F1 - FERRARI: NEM AZ MGU-H VOLT A LUDAS LECLERC DRÁMÁJÁBAN

d26ps-xwsaeo-n8.jpg

A Ferrari elárulta, mi miatt veszítette el élete első Forma-1-es győzelmét. Nem az MGU-H meghibásodása vezetett a drámához, hanem egy olyan probléma, amit a csapat nem tudott azonnal megoldani a boxutca faláról.

Charles Leclerc Bahreinben minden kétséget kizárva bebizonyította, hogy nem érdemtelenül igazolhatott a Ferrari csapatához második ferraris évében. Az időmérő edzésen egy fantasztikus körrel húzta be a pole pozíciót, majd a versenyen ugyan a rajtnál visszaesett a harmadik helyre, egyhamar visszazárkózott az élre.

Tíz másodperces előnnyel vezetett, amikor az utolsó tíz körben egyszer csak szertefoszlottak az ifjú monacói első futamgyőzelemről szövögetett álmai: motorprobléma merült fel az SF90-esben. A Ferrari rádión azt jelentette Leclerc-nek, hogy az MGU-H dobta be a törülközőt. Így mindkét mercedeses a monacói elé került az utolsó körökben, akinek a harmadik helyét a biztonsági autó kései pályára gördülése mentette meg.

„Megesik az ilyen, ez is a motorsport része. Sajnos a mai nem a mi napunk volt, de a csapat remek munkát végzett Ausztrália után. Természetesen roppant csalódott vagyok, ahogyan az egész csapat, de ez egy-egy szezon alatt előfordulhat. Ugyanakkor a szerencse is ránk mosolygott ebben a szerencsétlen helyzetben. Nagyon örültem annak, hogy a végén bejött a biztonsági autó, ellenkező esetben még hátrébb csúsztunk volna vissza, és talán az üzemanyaggal is problémánk adódott volna”

– nyilatkozta a leintést követően Leclerc, aki Louis Chiron és az 1950-es Monacói Nagydíj óta első monacói versenyzőként állhatott fel az F1-es dobogóra, majd a következő gondolatokkal zárta mondandóját a ferraris:

„Ahogyan azt már mondtam korábban is, nem az eredményt nézem, hanem az abban rejlő potenciált, hogy legközelebb még jobb munkát végezzünk.”

charles_leclerc_f1_grand_prix_bahrain_qualifying_iyfw44kldmkx.jpg

Azonban néhány órával később kiderült, hogy nem az MGU-H, hanem a belsőégésű motor babrált ki Leclerc-rel, ugyanis abban szállt el az egyik henger. Ennek kapcsán a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto lenyilatkozta, hogy a problémás egységet visszaküldik a főhadiszállásra, ahol alaposabb vizsgálatokat fognak elvégezni, majd a kínai hétvége szabadedzésén leellenőrizik, hogy sikerült-e orvosolni a hibát:

„Már ellenőrizzük a motort, de egyelőre nem tudunk világos magyarázatot adni a történtekre. Egyértelmű, hogy motorprobléma volt. Az egyik hengerfejnél rossz volt a gyújtás, de ennek oka még nem tisztázott. A motort visszaküldjük Maranellóba alaposabb vizsgálatokra, ugyanis, ha ilyesmi történik, időt kell szánni erre. De miután a motor még a verseny végén is működött, így valószínű, hogy üzemképes lesz a továbbiakban is. Kínában pénteken használni is fogjuk, és ott lesz majd arra egy teljes péntekünk, hogy kielemezzük a viselkedését, a működését és a teljesítményét.”

Érdekesség, hogy ugyan a rádión is azt mondták Leclerc fülére, hogy az MGU-H hibásodott meg, Binotto az ezekhez kapcsolódó állításokat egyenesen pletykáknak titulálta:

„Nem tudom, honnan származnak ezek a pletykák. Semmi probléma nem volt az MGU-H-val. Amikor ilyesmi történik, megpróbálunk átállni az energia-visszanyerésre, de az a minimum, hogy módosítunk a motor beállításain. Próbáltuk azt is feltérképezni, van-e mód a hiba kijavítására, de sajnos ezúttal nem volt, viszont valahogyan be kellett fejeznünk a versenyt. Merész döntést hoztunk azzal, hogy folytattuk a futamot a körülmények ellenére, de végül összejött a harmadik hely, ami nagyon fontos volt, egyúttal megerősített minket abban, hogy jól döntöttünk.”

d2_vveowkaaecqr.jpg

A csapatfőnök hozzátette, hogy nem tűnik annyira összetettnek a probléma, mivel az határozottan elkülöníthető:

„Ez egy sima probléma, amit könnyedén orvosolni tudunk. Nincs köze ahhoz, hogy miképpen használjuk a motort vagy annak a beállításait. Egyszerű komponenshiba, amire rá fogunk jönni.”

Fotó: Scuderia Ferrari / Twitter, Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr714731201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása