Lando Norris után Carlos Sainz is az élre repítette a McLaren-Renault-t az előszezoni tesztek folyamán, miközben a Ferrari zsinórban a második napot zárta jelentős idő- és tesztkilométerkieséssel, miután Sebastian Vettel összetörte az SF90-et.
Az előző évek kálváriáját követően viszonylag kevesen mertek volna fogadni abban, hogy a McLaren két tesztnapot is behúz a 2019-es előszezon folyamán, márpedig ez történt: persze, ez alapján botorság lenne arra következtetni, hogy máris visszatért az élbolyba a wokingi együttes, de az már elég valószínű, hogy sokat fejlődött a tavalyi évhez képest.
Ugyanis Carlos Sainz Jr. a tesztsorozat eddigi leggyorsabb körét szállította a hatodik napon egy 1:17.144-es idővel, amit a C4-es gumikon ért el, ráadásul a spanyol aktivitás tekintetében is a lista élén végzett, mivel a nyolc óra folyamán 130 kört tett meg, pedig egyszer megállt a depó kijáratánál, ezzel előhívva a piros zászlókat. A McLaren pilótáját közel hét tizedmásodperces lemaradásban Sergio Pérez követte a Racing Point autójával, aki az utolsó 20 percben friss gumikat kapott a C4-es keverékből.
Sebastian Vettel egyhamar a nap középpontjába került, ugyanis a délelőtti etap folyamán – mint később kiderült, mechanikai probléma okán – összetörte a Ferrarit. Emiatt az SF90-et hosszú órákon át nem láttuk a pályán, ugyanis az olasz istálló addig húzta a javítási és ellenőrzési munkálatokat, amíg Charles Leclerc-nek már csak egyetlenegy installációs kör fért bele az időbe a nap végén – ezzel a monacói zsinórban a második napon esett el értékes tesztkilométerektől, mivel a tegnapi nap folyamán a hűtőrendszert érintő vizsgálatok miatt kellett a depóba vesztegelnie.
� Sebastian Vettel's crash earlier today at #F1Testing after suffering a "mechanical problem" � � @motorsport.images - #Formula1 #F12019 #SebastianVettel #seb5 #scuderiaferrari #f12019 #motorsport #f1crash
2,313 Likes, 34 Comments - Motorsport.com (@motorsportcom) on Instagram: "� Sebastian Vettel's crash earlier today at #F1Testing after suffering a "mechanical problem" � �..."
„Érzésre az autó bal elejében merült fel valamilyen probléma. Onnantól kezdve pedig már semmit nem tudtam tenni azért, hogy elkerülhessem a becsapódást. Elveszítettem az uralmat az autó felett, és többé-kevésbé egyenesen a falban kötöttem ki” – nyilatkozta Vettel a motorsport.com hasábjain a balesetet követően, hozzátéve, hogy komoly kihívást jelentett a csapatnak a hiba forrásának megtalálása, mivel annyira összetört az autó.
Vettel ideje a baleset ellenére is elegendő volt a harmadik helyre, mögötte pedig egykori csapattársa, Kimi Räikkönen zárt az Alfa Romeóval – a finn számára sem volt makulátlan a nap, ugyanis a leintés előtt lerobbant alatta a C38-as a 6-os kanyarban. 2007 világbajnokát a haasos Romain Grosjean, majd Max Verstappen követte, viszont a holland látszólag a hosszabb etapokra fókuszált, ugyanis csak a C2-es és a C3-as gumikkal vitte pályára a Red Bull RB15-öt.
A hetedik Daniil Kvyat lett a Toro Rossóval, megelőzve a Mercedes versenyzőit, akik együttesen 177 kör tettek meg.
A Renault-nál a reggeli etapot a versenyszimulációnak áldozták be, aminek keretében Daniel Ricciardo többek között 10 kört ment a C2-es, és 13-at a C3-as abroncsokon. Hasonló programot teljesített délután Nico Hülkenberg is, ám a német eléggé jó köröket futotta a közepes gumikon. Hülkenberg így 10. lett, Ricciardo 12., kettejüket Robert Kubica választotta szét a Williamsszel, amely 130 körrel zárta a napot.
A hatodik tesztnap végeredménye – 8 óra után:
Formula 1 on Twitter
That's a whole lot of laps � Solid work by @ScuderiaFerrari to get @Charles_Leclerc on track in the afternoon - even if it was just for one lap � #F1 #F1Testing
Fotó: McLaren / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal