A hétvégén megrendezték az újonnan induló maláj TCR-széria első versenyhétvégéjét a korábban az F1-es Maláj Nagydíjnak is otthont adó sepangi pályán: mindkét verseny a korábbi WTCC-futamgyőztes, Franz Engstler fiának, Luca Engstlernek a győzelmét hozta, miközben a 2012-es túraautó-világbajnok, Rob Huff a pályatanulás közben elcsípett egy dobogós eredményt.
Ahogyan arról már beszámoltunk, több ismert név is felbukkant a TCR Malaysia nyitóhétvégéjén, közülük is a legérdekesebb Rob Huffé volt – már csak azért is, mert a Sébastien Loeb Racing versenyzőjénél tudni lehetett, hogy ezt a lehetőséget arra használta ki, hogy az év későbbi szakaszában, amikor a WTCR mezőnye is ellátogat Kuala Lumpurba, több pályaismerettel rendelkezzen, mint a legtöbb ellenfele.
Huff ezúttal is egy Volkswagen Golffal indult és a TeamWork Motorsport színeiben, amely csapattal már évek jó kapcsolatot ápol, ráadásul egészen jól kezdődött a hétvége a számára, mivel az időmérőn nem talált legyőzőre – még legközelebbi ellenfele, a TCR Germany-ben 2017-ben legjobb újonc címet kiérdemlő és a tavalyi közel-keleti TCR-bajnokságot megnyerő Luca Engstler is közel három tizedmásodpercet kapott tőle a Liqui Moly Team Engstler Hyundaijában.
Azonban a 2012-es WTCC-bajnok nem örülhetett sokáig az első helynek, ugyanis Luca Engstler már a rajtnál megelőzte. Mögöttük Engstler csapattársa, Théo Coicaud tartotta a helyét, miközben Martin Ryba megelőzte Paul Ip-t a negyedik a helyért – igaz, kettejük csatáját egy kisebb koccanás is színesítette a 2-es kanyarban. Ip a következő körben további két pozíciót veszített, miután Kai Jordannel is összeért.
A negyedik körben Charlie Kang és Khalid Adam Bin Khalid Emran ütköztek, aminek eredményeként a koreai TCR regnáló bajnoka a sóderágyban landolt. Egy körrel később tovább folytatódott a mezőny tizedelődése: Coicaud a harmadik helyről állt ki, míg Ip törött első felfüggesztéssel adta fel a versenyt – ekkor pályára lépett a biztonsági autó.
Három kör múlva, a nyolcadik körben folytatódott a verseny, ami után Huff többször is támadást indított Engstler ellen, de a brit nem járt sikerrel, a német pedig végül 1,8 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat, miközben a TCR Europe-ban tavaly leginkább csak bukdácsoló Martin Ryba dobogóra állt.
Néhány órával később, jelentős csúszással és a biztonsági autó mögött kezdődött meg a második, fordított rajtrácsos futam – aminek értelmében Huff és Engstler csak a negyedik sorból várhatták az indulást –, ugyanis leszakadt az ég Malajziában. A mezőnyt a negyedik körben engedték el, ami után a pole pozíciós Douglas Khoo mellett elment Jordan, Khalid, Kang és Engstler, majd egy kör múlva Huff is maga mögé utasította a maláj versenyzőt.
Mindeközben Kang és Engstler Khalidot lehagyva zárkóztak fel a második és a harmadik helyre, majd a német hyundaios megelőzte az előtte haladó koreait és Jordant is, ezzel átvéve a vezetést. Engstler ezt követően szinte utcahosszal vezetett és az idei második futamgyőzelmét is bő 12 másodperces előny birtokában húzta be.
Ellenben Engstler még volt bőven akció: előbb Jordan és Kang akasztották össze bajuszaikat, aminek eredményeként utóbbi feljött a második helyre, majd Ryba és Khoo ütköztek a hatodik helyért csatázva, ami után a szlovák a nyolcadik helyre esett vissza, Khoo-t pedig megelőzte Paul Ip a hatodik pozícióért. Eközben Huffot ötödikként intették le.
Egy hétvége után Engstler 19 ponttal vezeti az összetett Huff és 29-cel Jordan előtt. A bajnokság egy alig egy hét múlva folytatódik, szintén a sepangi pályán.
Az első verseny végeredménye:
A második verseny végeredménye:
Az első verseny közvetítése:
Rnd#1/2 2019 TCR Malaysia Championship
The maiden event for the new TCR Malaysia Championship features some of the best drivers in the world campaigning some of the leading Touring Cars from the likes of Hyundai, Volkswagen, Honda and Cupra across two 30-minute races on the F1-inspired Sepang Circuit in Malaysia.
A második verseny közvetítése:
Rnd#2/2 2019 TCR Malaysia Championship
The maiden event for the new TCR Malaysia Championship features some of the best drivers in the world campaigning some of the leading Touring Cars from the likes of Hyundai, Volkswagen, Honda and Cupra across two 30-minute races on the F1-inspired Sepang Circuit in Malaysia.
Fotó: Match Chong (TCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.