiájának árnyékában vette kezdetét, a Haas pedig összehozott egy bizarr fekete zászlós malőrt.

Ott folytatódott a Forma-1-es monacói víkend csütörtökön, ahol a szerdai médianapon abbamaradt. Továbbra is mélyebb letargia jellemezte a paddock környezetét a háromszoros világbajnok Niki Lauda hétfői halálát követően, főképp a Mercedes háza táján. A csillagemblémás alakulat csapatfőnöke, Toto Wolff sort kerített a szerdáról elhalasztott sajtótájékoztatóra, amelyen teltház várta őt.

„Az előző 48 óra katasztrofális volt, úgy érzem magamat, mintha egy zombi lennék. Nézem a képeket, és minden félórában könnycseppek jellennek meg a szemeimben, mert ő már nincs többé. Ez egy hatalmas fekete felhő az égen. Hiányozni fog a csapatból és a Forma-1-ből is [Niki – szerk.]. Úgy érzem, a Forma-1 szívét és lelkét veszítettük el”

– mondta a sajtótájékoztatón Wolff.

Toto Wolff első felesége Niki Lauda unokatestvére, így már akkor elkezdtek együtt utazni a versenyekre, amikor Wolff még a Williams alkalmazásában állt azt megelőzően, hogy 2013-ban a Mercedeshez szegődött volna.

Boxutca

Ujvári Máté - ami a Mercedes elnapolt sajtótájékoztatóját illeti... „Szerdára volt meghirdetve a Mercedes sajtótájékoztatója, de Niki Lauda halála miatt ezt csütörtökre tették. A csapatnál egy...

„Tudtuk, hogy nem fest jól a helyzet”

– szögezte le Wolff Lauda halála kapcsán. –

„Napok kérdése volt. Hétfőn este kaptam egy SMS-s a feleségétől, éppen Párizsban voltam. Azóta pedig nem vagyok önmagam. Szürreális érzés számomra úgy egy F1-es paddockban lenni, hogy Niki nem él többé. Pedig számítottunk rá, mégis borzasztó érzés, hogy nem láthatjuk többet.”

A Mercedes és a Toro Rosso mellett a legtöbb csapat extra matricát helyezett fel az autóira vagy versenyzőik bukósisakjára Lauda emléke előtt tisztelegve. A Ferrarinál emellett Vettel különleges sisakfestéssel rukkolt elő, míg a McLarennél az osztrák 1984-es bajnoki címét helyezték a megemlékezés középpontjába.

Sebastian Vettel #5 on Twitter

Sebastian Vettel's helmet design for Monaco is dedicated to Niki Lauda ❤ � @JMD_helmets #MonacoGP �� #Seb5 #F1

Scuderia Ferrari on Twitter

CiaoNiki this is for you. #SF90 #essereFerrari � #MonacoGP

McLaren on Twitter

RIPNiki ♥️

Aston Martin Red Bull Racing on Twitter

Niki ��� Our wingman for the #MonacoGP weekend � #F1

Haas F1 Team on Twitter

Remembering Niki �� In our thoughts this weekend.

Renault F1 Team on Twitter

For Niki.

ROKiT WILLIAMS RACING on Twitter

Danke Niki ❤️ #MonacoGP ��

Az első szabadedzésen sokáig egy Mercedes 1-2-re volt kilátás, de aztán Max Verstappen beékelődött Lewis Hamilton és Valtteri Bottas közé a Red Bull-Hondával – az első három helyezett 72 ezredmásodpercen belül zárt a bajnoki éllovas 1:12.106-os idejéhez képest. Eközben a Ferrarik lemaradása már a hétvége elején jelentős volt: az FP1-en Leclerc közel 4, Vettel pedig 7 tizedet kapott Hamiltontól.

Pierre Gasly a lélekjelenlétének köszönhetően egy hatalmas balesetet úszott meg az Uszoda-sikánnál, de ennek ellenére csak hatodik lett, egy másodperccel elmaradva Verstappentől. A „best of the rest”-címet ezúttal Nico Hülkenberg happolta el, aki hetedikként zárt, míg Daniel Ricciardo egy hajszállal ugyan, de kiszorult a TOP-10-ből a másik Renault-val.

Formula 1 on Twitter

�Both Haas cars have been black flagged It appears that issues with the team's radio and telemetry have forced Grosjean and Magnussen back to the garage #MonacoGP #F1

Enyhén szólva kisebb felfordulás alakult ki a Haasnál, ugyanis a telemetria és a csapatrádió sem működött a kannapolisi együttes garázsában, így arra kellett kérniük az FIA-t, hogy fekete zászlóval intsék ki a versenyzőiket! Aztán az utolsó 20 percben visszatért a két haasos a pályára: Kevin Magnussen a nyolcadik legjobb időt autózta, Romain Grosjean pedig a 300. nagydíjhétvégéjét teljesítő, alfás Kimi Räikkönen mögött végzett, a 10. helyen. Az eredményekben semmi meglepő nincs, mert már nem csak a gyári csapat, hanem a Haas és az Alfa Romeo is a továbbfejlesztett Ferrari-erőforrást használja.

Érdekes húzásra szánta el magát a Toro Rosso és a Racing Point is: előbbi csapat egyedülálló módon a közepes gumikon is pályára küldte a versenyzőit, ahogyan tette azt utóbbi a kemény keverékű papucsokon.

Ez is közrejátszott abban, hogy George Russell a Williams házon belül „csatáját” újra megnyerve ezúttal nem a 19., hanem a 17. pozícióban végzett, mert Sérgio Pérez lett a 19., megelőzve Carlos Sainz Jr.-t, aki elektronikai probléma miatt nem tudott érdemi mért kört produkálni a McLaren-Renault-val.

Formula 1 on Twitter

Robert Kubica gets in a spin as he exits Casino Square � #MonacoGP #F1 https://t.co/CkHKO6lBiX

A tavalyi Forma-2-es bajnok négy tizeddel előzte meg Robert Kubicát, aki egészen szokatlan helyen, a Casino-kanyar kijáratánál forgatta meg a Williamst. Éppen csak hozzáért az első szárnyával a palánkhoz, és volt annyira is szerencsés, hogy a mögötte haladók közül valamennyien el tudták kerülni az autóját. Ennek ellenére, miután bement a boxba, kihagyta az utolsó 30 percet.

Az első szabadedzés végeredménye:

Formula 1 on Twitter

FP1 CLASSIFICATION: Verstappen is in the mix � #MonacoGP #F1

A második szabadedzésen egy ideig egymás között pingpongozott a két mercedeses a századmásodpercekkel, végül 1:11.118-cal Lewis Hamilton zárt az élen, 81 ezredet verve Valtteri Bottasra. Ezúttal az Ezüst Nyilaknak nem akadt már méltó kihívójuk, a harmadik helyen ugyanis Vettel hátránya már alulról súrolta a 8 tizedmásodpercet.

A négyszeres világbajnok mögött Gasly és a Toro Rosso thai újonca, Alexander Albon zártak. Max Verstappennek eközben huzamosabb ideig kellett a boxban tartózkodnia vízszivárgás miatt – mint kiderült, egy törmelék tett kárt az RB15-ös hűtőrendszerében. Az utolsó percekben még hét kört megtett, de javítani már nem tudott, így maradt a hatodik.

Magnussen zárt hetedikként a két Alfa Romeo előtt, Antonio Giovinazzit és Kimi Räikkönent Charles Leclerc követte a 10. helyen – a monacói ferraris folyamatosan fékproblémákra panaszkodott a csapatrádión a 90 perces tréning folyamán.

A második szabadedzés végeredménye:

Formula 1 on Twitter

FP2 CLASSIFICATION ⏱️ @LewisHamilton tops the time sheets for the second straight session � Another impressive display by @alex_albon in P5 � #F1 #MonacoGP ��

Megúszta tehát a mezőny baleset nélkül az első napot, sőt még hibázni is viszonylag keveset láttuk a versenyzőket, igaz, néhányan kilátogattak a St. Devote-nál található bukótérbe.

Pénteken szünnapot tart a Forma-1 a hercegségben, szombaton délben, a harmadik szabadedzéssel jön a folytatás.

Fotó: Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5914852584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása