WTCR - INTENZÍV TÉL UTÁN A BAJNOKI CÍMET VENNÉ CÉLBA ROB HUFF

50711536_1181036385381989_2479949958212485120_n.jpg

2012 világbajnoka a dubaji életről, új csapattársairól, a versenyszezonra való felkészülésről és a 2019-es személyes és szakmai ambícióiról nyilatkozott. Rob Huff idén bajnok lenne a WTCR-ben a Sébastien Loeb Racinggel és a Volkswagennel.

Rob Huff a tavalyi év folyamán nem igazán tartozott Fortuna kegyeltjei közé: egy marokkói és két németországi nullázásával eleve nem kezdődött jól a szezonja, azonban a hírhedt portugáliai tömegbaleset után komoly hullámvölgybe került a 2012-es WTCC-bajnok, amiből az utolsó öt versenyre tudott kievickélni. Így az első néhány forduló folyamán összegyűjtött győzelmét és három harmadik helyét egy suzukai győzelemmel fejelte meg, továbbá Makaóból két pole-lal és két dobogós hellyel távozhatott.

Azt nem mondhatni, hogy az elmúlt hónapokban minden a régi kerékvágásban haladt, mert a Sébastien Loeb Racing versenyzője igencsak drasztikus, de mindenképpen pozitív változásokat kezdeményezett a saját életét illetően: először is az esős, borús Angliát maga mögött hagyva kiköltözött Dubajba, kimentett egy egyéves Beagle-t egy menhelyről – aki a Benji nevet kapta –, újra jól és felszabadultan érzi magát, az őt övező új környezetnek köszönhetően pedig egy intenzív edzésprogramba is belevághatott, miközben tett egy kitérőt Sepangba, ahol részt vett a maláj TCR-bajnokság nyitóhétvégéjén, méghozzá eredményesen.

„A TCR Malaysia a kínai kapcsolataim miatt jött a képbe. El akartak indulni a sorozatban és kellett nekik ehhez némi nyilvánosság, szóval megkértek rá, hogy csináljam meg. Persze azzal együtt lett bejelentve, hogy a Yokohama lesz a beszállító, és a WTCR-nek is itt lesz 2019-ben a szezonzáró versenye. Szóval ez egy olyan lehetőség volt a Volkswagennek, amit őrültség lett volna kihagyni” – árulta el a 39 éves versenyző a napokban a médiapartnerünknek, a Motorzaj.hu-nak adott interjújában, hogy miképp valósult meg ez a lehetőség.

letoltes_2.jpg

És aztán a Teamwork csapata, a VW China, a VW Europe és jómagam összedugtuk a fejünket és azt gondoltuk, hogy nagyszerű ötlet lenne, mert így szerezhetnénk információkat a gumikról és az autóról is. Nagyon jó tanulókör volt. Kipróbáltunk néhány fejlesztés alatt álló alkatrészt a pénteki teszten, aztán szombatra visszatértünk az autóhoz, amit jól ismertünk” – ecsetelte Huff azt, hogy valamilyen szinten némi tudatosság is volt a sepangi indulás hátterében, majd így értékelte a hétvégéjét: Megszereztük a pole-t, ami nagyon jó teljesítmény volt. Ott volt Luca Engstler is, megnyerte már párszor ezt a bajnokságot és egy csomó időt tölt azzal, hogy itt versenyezzen. Mi először voltunk itt, semmit nem tudtunk a beállításokról. De nagyon hamar megtaláltuk őket. Az első versenyen volt egy apró nyelvi probléma a szerelőkkel, ezért rossz irányba állítottuk az autót, ami kár, mert ez megakadályozott minket abban, hogy megnyerjük a versenyt. A második versenyen fejlődtünk vizes pályán, rengeteget tanultunk és nagyon értékes adatokat gyűjtöttünk. És természetesen találtunk egy nagyon jó csapást, ami az idény végi versenyünkön jó eredményekhez vezethet majd.”

Idén azonban már nem csak Mehdi Bennanival kell megküzdenie csapaton belül, ugyanis az SLR lecsapott mind a négy volkswagenes helyre a WTCR-ben, amikből a másik kettőt a kétszeres ralikrossz-világbajnok Johan Kristofferssonnak, valamint a TCR Germany-ból érkező Benjamin Leuchternek adta a csapat. Utóbbi hosszú évek óta a Volkswagen-család tagja, s komoly ismeretekkel rendelkezik a TCR-es Golf GTI-ről, miután annak fejlesztésében szinte az első perctől fogva közreműködött.

„Először tavaly Zandvoortban találkoztam vele. Ott volt, hogy segítsen nekünk néhány dologban. De nagyon jó kijöttünk egymással. Ő egy nagyon-nagyon kedves fiatalember, nagyon jó autóversenyző és fantasztikus személyisége van. Számára egy nagy álom válik most valóra. Johannal és velem versenyezhet, a Sébastien Loeb Racing színeiben, Volkswagennel, világkupa szinten. Ez olyan számára, mintha élete összes karácsonya most lenne, egyszerre. Azt hiszem, egy olyan tagja lesz a csapatunknak, akit szeretettel fogadnak, mert, ahogy te is mondtad, nagyon jól ismeri az autót és sok minden rejlik benne a jövőre nézve. Segíthetünk neki felépíteni önmagát, erősíteni az önbizalmát, versenyzőt faragni belőle. Nagy reményeket fűzök Benjihez, hogy tényleg ott lesz az elejében és nagyon jól fog együtt dolgozni velünk” – fejtette ki gondolatait a német pilótával való kapcsolatról és a benne rejlő potenciálról Huff, aki Kristofferssonról is kiváló véleménnyel van.

“Johan nagyon jó benyomást tett rám. Nagyon jó ralikrossz versenyző, kétszeres világbajnok, 2017-18-ban nyert. De természetesen jelen volt a TCR-ben is, azt hiszem, három évig vezetett az STCC-ben és más pályákon a világ körül. STCC bajnok is a Volkswagennel, és épp azért ismeri olyan jól az autót, mert a saját kis családi csapatával futtatja azt az STCC-ben. Mivel Johan nagyon is benne van ebben, ezért ismeri az autó felépítését, az alkatrészeit, érti az autó technikai oldalát. És amit elmondhatok a portimão-i tesztről, az az, hogy nagyon hasonló visszajelzéseink voltak az autóról, nagyon hasonlóan érezzük az autót és hasonló dolgokat is várunk el tőle. Ez nagyon meglepő és egyben izgalmas volt mindkettőnk számára, mert az, hogy két személyiség azonnal összepasszol, egy dolog, de az, hogy az autóval kapcsolatban is ennyi minden összehasonlítható: ahogyan vezetünk, amit elvárunk, ahogyan szeretnénk, hogy az autó működjön, az nagyon ritka. De minden nagyon hasonló velünk kapcsolatban, szóval szép reményeim vannak arra vonatkozóan, hogy nagyon jól fogunk tudni együtt dolgozni, és úgy vélem, rögtön az első teszt óta úgy tűnik, hogy ez meg fog valósulni.”

0796e631ad064ab43c8ddc7515577b58.jpg

Mielőtt még április elején, Marrakeshben elrajtolna a 2019-es idény a WTCR-ben, még meg kell ejtenie néhány repülőutat az előszezonnal kapcsolatos kötelezettségei miatt – ezekről a következőket mondta: „Igen” – válaszolt arra a kérdésre, miszerint elégedett-e a csapat az eddig látottakkal. – „Decemberben volt az első tesztünk Portimão-ban. Akkor találkoztam először JohannalFebruárban és márciusban sokat fogunk tesztelni: lesz hat tesztünk, egyenként 2-4 naposak, mind a négy versenyzőnkkel.”

„A legfontosabb dolog számomra, hogy biztosítsam a Volkswagennek, hogy idén jobb esélyük legyen az egyéni és a csapatbajnoki címre. Természetesen rengeteg tapasztalatom van, és még mindig eléggé gyors vagyok, és nagyon szeretném, ha én lehetnék az, aki bajnoki címet nyer, és remélem, hogy így is lesz” – tért ki végül arra Huff, hogy milyen célokat tűzött ki magának az idei évre. – „Ami a személyes részét illeti, most nagyon keményen dolgozok, és azt hiszem, látható lesz ennek hatása, ugyanis fogytam. Ez volt az egyik célom azzal, hogy Dubajba költöztem. (...) Nagyon keményen kezdtem edzeni január elejétől, ami nem könnyű úgy, hogy a családom és a barátaim sokszor átjönnek, és mindenki el akar menni esténként vacsorázni vagy inni egyet… Változtattam az életemen, azért jöttem ide. Most jól érzem magam, pozitív vagyok és magabiztos. Egy némileg másik Huffy vagyok: ugyanaz a személyiség, csak a külső más egy kicsit.”

Az interjú teljes egészében elérhető a Motorzaj.hu-n. Kattintás után kiderül, milyen is az élet Dubajban és miben más, mint Angliában, továbbá az is, hogyan lehet egyáltalán karácsonyfát beszerezni a sivatagban, illetve miképpen lett a család tagja a kis Benji.

Fotó: Teamwork Motorsport / Facebook, Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media), TCR Malaysia Media, Rob Huff

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8014625600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása