WEC - HIVATALOS: ALONSO TÁVOZIK A SZEZON VÉGÉN, DE MARAD A TOYOTÁNÁL

wec_2018-2019_rd_010.JPG

A Toyota szerdán délelőtt hivatalosan is megerősítette, hogy Fernando Alonso az idei Le Mans-i 24 órást követően hátat fordít a WEC-nek és új kalandokba vág bele, méghozzá a Toyotával. Helyét a kétszeres endurance-világbajnok, Brendon Hartley veszi át.

Az elmúlt időszakban a nemzetközi sajtóban is rendre találgat, hol folytatja Fernando Alonso a pályafutását. Mint az ismeretes, a kétszeres Forma-1-es világbajnok azzal a cél igazolt az idei szezonra a WEC-be, hogy a monacói siker után egy újabb lépéssel közelebb kerüljön a Tripla Korona megszerzéséhez, a Le Mans-i 24 órás megnyerésével.

Habár kettőt is rendeznek a legendás egynapos versenyből az endurance-világbajnokság (WEC) szuperszezonjában, Alonsónak – Sébastien Buemivel és Kazuki Nakajimával karöltve – már az elsőn összejött a győzelem. A végső célhoz még az Indy 500-as elsőség lenne szükséges, aminek megszerzése érdekében 2017 után idén tesz egy második próbát a tengerentúlon.

Egyre nyilvánvalóbb azonban, hogy a 37 éves spanyol már más kalandok után is kacsintgat – például bő egy hónappal ezelőtt kipróbált a Toyota Dakar-autóját, a Hiluxot, de ezt a tézist erősíti a Toyota szerdai bejelentése is, amelyből kiderült, hogy Alonso a szezon végeztével távozik a WEC-ből, de a Toyotát nem hagyja el.

„Élveztem, hogy tagja lehettem a Toyota Gazoo Racing WEC-felállásának, de pályafutásom ezen fejezete a végéhez érkezett. A Tripla Korona-projektem részeként pályafutásom egyik fénypontja nyilvánvalóan az, amikor megnyerte a Le Mans-i 24 órást. Mindig is emlékezni fogok erre a győzelemre, amit együtt, csapatként értünk el tavaly. Most viszont itt az ideje, hogy új kihívások után nézzek, a Toyota Gazoo Racingnél pedig akad még néhány izgalmas kihívás”

– mondta Alonso. A spanyollal kapcsolatos hírhez a következőket fűzte hozzá Hisatake Murata, a Toyota csapatának elnöke:

„Szomorúan mondok búcsút Fernandónak, akinek a közreműködéséért, amivel hozzájárult az idei szezonhoz és amivel beírta a nevét a Toyota motorsportos történelmébe, köszönettel tartozom neki. Szenvedélye, győzelem iránti vágy és az elszántsága, amivel kergeti az álmait, egészen lenyűgöző.”

Két verseny van még hátra tehát Alonso nem éppen hosszú, de annál tartalmasabb WEC-pályafutásából, amiből az egyiket ezen a hétvégén rendezik Spában. A víkendet megelőzően a spanyol lenyilatkozta, hogy nagyon keményen akarja nyomni, hogy a Forma-1-es Belga Nagydíjnak is otthont adó pályán, majd Le Mans-ban is felállhasson a dobogó legfelső fokára, hogy harmadjára is világbajnok lehessen egy FIA-rendezésű világbajnokságban.

Viszont az is eldőlt már, hogy Brendon Hartley érkezik Alonso helyére a 2019/2020-as szezontól, a felállásnak a többi pontján nem lesz változás, azaz marad Buemi, Nakajima, Kamui Kobayashi, Mike Conway és José Maria Lopez is. Az új-zélandi – aki egykor, a Porschével két bajnoki címet szerzett a WEC-ben – tavaly még a Forma-1-ben versenyzett a Toro Rosso színeiben, Franciaországban pedig már a japánok tartalékosaként láthatjuk; a bejelentést követően pedig igencsak lelkesen nyilatkozott:

„A WEC-ben töltött éveim során megtapasztaltam, így pontosan tudom, mennyire profi és motivált a Toyota csapata. Fel vagyok tüzelve, és nagyon boldog vagyok amiatt, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Hiszek benne, hogy az F1-ben szerzett tapasztalataimat követően az eddiginél is erősebb formában térhetek vissza a WEC-be. Már nagyon várom, hogy ismét pályán legyek, és egy erős kapcsolatot építsek ki az új csapatommal.”

Az viszont még kérdéses, hogy Hartley teljes mértékben Alonso helyét veszi-e át, vagy a Toyotán belül változtatnak a két trión a következő szezonra.

Fotó: Toyota Gazoo Racing Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2414800004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása