WTCR - PANIS-ELSŐSÉG A NYITÓEDZÉSEN, MICHELISZ A TOP-10-BEN KEZDETT
WTCR 2019: Marokkó - Első szabadedzés

ec53e61cad100867ca8e5e4ccaa62ca8.jpg

2019-ben az eddiginél is szorosabbnak ígérkezik a WTCR, legalábbis az első edzés alapján. Az első öt helyen öt különböző márka képviselteti magát, a leggyorsabb kört pedig kissé meglepő módon Aurélien Panis nevéhez fűződik. Eközben Michelisz a 10., Tassi Attila pedig a hátsó traktusban kezdett Marrakesh utcáin.

139 nap szünetet követően újfent pályára lépet a túraautó-világkupa apraja-nagyja. Jóllehet, a 45 perces első edzés első harmadában még nem volt igazán nagy az aktivitás, ugyanis a tegnapi esőzések miatt néhol még akadtak vízfoltok a pályán. Azonban, amint száradásnak indult az aszfaltcsík, hangyaszorgalommal rótták a köröket a versenyzők, az utolsó percekben már szinte másodpercenként változott a sorrend.

Így talán nem annyira meglepő, hogy a 26-ből 24 versenyző két másodpercen belül zárt, ahogyan az sem, hogy az első öt helyen öt különböző márka versenyzője bukkant fel. Viszont az már sokkal inkább a meglepetés kategóriába sorolható, hogy Aurélien Panis futotta meg a leggyorsabb kört a Comtoyou Racing Cuprájával.

Megeshet, hogy a tavalyi év folyamán bukdácsoló francia, egykor a Zengő Motorsport színeiben is versenyző francia átmentette azt a formáját, amit az Andros Trophy jégrali-bajnokságban nyújtott. 1:25.841-es idejével egy tizedet adott az audis Jean-Karl Vernay-nek, míg a harmadik helyen a nemzetközi túraautós mezőnybe visszatért Nick Catsburg zárt.

Negyedikként az a Yann Ehrlacher végzett, aki egyúttal a legjobb Lynk & Co-pilóta is lett, ami nem éppen mondható rossz teljesítménynek, tekintve, hogy három világbajnok csapattársa van. A franciát két hondás, a KCMG-s Tiago Monteiro és a Münnich Motorsport versenyzője, Esteban Guerrieri követte, valamint unokabátyja, Yvan Muller.

A legjobb újonc Daniel Haglöf lett a PWR-Cuprával, nyolcadik lett a svéd, megelőzve Frédéric Vervisch Audiját; a 10. helyet pedig Michelisz Norbi csípte el, maga mögé utasítva egy sor nem akármilyen kaliberű pilótát, név szerint Andy Priaulx-t, Rob Huffot, Gabriele Tarquinit és Thed Björköt.

A mezőny másik magyar versenyzője, Tassi Attila többször is az élre állt a gyakorlás korai szakaszaiban, de végül a 24. helyen zárt. Viszont simán elképzelhető, hogy a KCMG-s nem is arra bazírozott, hogy minél gyorsabb kört fusson, hanem sokkal inkább az, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön: ebben a tekintetben pedig nem is zárt olyan rosszul, ugyanis a maga 25 körével a legaktívabb volt a mezőnyben.

A második szabadedzésre déltől kerül sor magyar idő szerint, aminek folyamán valószínűleg tisztább képet kapunk az erőviszonyokról.

Az első szabadedzés végeredménye:

wtcr_2019_mar_fp1.jpg

Fotó: Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8014743055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása