WTCR - BOP-BOTRÁNY, BJÖRK-SIKER ÉS MICHELISZ-PECH A ZANDVOORTI SZOMBATON
WTCR 2019: Zandvoort - 1. időmérő edzés, 1. futam

98579529ff887d71c0230c03b25802dc.jpg

Habár a verseny meglehetősen egysíkúra sikeredett, nem lehetne azt mondani, hogy teljesen eseménytelenül telt a szombati nap Hollandiában. Az első WTCR-időmérőn megsemmisítő vereséget mért ellenfeleire a Lynk&Co, ami miatt azonnali hatállyal módosítottak a BoP-n – azonban a svéd-kínai csapat így is kettős győzelemmel kezdte a hétvégét: Thed Björk idén másodjára pezsgőzhetett a dobogó tetején, amivel visszakerült a bajnoki címért vívott küzdelembe. Eközben Micheliszéknek Tiago Monteiro kicsúszása tett keresztbe, de a hyundaios a versenyen sem volt sokkal szerencsésebb.

Brutális Lynk&Co-dominanciát tapasztalhattunk a túraautó-világkupa (WTCR) első zandvoorti kvalifikációján, ugyanis a svéd csapat a kínai autókkal kibérelte az első négy helyet: Thed Björk szerezte meg a rajtelsőséget, 1:44.080-as idejéhez képest bő két tizedmásodpercen belül zárt Yvan Muller, Andy Priaulx és Yann Ehrlacher.

d2620c634bd5f351b864f60a6aa6ac2c.jpg

Bekékült a TOP-3 (igazság szerint a TOP-4) az időmérőn. | Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

A következő két rajtsorra a Volkswagen Csoport csapott le: a két PWR-pilóta, Mikel Azcona és Daniel Haglöf szendvicsbe fogták a Sébastien Loeb Racing szintén újonc versenyzőit, Benjamin Leuchtert és Johan Kristofferssont. Legjobb audisként Jean-Karl Vernay a kilencedik helyre kvalifikált, a legjobb tíz Mehdi Bennanival lett teljes.

Magyar szempontból nem alakultak kedvezően a dolgok, már csak azért sem, mert az időmérőt idejekorán, másfél perccel a vége előtt intették le a piros zászlóval, így már nem volt lehetőség a gyors körök befejezésére. A megszakítás okozója Tiago Monteiro volt, ugyanis hibázott, és kicsúszott a sóderágyba – a szabályok értelmében a portugált azonnal megfosztották a legjobb körétől, aki így visszaesett a 26. helyre.

Ezek után Michelisznek meg kellett elégednie a 13. pozícióval, aminek dacára második legjobb hyundaiosként végzett – csak Nick Catsburg előzte meg, aki a 11. helyet csípte el –, Tassi pedig csak a 22. lett a másik KCMG-Hondával. A Hyundaiok szenvedésére még az is rátett egy lapáttal, hogy az időmérő folyamán Augusto Farfus is szemügyre vette közelebbről az egyik hollandiai kavicságyat és azzal együtt a gumifalat is, aminek az első lökhárító jobb oldala látta kárát.

Az időmérő edzés végeredménye:

wtcr_2019_ned_q1.jpg

Az időmérő és a verseny között volt egy párórás szünet, de az a legkevésbé sem zajlott a megszokott medrében. Kezdjük ott, hogy a szervezők váratlanul bejelentették, hogy a Lynk&Co fölényét látva azonnali hatállyal belenyúlnak a BoP-be, amit legutóbb a hét közepén változtattak meg! A döntés következtében a kék autókban maradt a plusz 10 kiló, a motorerejüket pedig megint visszavették 97,5%-ra, így újra egálba kerültek a Hyundaiokkal. Utoljára még a nemzetközi TCR-bajnokság zhejiangi fordulóján volt példa a teljesítménykiegyenlítő-rendszer hétvége közbeni megváltoztatására.

7c14d8b9dcca71f242d7fea865607654.jpg

Az elsöprő Lynk&Co fölényt látva nem csoda, hogy rögtön bele kellett nyúlni a BoP-be; csak kérdés, hogy ez milyen hatással lesz Thed Björkék vasárnapi teljesítményére. | Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Emellett két öthelyes rajtbüntetést is kiosztották a versenyfelügyelők: Néstor Girolami a 13.-ről a 18. helyre esett vissza, amiért piros zászlós fázis alatt előzött, Yann Ehrlacher-t pedig a 4.-ről száműzték a 9. pozícióba, ugyanis feltartotta Farfust az időmérőn. És ha mindez nem lett volna elég, akkor Haglöf még Szlovákiából hozott magával egy öthelyes hátrasorolást, amivel Michelisz mögé, a 13. pozícióba csúszott vissza. Végül Rob Huffot sorolták vissza a mezőny végére, mivel motort cseréltek a Volkswagenjében.

Az első verseny végleges rajtsorrendje:

wtcr_2019_ned_r1_sg.jpg

A piros lámpák kialvását követően Thed Björk jól rajtolt, így Yvan Muller előtt tudott maradni. Az elöl lévő Lynk&Co-k közül ez Andy Priaulx-ról már nem volt elmondható, ugyanis Mikel Azcona és Johan Kristoffersson is beférkőzött a háromszoros túraautó-világbajnok elé – a brit néhány kanyarral később a volkswagenes svéd pilótát azonban vissza tudta előzni.

Michelisznek nem volt szerencséje szombaton. |  Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

02fdaff341cd44b66c1f2b6e68cf8a2a.jpg

Meglehetősen szorult helyzetbe került Michelisz Norbert a második kör elején: a BRC versenyzője eleinte csak a tapadás hiányára panaszkodott, majd – miután komolyabb vibrációt tapasztalt az autó bal eleje felől – attól tartott, hogy defekt is lehet ennek a vége. Egy ideig Esteban Guerrieri és Daniel Haglöf támadásait még vissza tudta verni az #5-ös számú Hyundaijal, de a verseny felénél kénytelen volt kiállni a boxba – igaz, utána még visszatért a pályára (habár csak tesztelés végett), de a magyar így is egy pontszerzéssel lett szegényebb, pedig a zandvoorti hétvégének úgy vágott neki, hogy a tabella 3. helyén állt.

Eközben az élen szorosabbá vált a helyzet, mert Azcona elkezdte szorongatni Mullert a második helyért, Priaulx nyakára pedig Kristoffersson, illetve a svéd márkatársa, Mehdi Bennani érkezett meg. A verseny második felében jócskán lenyugodtak a kedélyek, leginkább a mezőny hátsó részében bontakoztak még ki kisebb csaták – addig az élbolyban már csak egyetlenegy pozíciócsere történt, az utolsó körben: Kristoffersson egy egészen szépen kivitelezett manőverrel körbeautózta Priaulx-t, és ezzel visszavette tőle a negyedik helyet.

d256be1ef0d6a1f8f3a8c2d328c91d1a.jpg

Björk még a kisfiát is felvitte a dobogóra. | Fotó: Clement Luck / DPPI (FIA WTCR Media)

A Lynk&Co pedig amennyire csak lehetett, átvészelte a hirtelen BoP-módosítást: Thed Björk a marrakeshi zárófutam után idei második győzelmét aratta, Yvan Muller előtt, míg Mikel Azcona másodjára dobogós a WTCR-ben. Kristoffersson, Priaulx és Bennani futottak be az első három helyezett, míg Yann Ehrlacher két pozíciót tudott javítani a 9. helyről indulva. A Lynk&Co franciája mögött a rajtot elrontó Benjamin Leuchter, Frédéric Vervisch és Nicky Catsburg tették teljessé az első tíz sorrendjét.

A pontszerző zóna utolsó harmadának összetételét egy utólagos időbüntetés változtatta meg: Jean-Karl Vernay idejéhez írtak hozzá 15 másodpercet, amiért a francia ütközött Catsburggal – amit egyébként sem az élő képen, sem felvételről nem láttunk –, így a 11. helyett csak a 22. pozícióban rangsorolták. A döntés értelmében a 11. helyre Guerrieri lépett elő, mögötte Haglöf, Aurélien Panis és Néstor Girolami zártak, az utolsó pont pedig Niels Langeveldé lett. Tassi a 21. rajtkockából indulva a 18. lett a KCMG-Hondával, de a versenyt követő technikai ellenőrzésen a motorvezérlő nem felelt meg az előírásoknak, ezért kizárták.

Az első futam végeredménye:

wtcr_2019_ned_r1_f.jpg

Björk győzelmének köszönhetően már  a harmadik a pontversenyben, 11 ponttal elmaradva Guerrieritől és tízzel Girolamitól, míg Micheliszt 15 egységgel előzi. Azonban a svédnek holnap már nehezebb dolga lehet, mert immár az időmérőn a hátrányosabb BoP-értékekkel dacolva kell boldogulnia, egyetemben márkatársaival.

A vasárnapi program reggel 8 órakor, a második időmérő edzéssel veszi kezdetét, amit a fordított rajtrácsos, második verseny követ 13:15-től, míg az utolsó futamot 16:35-ös kezdéssel rendezik meg. Ezeket mind élőben láthatjuk majd az Eurosport 2-n, az M4 Sport viszont csak a második futamot tűzi élőben műsorra, a harmadikat pedig felvételről tekinthetjük meg hétfőn, 01:10-től, illetve 17:20-tól.

Nyitókép: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6314833762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása