A Forma-1 hivatalos gumibeszállítója által kiszivárogtatott információk szerint a leglágyabb és a legkeményebb gumikeverék közötti különbség akár a három másodpercet is megközelítheti.
A Pirelli a Liberty Media kérésére az idei évre módosított a gumik elnevezésén, s habár ennek a célja az egyszerűsítés volt, pont az ellenkezőjét érték el ezzel a húzással. Annyi a lényeg, hogy ötre csökkentették a slick gumikeverékek számát, jelölésüket pedig egy C1-től C5-ig terjedő skálával oldották meg.
Azonban ezek közül egy-egy hétvégén csak hármat láthatunk majd, ahogyan az eddig is volt, amik viszont mostantól lágy, közepes és kemény neveken fognak futni, ezzel kiirtva a hiper, ultra és szuper előtagokat.
A 2019-es szezont megelőző tesztek fele pedig a csütörtöki nap végeztével le is csengett, amit követően a Pirelli közzétette az első kalkulációkat, ami a gumikeverékek között lévő, időbéli differenciát illeti, de az olasz-kínai gumicég hangsúlyozta, hogy az adatok igazán a második négynapos sorozat után lesznek mérvadóak.
A C1 és a C2 jelölésű gumik között az eddigi adatok alapján nagyságrendileg 0,8-1 másodperc van – ugyanakkor Mario Isola, a Pirelli versenyrészlegének menedzsere kiemelte, hogy a legkeményebb gumik számára nem éppen ideálisak a hideg időjárási körülmények.
„Ezen körülmények között a C1 túlságosan kemény, mert túlságosan hideg van. Számításaim szerint a C1 jobban fog működni akkor, amikor már a versenyre kerül sor itt, és közelebb is lesz a C2-höz” – fogalmazott.
A C2-t és a C3-at a Pirelli számításai szerint 7 tizedmásodperc választja, míg a C3 és a C4, valamint a C4 és a C5 között is 6 tizedmásodperc a különbség. Mindez azt jelenti, hogy a legkeményebb és a leglágyabb gumi között nagyságrendileg 2,7-2,9 szekundum a differencia.
A 2019-es gumikeverékek közötti időkülönbségek:
Gumikeverékek |
Időkülönbségek |
A C1 és a C2 között |
0,8-1 másodperc |
A C2 és a C3 között |
0,7 másodperc |
A C3 és a C4 között |
0,6 másodperc |
A C4 és a C5 között |
0,6 másodperc |
Isola szerint ezek a különbségek megfelelnek a Pirelli elképzeléseinek, ugyanis „a pálya nem igazán hosszú, így a 0,7 másodperc jó számnak számít figyelembe véve azt, hogy a cél a 8-9 tizedmásodperc volt, ami így egy hosszabb pályán meg is valósulhat”.
„A C5-ös gumi pedig nem is erre a típusú pályára lett kitalálva, így egy kicsit szenvedést jelent nekünk, hogy össze lehessen rakni egy-egy gyors kört. Barcelonában egyébként is nehéz egy kört menni a C5-tel, mert a pálya agresszívabb és az aszfalt is keményebb, mint egy éve ilyenkor” – tette hozzá.
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.