A Forma-1 hivatalos és egyben kizárólagos gumiszállítójának 2019-es tervei között szerepel az is, hogy pályára vigye a 2021-től érkező, nagyobb abroncsokat.
A tavalyi év folyamán eldőlt, hogy a Pirelli – egy újabb tendert megnyerve – lesz a 2020 és 2023 közötti időszakban is a formulaautós királykategória gumipartnere. Azonban ez a tender annyiban különbözik a korábbiaktól, hogy a Forma-1-be 2021-től nagyobb, az eddigi 13 helyett 18 colos kerekek fognak érkezni.
A RaceFans szakoldalnak nyilatkozva azonban a Pirelli sportembere tagadta, hogy már idén júniusában elkezdődne a 18 colos gumik tesztelése, azonban azt elárulta, hogy a várakozások szerint 2019 második felében már sor kerülhet rá.
A különbség a 13 és a 18 colos kerekek között.
Mindenekelőtt az olasz-kínai gumigyártónak szereznie kellene ehhez egy olyan autót, amire fel lehet szerelni a 18 colos kerekeket, csak ez amiatt rendkívül komplikált, mert a 2021-es technikai szabályok a kerékméret az egyetlen ismert paraméter jelen állás szerint, s bármennyire is jelentéktelennek tűnhet ez a változtatás, de a nagyobb felnik és a vékonyabb oldalfalak miatt a csapatoknak többek között új felfüggesztésekkel kell előrukkolniuk.
A sportágban 2011 óta jelen lévő Pirelli a 2021-es gumik fejlesztését a milánói kutatási-fejlesztési intézményében fogja megkezdeni.
Korábban, a 2014-es silverstone-i évközi teszten a Pirelli már előrukkolt egy garnitúra 18 colos gumiabronccsal, ami a Lotus E22-esre került fel, amit a csapat tesztpilótája, Charles Pic vezetett.
Fotó: Pirelli Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.