WTCR: A pályatanulás semmiség, a TCR már egy más tészta – interjú Andy Priaulx-lal

Még a hungaroringi hétvége végén nyilatkozott oldalunknak a háromszoros túraautó-világbajnok, Andy Priaulx. A Lynk&Co brit versenyzője elárulta, hogy tapasztalt versenyző mivolta ellenére szeret új pályákat tanulni, viszont a TCR-autók kiismerése már egy komolyabb kihívás a számára. Fiáról, a szintén versenyzői ambíciókkal rendelkező Sebastianról is esett néhány szó.

c23052b0a2ecc3a7aad07869dbfb8dc8.jpg

Bármennyire is furcsán hangzik, 44 évesen Andy Priaulx a WTCR egyik idei újonca, annak ellenére, hogy 2005-ben, 2006-ban és 2007-ben nem talált legyőzőre a jogelődként számontartott WTCC-ben – viszont egyben az év egyik sztárigazolása is. Ahogyan a mondás tartja, sok víz lefolyt azóta a Dunán; már a túraautózás sem olyan, mint volt bő tíz évvel ezelőtt.

Priaulx erre is rámutatott a Braking News Motorsportnak adott interjújában, továbbá arra is kitért, hogy a TCR jelentette nehézségek ellenére elégedett a tempójával egyelőre. Legjobb eredménye idáig egy 5. hely, a bajnoki összetettben pedig a 14. pozícióban áll; a WTCR-rel párhuzamosan a WEC-ben is versenyez, a Ford GT-alakulatának színeiben.

A fiával kapcsolatosan is kérdeztük a brit pilótát – szerinte még egy gyári szerződés sem elképzelhetetlen a 18 éves Sebastian számára, aki a brit GT-bajnokság GT4-es kategóriáját jelen pillanatban vezeti.

img_3356.jpg

Fotó: Kacskovics Mihály Béla

– Jó néhány alkalommal teszteltél már a Hungaroringen, de ez volt az első alkalom, amikor versenyeztél is nálunk. Milyen érzésekkel távozol az első éles itteni hétvégédről, mik voltak a legjobb pillanatai?

„Igen, korábban még nem versenyeztem a Hungaroringen, így nagyon klassz mókában volt részem. Akad néhány pont a pályán, ahol még túraautókkal is lehet előzni. Ennek ellenére elég küzdelmes hétvégét tudhatok magam mögött, mivel a vasárnapi időmérő edzésen búcsúztam a Q2-ben, igaz, ebben az is közrejátszott, hogy a legjobb körömön egy kicsit összeakadtam Rob Huff-fal.

A 12. helyről indulva pedig két nehéz futamot zártam, mert a mezőny sűrűjében kellett autóznom, amiből adódóan több olyan koccanásba is belekeveredtem, ami nem az én hibám volt. Sajnos egyik futamon sem tudtam célba érni. Pozitívumként viszont azt tudnám felhozni, hogy élvezet számomra ezen a pályán vezetni.”

– Meglehetősen tapasztalt versenyző háromszoros túraautó-világbajnokként, bár az kétségtelen, hogy a WTCR egy teljesen más környezet a WTCC első érájához képest. Hogy érzed magad a Lynk&Co-nál?

„Valóban, más a környezet, hiszen az elsőkerék-hajtású túraautók is különbözőek, mint azok az autók, amiket korábban vezettem. Tanulgatom a TCR-autót, de ez új kihívást jelent számomra. Ami a Lynk&Co-t illeti, remek munkát végeznek a csapatnál, nagyon profin kezelik a dolgokat. Az autóban a tapasztalatomra és az érzéseimre építek mindent.

Magához a lehetőséghez pedig összességében pozitívan viszonyulok. Marrakeshben nagyon jól mentem, bár biztos vagyok benne, hogy az első futamban benne lett volna a dobogó is, de megmutathattam a tempómat. Viszont némi szerencse is kellene ahhoz, hogy jól össze tudjam rakni a versenyeimet.”

img_6371.jpg

Fotó: Kacskovics Mihály Béla

– Mik a várakozásaid a következő, szlovákiai hétvégével kapcsolatban?

„A Slovakia Ring egy újabb olyan pálya lesz, amit meg kell tanulnom. Emiatt mostanság nagyon keményen kell dolgoznom, és még azt is ki kell tapasztalnom, hogy miképpen tudnám a legtöbbet kihozni az autóból. Komoly kihívás ez nekem, de örülök, hogy még karrierem ezen szakaszában is tanulhatok új dolgokat, mert érdekes számomra. Várom már a következő hétvégét, remélem, hogy jobb futamokat fogok zárni ott, mint itt, a Hungaroringen.”

– Nem furcsa, hogy még ekkora tapasztalattal is új pályákat kell tanulni?

„De, eléggé, hiszen már sok-sok éve versenyzek, és több mint 70 pályán jártam már. Viszont egyúttal élvezetes is új pályákat tanulni. A nehézséget inkább a TCR-technika megtanulása jelenti. Ezen belül például arra gondolok, hogy még ki kell ismernem, hogyan működik az autó különböző pályákon, hogyan kell beállítani, az egyéb trükkökről nem is beszélve.”

– A szezon folytatásában mely helyszínek adhatnak neked bizakodásra okot?

„Várom már Zandvoortot és Makaót, de további olyan pályák is akadnak, amit még meg kell tanulnom. Ilyen például Japán vagy Ningbo. Összességében ez egy érdekes szezon számomra.”

Sebastian Priaulx on Twitter

Head over to my website for our recap of an incredible season opener at @Oulton_Park � � https://t.co/sROgxkqzMt Bring on Snetterton next � � @JakobEbrey

– A fiad, Sebastian is afelé halad, hogy versenyzői karriert építsen magának. Mit gondolsz az eddigi teljesítményéről?

„Szerintem egészen lenyűgöző, hiszen eddig minden egyes szakágban nyerni tudott, amiben csak indult. Azt hiszem, már 13 vagy 14 győzelme van, s csak egy éve érintett az autóversenyzés világában. Nagyon jó a tempója, jelenleg a Multimanic csapatánál megy a brit GT-sorozatban, amely egy remek csapat. Az előző hétvégén első győzelmét is megszerezte a pole-ból. Ha így folytatja, jó lehetőségek várhatnak rá a jövőben.”

 – Mi lehet egy elérhető cél a számára véleményed szerint?

„Az, hogy a túra- vagy a sportautózás világában, profi szinten versenyezzen, ahogyan most, csak egy gyári szerződés keretében. Úgy gondolom, hogy számára az lehet a kulcs, ha mindig nyitott marad.”

Nyitókép: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8614817786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása