Zsinórban harmadjára aratott kettős győzelmet a Mercedes, s második alkalommal Lewis Hamilton vezetésével. A brit versenyző még a rajtnál megelőzte Valtteri Bottast, onnantól fogva pedig már ki se engedte a vezetést a kezéből. A Ferrari csapatutasítással osztott lapot a versenyzői között.
Legutóbb a 2011-es Szingapúri Nagydíjon volt arra példa, hogy az első öt rajtsorban öt csapat versenyzői sorakozzanak fel katonás sorrendben – ennek tudatában vághattunk neki a Forma-1 millenniumi, ezredik versenyének, aminek felvezető körében kapásból láttunk két megforgást, Max Verstappen és Robert Kubica részéről, de a holland és a lengyel ennek ellenére elfoglalhatta rajtpozícióját.
A piros lámpák kialvását követően helyet cseréltek a Mercedesek az első kanyar előtt, Lewis Hamilton ugyanis lerajtolta Valtteri Bottast, ahogyan az történt a két ferraris esetében, és Charles Leclerc átvette a harmadik helyet Sebastian Vetteltől annak ellenére, hogy jól rajtolt a német.
Az első kanyarkombinációban viszonylag könnyedén átfűzte magát a mezőny, azonban a 6-os kanyart, az első szektor végén található visszafordítót már nem úszta meg némi kakaskodás nélkül, ami miatt rövid időre még a virtuális biztonsági autó is érvénybe lépett.
�� ������ �� on Twitter
Kvyat arruinando la carrera de los McLaren #ChineseGP https://t.co/xlRIorcvrn
Daniil Kvyat két legyet egy csapásra módon rendezte le a két McLarent: előbb Carlos Sainz Jr.-nak, majd Lando Norrisnak csúszott neki az orosz pilóta, aminek következtében a spanyol, illetve a brit újonc máris jöhetett ki a depóba. A versenyirányítás rögtön vizsgálni kezdte az esetet, és Kvyatot hozta ki bűnösként belőle, aki kapott egy áthajtásos büntetést.
A 8. körben a Toro Rosso versenyzője le is töltötte a büntetését, miközben Antonio Giovinazzi az Alfa Romeóval megnyitotta a tervezett kerékcserék sorozatát egy viszonylag lassú kiállással.
A következő körökben a Ferrari-garázs került a figyelem origójába: a csapatrádión előbb ugyanis arra utasították Leclerc-t, hogy menjen gyorsabban, majd arra, hogy engedje el Vettelt. Így a 11. kör elején, az 1-es kanyar előtt a monacói – némi vitatkozást követően – látványosan félrehúzódott, a német pedig vissza tudta venni a 3. pozíciót.
Néhány körrel később Nico Hülkenberg is a depó felé vette az irányt, csakhogy a német már be is parkolt a garázsba, és elsőként adta fel a Kínai Nagydíjat. Az álmoskönyvek szerint ez aligha jó jel a megbízhatóság szempontjából idén csapnivaló Renault számára, ugyanis ezen a hétvégén már valamennyi Renault-motoros autóban az új MGU-K üzemelt.
� Vivo F1 � #Race1000 on Twitter
F1 �� #ChineseGP #Race1000 �#Carrera Vuelta: 20/56 #Verstappen se la jugo sobre Vettel pero el aleman recupero el puesto! lindo duelo. #F1enFOXPremium #F1xFOX
Az élmezőnyből először Max Verstappen jött ki kerékcserére az ötödik helyről, a kemény gumikat kapó holland megmozdulására Sebastian Vettel kihozatalával reagált a Ferrari, ami után a német épphogy vissza tudott jönni a holland elé. A hajtűkanyarban meg is történt az első komolyabb pengeváltás kettejük között, de a bevetődéssel próbálkozó Verstappen nem tudott előzni.
A 22. körben Bottast is kihozták a második helyről, és egy körrel rá Hamilton és Leclerc is megejtette a kerékcseréjét. Ezzel visszaállt a Mercedes 1-2, azonban Hamilton és Bottas között a különbség a harmadára, körülbelül 1,7-1,8 másodpercre fogyatkozott, de hamarosan megnőtt a távolság a két Ezüst Nyíl között.
A 35. körben Verstappen dominóeffektust indított el, másodjára is kijött a pitbe. A Red Bull pilótáját a következő kör végén követte Vettel, még egy kör múlva pedig egyszerre hozták ki a két mercedesest. Leclerc-t viszont csak a verseny utolsó negyedében, a 43. körben hívták ki másodjára, miután megvívott Bottasszal és Vettel is megelőzte őt – ezt követően az ötödik helyre tért vissza, Verstappen mögé.
Azonban a sorrend változatlan maradt a leintésig; sima kettős győzelmet aratott az 1000. futamon a Mercedes: Lewis Hamilton pályafutása 75. győzelmét aratta Sanghajban a pole pozíciós Valtteri Bottas előtt, a harmadik helyre pedig Sebastian Vettel hozta be a Ferrarit, megelőzve Verstappent és Leclerc-t.
Formula 1 on Twitter
Your top three in China! Seb's first podium sine Abu Dhabi 2018 � #ChineseGP �� #Race1000
Pierre Gaslyt három körrel a vége előtt még kihívták a boxba lágy gumikért, így a francia Red Bull-versenyző a 6. helyen célba érve lecsapott a leggyorsabb körért járó plusz egy pontra. A hetedik helyen Daniel Ricciardo a középmezőny legjobbja lett, de már körhátrányban látta meg a kockás zászlót, az ausztrál Renault-versenyzőt Sergio Pérez és Kimi Räikkönen követték.
Az utolsó pont pedig a boxutcából rajtoló Alexander Alboné lett, aki az utolsó körökben hősiesen tartotta maga mögött a gumielőnyben lévő Romain Grosjeant – így a thai pilóta nem érdemtelenül szolgált rá a Nap Versenyzője-díjra.
A versenyt hárman nem tudták befejezni, az utolsó körökben Kvyat és Norris is csatlakozott Hülkenberg mellé, a kiesők táborához.
Ami a bajnoki pontversenyt illeti, Hamilton átvette a vezetést Bottastól, de csak 6 ponttal előzi a finn pilótát. A harmadik helyen Verstappen lemaradása már 29 pont, de a hollandhoz képest három egységen belül van Vettel és Leclerc, jelentősebb lemaradással pedig Gasly a 6.
A konstruktőri értékelésben a Mercedes 57 ponttal van a Ferrari előtt, míg a Red Bull-lal szemben már 78 pont az előnye.
Két hét múlva Azerbajdzsánban folytatódik a szezon.
A Kínai Nagydíj végeredménye:
Formula 1 on Twitter
FINAL CLASSIFICATION A 1-2 for the Silver Arrows, with Verstappen splitting the Ferraris First points of the season for @danielricciardo in P7 � Hard-earned points for Raikkonen Albon � #ChineseGP �� #Race1000
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal