A résztvevők nagyja kicserélődött a barcelonai idényközi teszt második és egyben utolsó napjára, egy valami azonban nem változott: ezúttal is dominált a Mercedes; Valtteri Bottas után Nikita Mazepin is az élre repítette a W10-est.
Ahogyan arról korábban már több alkalommal beszámoltunk, Nikita Mazepin az idei évben nagyon előrelátóan építi versenyzői karrierjét, ugyanis a 2017-es Mercedesszel teljesített privát tesztprogramját követően a brackley-i gárda 2019-es versenygépét is pályára vihette.
Az egyébként a Forma-2-ben versenyző orosz pilóta félidőnél még csak a hetedik helyen állt, de ehhez az is hozzátartozott, hogy a délelőtti etap folyamán kicsúszott a 11-es kanyarnál, aminek eredményeként közelebbről is szemügyre vehette a barcelonai sóderágyat.
A délutáni négy órában azonban az élre tört, az utolsó 25 percbe megérkezve pedig 1:15.775-tel meg is futotta a nap leggyorsabb körét a legpuhább Pirelli-abroncsokon – Mazepin ezzel csupán bő két és fél tizeddel maradt el Bottas keddi idejétől. Mögötte Alexander Albon lett a második helyen (több mint 1,3 másodperces hátrányban), pedig 9 perccel a kockás zászló megjelenése előtt még egy utolsó piros zászlós fázist előidézett a 10-es kanyarban vétett hibájával.
Ismételten két Ferrarit láthattunk pályán, ráadásul egymás mögött zártak. Antonio Fuoco a harmadik legjobb időt futotta, századokkal megelőzve Charles Leclerc-t, aki ezúttal a Pirellinek tesztelt – ennek megfelelően mozgalmas napja is volt a monacóinak, ugyanis a maga 127 körével csak egy körrel maradt el a nap legaktívabb pilótájától, aki Mazepin volt.
Leclerc mögött elődje, Kimi Räikkönen zárt az Alfa Romeóval, 2007 világbajnokát pedig a Renault tesztversenyzője, Jack Aitken követte. Délelőtt még Kevin Magnussen állt az eredménylista élén, de a Haas versenyzője a C3-as gumikon futott körével végül csak hetedik lett a Racing Point szimulátorversenyzője, Nick Yelloly előtt.
Az első tíz sorrendje Nicholas Latifivel és Daniel Ticktummal lett teljes; mindkettejük nevéhez fűződik egy-egy piros zászlós, még délelőttről: a Forma-2-es éllovas kanadai a boxutca kijáratánál állt meg a Williams FW42-essel, míg a Red Bull patronáltja a 10-es kanyar közelében parkolta le az RB15-öst.
A McLaren-Renault-val Oliver Turvey és Sérgio Sette Câmara is pályára lépett: előbbi a 11., utóbbi a 13. helyen zárt, igaz, a Forma-2-es brazil pilóta csak 19 kört tudott megtenni az MCL34-essel, mielőtt az csütörtököt mondott a délutáni szakaszban. Közéjük Lance Stroll ékelődött be, aki Leclerc-hez hasonlóan a Pirelli munkáját segítette.
A második tesztnap végeredménye:
Pirelli Motorsport on Twitter
Barcel-over. That's #F1testing done @Circuitcat_eng and here are the results from today #Fit4F1 �
Fotó: Mercedes-AMG F1 / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal