Nicholas Latifi Bahrein és Baku után Barcelonában is tudott nyerni egy futamot, aminek köszönhetően meglógott az összetett élén. S míg a Williams tesztpilótája tündököl, De Vries is megszerezte első győzelmét, amióta visszatért az ART csapatához.
Ezúttal nem volt szünet a Forma-2-esek számára, Baku után Barcelonába is elkísérték a Forma-1, azaz a királykategória mezőnyét.
A pénteki szabadedzésen Luca Ghiotto, az UNI-Virtuosi Racing pilótája egy elsőséggel próbálta feledtetni a nem éppen gyümölcsöző azeri hétvégét. Még 25 perc volt hátra a tréningből, amikor átvette a vezetést, 6 perccel később viszont 1:29.462-re javította a köridejét, amivel legyőzhetetlennek bizonyult. A bajnokság éllovasa, Nicholas Latifi lett a második Ghiotto mögött a DAMS-szal, a premás Sean Gelael pedig a harmadik. Nem úsztuk meg a piros zászlót a 45 perces edzés folyamán, ugyanis annak harmadánál a Sauber Junior Team amerikaija, Juan Manuel Correa a sóderágyba tette autóját.

Az edzésnapon Ghiotto volt a leggyorsabb. | Fotó: FIA Formula 2 Media
Nem úgy tűnt eredetileg, hogy folytatódhat Ghiotto diadalmenete: az olasz eleve később gurult pályára, mint a többiek, aztán az első körök is igencsak küzdelmesre sikeredtek a számára. Mindennek ellenére Ghiotto összerakott egy 1:28.492-es kört, amivel csak századokkal maradt el Jack Aitken addigi leggyorsabb idejétől.
A Campos Racing britje egyedi stratégiát követetett, merthogy a második csörtébe már 10 perccel az időmérő leintése előtt belevágott – így értelemszerűen számára hamarabb véget is ért a körözés. 51 ezredet tudott javítani a hajrában, de ez nem volt elegendő ahhoz, hogy az élen tudjon maradni.
A hajrá kezdetén Latifi tört az élre 1:28.212-vel, de hasonlóan jó köröket produkált Nyck de Vries (ART Grand Prix) és Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi Racing) is – a kanadai az időmérőt követően így is panaszkodott a körére, mert állítása szerint sokkal jobban is sikerülhetett volna, ha nem hátráltatják fékproblémák.
Latifinek végül be kellett érnie a második hellyel, ugyanis a pole Ghiottóé lett, aki a végén odapörkölt egy 1:28.031-es körrel. Csapattársa, Zhou még feljött harmadiknak, megelőzve De Vries-t és Aitkent. Callum Ilott (Sauber Junior Team) lett a hatodik, Latifi csapattársa, Sérgio Sette Câmara és a tridentes Ralph Boschung előtt. A TOP-10 Dorian Boccolaccival (Campos Racing) és a premás Mick Schumacherrel lett teljes.
Csakhogy az első futam rajtsorrendje nem egyezett az időmérő eredményével, mivel mindkét camposos versenyzőt hátrébb sorolták 3-3 hellyel a rajtrácson, ugyanis kiderült, hogy a szabadedzésen a padlólemez nem volt megfelelő az előírtaknak – ezzel Aitken a nyolcadik, Boccolacci a 12. helyre esett vissza.
A főfutamon a piros lámpák kialvását követően Zhou bombarajtot vett, és azonnal az élre állt, azonban már az első kör végén jött a biztonsági autó. Előbb Giuliano Alesi és Mick Schumacher ütköztek a 5-ös kanyarnál, majd a 10-es kanyarnál Dorian Boccolacci akadt össze a borzalmasan rajtoló Ghiottóval – Alesi Tridentje ottmaradt a pálya közepén, míg Schumacher egy jobb hátsó defekttel, Ghiotto pedig egy törött első szárnnyal vette a boksz felé az irányt.
Az újraindítást követően Zhou az elsők között jött ki a boxba, hogy keményebb gumikra váltson; a kínai lépésére azonnal reagált Latifi, két körön belül pedig De Vries és Aitken is a gumifrissítés mellett döntöttek. A korai kiállásoknak köszönhetően Ralph Boschung állt az élre, de a carlinos svájci versenyzőt kisvártatva maga mögé utasította Anthoine Hubert (BWT Arden) és Jordan King (MP Motorsport) is – ők ketten tűntek a leginkább versenyképesnek az alternatív stratégiát választók közül.
Hubert és King csak négy körrel a leintés előtt ejtették meg kötelező boxkiállásukat, miközben az élen Zhou-ra folyamatosan zárkózott fel Latifi – az utolsó 10 körbe megérkezve a tették mezejére is lépett a kanadai, s a külső íven körbeautózta a Renault ifjoncát.
A leintésig Latifi megnyugtató előnyre tett szert, így idei harmadik győzelmét könyvelhette el. A második hely sorsa pedig az utolsó körökben dőlt el csak, mivel Aitken is utolérte Zhou-t, sőt meg is előzte, de a kínainak ennek ellenére meglett az első dobogós helyezése a Forma-2-ben. Csapattársa, Ghiotto kísérte célba a Forma-3-as Európa-bajnoki futamgyőztest, egy egészen bravúros felzárkózást követően.

Latifi idén harmadjára nyert az F2-ben. | Fotó: FIA Formula 2 Media
De Vries-t intették le ötödikként, Hubert pedig a hatodik helyen látta meg a kockás zászlót, Kinggel a nyomában. Mind a francia, mind a brit az utolsó körben talált utat Ilott mellett, aki így nyolcadikként zárt, és még a fordított rajtrácsos pole-t is megszerezte. Az utolsó pontszerző helyeken Gelael és Boschung zártak.
Sokáig esélyesnek tűnt a dobogóra Nobuharu Matsushita is többek között, de kiállása után nem tudta tartani a tempót az élmenőkkel, aminek következtében egészen a 11. helyig esett vissza. Mick Schumacher a verseny közben sem maradt ki a csatákból, Juan Manuel Correával is összeakasztotta a bajuszát, aminek eredményeként a Sauber Junior Team pilótája pályán kívülre került a 15-ös kanyarnál, a németet pedig a 15. pozícióban intették le.
Nikita Mazepin és Sette Câmara sem jutottak el a kockás zászlóig – előbbi autója négy körrel a vége előtt lassult le, míg a brazil feladta az egyébként is gyötrelmes futamát, ugyanis addigra már egy áthajtásos büntetésen is túl volt, amiért korábban a megengedettnél gyorsabb vezetett a boxutcában.
A főfutam végeredménye:
Anthoine Hubert hasonlóan jó rajttal vette át a vezetést a harmadik helyről indulva a fordított rajtrácsos sprintversenyen, mint tette azt Zhou a főfutamon, sőt még De Vries is átlépte az első sorban beragadókat, Ilottot és Kinget.
A biztonsági autó azonnali pályára lépését ezúttal sem úsztuk meg, ugyanis Nobuharu Matsushita alatt kigyulladt a Carlin-Dallara, így a 10-es kanyar kijáratánál félre kellett húzódnia. Nem sokkal később ismét érvénybe léptek a zöld zászlók, az újraindításnál pedig Hubert-nek védekeznie kellett De Vries-szel szemben. Először még vissza tudta verni a támadást a regnáló F3-as bajnok, de amint lehetett aktiválni a DRS-t, mert nem volt ellenszere De Vries ellen, így az ART Grand Prix hollandja a 8. körben elvette tőle az első helyet a célegyenes végén.
De Vries pedig a folytatásban senkitől sem zavartatva tudott autózni az élen, végül bő 3 másodperces előny birtokában kapta meg a kockás zászlót, ezzel első győzelmét aratta, amióta újra a franciák színeiben versenyez.

De Vries az ART Grand Prix-vel is nyerni tudott az F2-ben. | Fotó: FIA Formula 2 Media
Korántsem volt ennyire egyértelmű a második hely sorsa. A 11. körben Ilott visszaszerzett egy pozíciót Hubert-rel szemben, de a verseny utolsó szakaszában Ghiotto mindkettőjüket megelőzte, így ő lett a második, de Ilott így is megszerezte első dobogós helyezését.
Negyedikként Zhou-t intették le, miután az utolsó körben még ő is utat talált Hubert mellett, az utolsó pontszerző helyeket pedig Latifi, King és Aitken csípték el. Igaz, eredetileg Schumacher ért célba a nyolcadik helyen, de kapott egy 5 másodperces időbüntetést, amiért levágta a 2-es kanyart az Aitkennel vívott csatája alatt, így csak a 12. pozícióban végzett, ami egyúttal azt is jelentette, hogy pont nélkül zárt a katalán pályán.
A sprintfutam végeredménye:
Két hét múlva a Monacói Hercegségben folytatódik a 2019-es szezon. A folytatást viszonylag megnyugtató, 26 pontos előnnyel várja Latifi, őt Ghiotto követi az összetettben, akitől további 4 egységgel van lemaradva De Vries és öttel Aitken.
Nyitókép: FIA Formula 2 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal