WTCR - ERŐS HÉTVÉGÉJE LEHET A HYUNDAINAK MICHELISZ MÁSODIK OTTHONÁBAN
WTCR 2019: Slovakia Ring - Beharangozó, 1-2. szabadedzés

img_8795.jpg

Zsinórban másodjára látogat el egy olyan helyszínre a túraautó-világkupa (WTCR), amely igencsak kedves a magyar szurkolók számára. Az idei szezon harmadik állomása a Slovakia Ring, ahol már kedvezőbb feltételek között várja a folytatást a Hyundai, így Michelisz Norbert is, aki az élen is zárta az első szabadedzést, míg a másodikon márkatársa, Nicky Catsburg futotta meg a legjobb köridőt.

Magyar szempontból kulcsfontosságú lehet a szlovákiai WTCR-hétvége, ugyanis a BoP-n túl a kompenzációs súlyok is életbe lépnek. A maximális, 60 kilogrammos pluszt eredetileg csak a Hondák kapták meg, ami nem is meglepő, hiszen Marrakeshben Esteban Guerrieri megnyerte az első futamot, a Hungaroringen pedig a bajnoki pontversenyt vezető Néstor Girolami két győzelmet is szerzett. Ez Tassi Attila számára lehet rossz hír, főleg úgy, hogy az előző hétvégéken is nagy volt a különbség a Münnich Motorsport és a KCMG között teljesítmény tekintetében. A 19 éves magyar újabb nehéz hétvégének néz elébe.

Azonban az utolsó pillanatban a Volkswagen is csatlakozott a japán gyártóhoz, ugyanis a Golfokba visszakerült az eredeti motorvezérlő egység (ECU), s miután homológ alkatrészről van szó, automatikusan a maximális ballaszttal terhelték azokat – a helyzet pedig nem fog változni egészen a németországi hétvégégig, amikor a szlovákiai és a zandvoorti eredmények alapján újrakalkulálják a súlyrendszert.

40 kiló maradt a négy Lynk&Co-ban, valamint a Cuprákban és az Audikban, míg a Hyundaiokba csak 30 kiló kerül be, azaz Michelisz Norbert autójába is. Az i30-asoknál már csak az Alfa Romeók lesznek könnyebbek, Kevin Ceccon és Ma Qing Hua gépe ugyanis a minimumsúlyon fog futni.

A helyzet természetesen bizakodóvá tette Micheliszt is, aki ezt nem is tagadta a versenyhétvégét megelőző sajtótájékoztatón, ahogyan azt is elismerte, hogy szeret Szlovákiába jönni. A Budapesttől mintegy 150 kilométerre található Slovakia Ringre úgy tekint, mint egy második hazai pályára.

norbert-michelisz.jpg

Fotó: Matej Remmy Jankovic (FIA WTCR Media)

„Mindig élvezem, ha Szlovákiában versenyezhetek, és ezt nem csak azért mondom, mert szlovák újságírók ülnek velem szembe!” – jegyezte meg mosolyogva. – „Olyan, mintha lenne egy második hazai versenyhétvégém is, hiszen ide is szép számmal szoktak kilátogatni a magyar szurkolók, így a hangulat garantáltan remek.

Ha pedig ehhez a pálya környezetét is hozzávesszük, amit szintén imádok, akkor ez az egyik kedvenc versenyhétvégém az évben. Örülök, hogy visszatérhetek ide, már csak azért is, mert a teljesítményemet illetően sokkal magabiztosabb vagyok, mint voltam Marrakeshben vagy a Hungaroringen.”

„Az új súlyszámítások miatt pedig egészen más sorrend várható ezen a hétvégén a korábbiak folyamán látottakhoz képest. Jelenleg az autónk könnyebb, mint a riválisainké, aminek egy ennyire hosszú pályán komoly jelentősége lehet, s izgalmakra is számíthatunk. Az előző években is bebizonyosodott már, hogy a pálya szélességéből adódóan nagyon sok itt a csata, és ez idén sem lesz másképpen szerintem” – tette hozzá.

img_8729.jpg

Fotó: Braking News Motorsport

A hétvégét pedig egészen kiváló formában kezdte Michelisz, ugyanis már az első szabadedzésen bebizonyította, hogy valóban jó lehet a Hyundai egykörös tempója. 2:11.012-vel az élen zárt a 45 perces gyakorlást, míg a BRC magyar versenyzőjét Ma követte a második helyen az Alfa Romeóval, mindössze néhány századmásodperces lemaradásban, a harmadik helyre pedig Tom Coronel ért oda Comtoyou-Cuprával.

A holland márkatársa, a Hungaroringen is remekelő Daniel Haglöf lett a negyedik, a PWR Racing Team társtulajdonos-versenyzője ezzel Niels Langeveldet (Comtoyou-Audi), Ceccont, Tiago Monteirót (KCMG-Honda), Jean-Karl Vernay-t (WRT-Audi), Guerrierit és Gabriele Tarquinit (BRC-Hyundai).

Girolami eközben csak a 13. helyen kezdett, míg legjobb volkswagenesként a 19. lett Mehdi Bennani. A németeknél rosszabbul már csak a Lynk&Co kezdett, az Ehrlacher-Muller-Priaulx-Björk négyesből senki sem fért be a legjobb 20 közé. A szabadkártyás Luca Engstler a 23. legjobb időt autózta a Hyundaijal.

img_8684.jpg

Fotó: Braking News Motorsport

Az első után pedig a második edzés is Hyundai-elsőséget hozott, csak ezúttal Nicky Catsburg révén. A nemzetközi túraautós porondra az idei évben visszatérő holland 2:10.373-as ideje bizonyult verhetetlennek, még a második helyezett Tom Coronel is elmaradt attól majdnem három tizeddel, mögötte csapattársa, Aurélien Panis zárt harmadikként.

Ceccon, Frédéric Vervisch (Comtoyou-Audi), Augusto Farfus (BRC-Hyundai), Vernay és Ma zárt a francia mögött, míg Michelisz Norbert a kilencedik lett ezúttal. A TOP-10 Esteban Guerrierivel lett teljes. Tovább folytatódott a Volkswagen és a Lynk&Co szenvedése, a két márka részéről a leggyorsabb versenyző – előbbi esetében Benjamin Leuchter, utóbbiéban Yvan Muller – a 15., illetve a 16. helyen zárt.

Nagy Dani Európa-kupás csapattársa, Luca Engstler a 19. pozícióban folytatta a hétvégét, Tassi az FP1-es 17. helye után a 23. lett.

Az első szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_slo_fp1.jpg

A második szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_slo_fp2.jpg

A program 13:45-től folytatódik az első időmérő edzéssel, amely az első verseny rajtsorrendjét határozza meg, a másodikat pedig 16:40-es kezdéssel bonyolítják le, amelynek eredményei a második és a harmadik futam rajtrácsát adják.

Nyitókép: Braking News Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3314818692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása