F1 - EZÜST HELYCSERE: BOTTASÉ AZ ÉV ELSŐ FUTAMA
Forma-1 2019: Ausztrál Nagydíj - Futam

m186360.JPG

Tavaly győzelem nélkül zárt, 2019-et viszont a dobogó legfelső fokán kezdte Valtteri Bottas – a Mercedes finn versenyzője a 2020-as üléséért harcolva kimaximalizálta rögtön az első hétvégéjét, és miután Lewis Hamiltont kőkemény lerajtolta, dominált az Ausztrál Nagydíjon, még a leggyorsabb körért járó pluszpontra is lecsapott. A Red Bull és a Honda házasságának kezdete pedig egy dobogós eredménnyel koronáztatott meg, Max Verstappen jóvoltából.

2019 első Forma-1-es futama – amelyet Charlie Whiting emlékére egy 1 perces csend előzött meg – már a rajtnál váratlan eseményeket hozott: az első sorból induló Mercedesek rajtsorrendjükkel ellentétes sorrendben érkeztek meg a célegyenes végén, Valtteri Bottas ugyanis lerajtolta Lewis Hamiltont. Mögöttük Sebastian Vettel megőrizte a harmadik helyet, habár a 2-es kanyarban kis híján koccant újdonsült csapattársával, Charles Leclerc-rel, aki emiatt, a jó rajtja dacára nem tudott Max Verstappen elé keveredni.

Noha komolyabb baleset nélkül megúsztuk az év első körét, mégis két versenyző rögtön a boxutcában folytatta a futamát: valamilyen okból kifolyólag Daniel Ricciardo túlságosan lesodródott a fűre alig pár másodperccel a rajtot követően, ahol alaposan megrongálódott az első szárnya, a mezőny végéről induló Robert Kubica pedig szintén szárnyaszegetten érkezett meg szerelőihez.

Formula 1 on Twitter

LAP 1/58 Bottas sprints straight past Hamilton into the lead! ⬆️ But it's a nightmare start for Ricciardo, who loses his front wing � #AusGP �� #F1

�� ������ �� on Twitter

Leclerc probando el exterior #AusGP https://t.co/YHjScbwcN6

A következő körökben alaposan szétszakadt az élmezőny, míg a középmezőnyben rendre akadt egy-egy figyelemre méltó csata. Az első ötösben legközelebb a 10. körben történt érdemi esemény: Charles Leclerc mérte el egy kicsit a célegyenes végét, s mire megjárta a melbourne-i füves-kavicságyas bukóteret, 6-7 másodpercre hívott Verstappennel szembeni lemaradása.

Formula 1 on Twitter

LAP 11/58 Carlos Sainz's McLaren bursts in to flames � He comes to a halt at the end of the pit lane and is our first retirement #AusGP �� #F1

A 11. körben pedig meg is lett a verseny első kiesője Carlos Sainz Jr. – aki elbaltázott időmérőjét követően már a 14. helyen haladt – személyében, miután elfüstölt McLarenjében a Renault-motor; a spanyol már a csapat garázsáig sem tudott elgurulni, így kénytelen volt félreállni a depó bejáratánál.

Formula 1 on Twitter

LAP 16/58 A slow stop for Grosjean drops him down the order � But the wheels stay on - Haas will be looking to bury their 2018 demons that cost them a valuable haul of points #AusGP �� #F1

Két körrel később pedig Kimi Räikkönen nyitotta az első tervezett kiállások sorát, amely jelenség – 2018 után ismét – gondokat okozott Haas csapatánál: már Kevin Magnussen kerékcseréje is eléggé nyögvenyelős volt, de Romain Grosjean kiállás konkrétan elrontották, miután a bal első kerék nem akarta az igazságot, ez a fajta átok pedig az Alfa Romeót is utolérte; a hinwili csapat Antonio Giovinazzi kerékcseréjénél tapasztalhatott hasonló problémákat.

A 15-16. körökben az előző évek riválisai, Hamilton és Vettel is megejtették első boxlátogatásukat, az élmezőnyből elsőként, viszont Bottas, Leclerc és Verstappen triója számottevően hosszabb ideig életben tudta tartani az első gumigarnitúrát: hármójuk közül a finn jött ki legelőször, de ő is 7 körrel később, mint Hamilton, míg Verstappen még 3-mal megtoldotta az etapját, Leclerc pedig további hárommal.

Formula 1 on Twitter

LAP 31/58 Verstappen squeezes past Vettel for third! � #AusGP �� #F1

Formula 1 on Twitter

LAP 31/58 A horrible case of deja vu for Haas � Grosjean's wheel comes loose and he parks up to retire #AusGP �� #F1

Boxkiállását követően Verstappen irgalmatlan tempóba kapcsolt, a 30. körben pedig a 3-as kanyarban körbeautózta Sebastian Vettelt a DRS segítségével és a frissebb gumikon, átvéve tőle a harmadik helyet, miközben 3-ra hízott a kiesők száma: az egyetlen helyi pilóta, Ricciardo kiállt a garázsba, Grosjean pedig lötyögő bal első kerékkel és – elmondása szerint – sérült felfüggesztéssel félrehúzódott.

Nem sokkal később Verstappen a Red Bull-Hondával megpróbált Hamilton után eredni, de csak az utolsó körökben tudta utolérni a regnáló világbajnokot, de előzési pozícióba már nem tudott kerülni, ráadásul a kettejük közötti versenyzés tárgyát szintén képező leggyorsabb körért járó extra pont sem az övék lett.

Valtteri Bottas viszont nagyon magabiztos vezetéssel, több mint 20 másodperces előnnyel húzta be az Ausztrál Nagydíjat, megszerezve pályafutása negyedik győzelmét, és az elsőt a 2017-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj óta – ráadásul még a pluszpontot (és a Nap Versenyzője-díjat) is zsebre vágta, így jelenleg 26 ponttal vezeti a bajnoki tabellát.

� Vivo F1 on Twitter

F1 �� #AusGP #Melbourne � #Podio #Bottas ademas de ganar se lleva el puntito por la vuelta rapida. La 11° que consigue en su carrera. Condimento que va a dar muchos frutos a lo largo del año. Mercedes consigue asi su 45 1-2 de su historia.

Lewis Hamilton másodikként, Max Verstappen harmadikként látta meg a kockás zászlót, aminek értelmében a Red Bull és a Honda házassága dobogós eredménnyel kezdődött. Sőt, a japán motorgyártó hosszas eredménytelenséget követően, a 2008-as Brit Nagydíj és Rubens Barrichello óta, így értelemszerűen a V6-os érában is először könyvelhetett el TOP-3-as eredményt.

A Ferrari – főleg az előszezonban látottak alapján – várakozásokon alul teljesített, Sebastian Vettel és Charles Leclerc kettőse a 4-5. helyeken zárt stabilan, viszont az olaszok számára ad bőven gondolkodni valót a Bottasszal szemben majd’ egyperces lemaradás.

Kevin Magnussen a „B”-liga legjobbjaként a hatodik lett Nico Hülkenberg (Renault) és az első Alfa Romeós futamát a 8. helyen befejező Kimi Räikkönen előtt. A pontszerző zóna pedig Lance Stroll-lal (Racing Point) és Daniil Kvyattal (Toro Rosso) lett teljes – utóbbi úgy csípte el az utolsó pontot, hogy vagy a kanadaival, vagy a mögött célba érő Pierre Gasly-val (Red Bull) folyamatosan csatában volt, utóbbival viaskodva pedig még a sóderágyat is megjárta.

Gasly mögött még Lando Norris (McLaren), Sergio Pérez (Racing Point), Alexander Albon (Toro Rosso), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), George Russell (Williams) és Robert Kubica értek célba.

Két hét múlva, Bahreinben folytatódik a bajnokság.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:

Formula 1 on Twitter

Your full race classification from the season-opener � Best-ever finish for Leclerc, solid points for Magnussen & Stroll � Kvyat holds off Gasly for the final point � #AusGP �� #F1

Fotó: Mercedes Media Database

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8114693718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása