Egy lenyűgöző rajtot követően még a győzelemre is volt esélye, de végül be kellett érnie a harmadik hellyel Michelisz Norbert csapatának, a M1RA-nak a színeiben versenyző Nagy Dánielnek. A kaotikus esőfutamon a rutinos Julien Briché győzedelmeskedett a Peugeot-val.
Szemerkélő esőben rajtol el a TCR Európa-kupa mezőnye a fordított rajtrácsos, második futamon. Az indulásnál Santiago Urrutia beragadt, majd kisvártatva Nagy Dániel tört az élre. Mögötte Julien Briché megcsúszott a 2-es kanyarban, amiből Urrutia és Dušan Borković tudott profitálni.
A kör végén azonban pályára gördült a biztonsági autó, mert a célegyenesben a kelet-európai kupában versenyző Jáchym Galáš törte össze a Volkswagenjét, a 3-as kanyar kijáratánál pedig John Filippi csúszott neki nagyon csúnyán a gumifalnak a Vuković Motorsport Renault-jával. Rudi Pešović számára is véget ért a futam idő előtt, de legalább az Audija egyben maradt, ellenben Gianni Morbidelli Volkswagenjével, amely szintén nem úszta meg ép bőrrel az első kört.
John Filippi Renault-jával akkorát esett, hogy az autó hátuljával felült az egyik leborított gumibálára. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla
Az a bal hátsó futómű is látott már szebb napokat... | Fotó: Kacskovics Mihály Béla
Az ötödik kör elején jelentek meg újra a zöld zászlók, egy kör múlva Briché, Borković és Urrutia találtak egymásra a második helyért harcolva; a két felvonásból álló küzdelmet a JSB Compétition pilótája nyerte.
Briché folytatta a felzárkózást, hamarosan utolérte Nagyot, majd a 8. körben körbe is autózta az Alesi-kanyarban. Eközben a Comtoyou Racing ifjú belgája, Gilles Magnus is kapaszkodott felfelé, a következő körben ő is utat talált Audijával Nagy mellett.
Az utolsó körök menetét több ütközés is tarkította, aminek eredményeként szinte már parkoló nyílt a pálya szélén. Többek között Natan Bihelnek, Jimmy Clairet-nek és Alex Morgannek is fel kellett adnia a versenyt.

Briché nyert, Nagy Dániel pedig szintén pezsgőzhetett. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla
1.6 másodperces előnnyel Briché behúzta a második futamot, ami némi szépségtapasz a franciának, akiről időközben kiderült, hogy kizárták az első versenyről, amiért az autója könnyebb volt a megengedettnél. Magnus ért célba másodikként, Nagy pedig az előzetes várakozásoknak megfelelően dobogóra állt hazai közönsége előtt.
Borković lett a negyedik márkatársa, Nelson Panciatici, valamint Santiago Urrutia és Stéphane Lémeret előtt. Josh Files volt a nap hőse, aki azt követően, hogy egy technikai malőr miatt csak a depóból vághatott neki a futamnak, a nyolcadik helyen ért célba a 37.-ről, az első tíz Maxime Potty-val és Davit Kajaiaval egészült ki.
Az első verseny győztese, Mat’o Homola csak a 11. lett, míg Luca Engstler a másik M1RA-Hyundaijal a mezőny végéről a 12. helyig zárkózott fel.
A versenyt követően több ügyben is vizsgálódtak a stewardok, de végül helybenhagyták a végeredményt.
Négy hét múlva, a Hockenheimringen folytatódik a bajnokság. Az egyéni összetettet Magnus és Panciatici holtversenyben, 57-57 ponttal vezetik, tőlük 3-3 egységgel van lemaradva Homola, Nagy Dani és Borković, további kettővel Files.
A második futam végeredménye:
Nyitókép: Kacskovics Mihály Béla
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal