A szervezők bejelentették, hogy 2019-ben bemutatkozik az IndyCarból már ismert push-to-pass rendszer, továbbá új hátsó szárnyak érkeznek a DTM-be.
Kijelenthető, hogy a 2019-es szezon egy új éra kezdetét fogja jelenteni a DTM-ben, elvégre már korábban is jelentős szabályváltozásokra derült fény, olyanokra, mint például a kétliteres és 620 lóerős turbómotorok érkezése. A szervezők pedig a hét korábbi felében újabb lényegi módosításokat ismertettek.
Ezek keretében idén debütál a DTM-ben a push-to-pass rendszer. Ez a fogalom elsősorban az IndyCar-rajongók számára csenghet ismerősen, de a célja nagyjából hasonló, mint volt a Forma-1-ben a KERS-nek vagy a Formula-E ötödik szezonjára bevezetett támadási módnak. A rendszer a versenyzők számára egy-egy aktiválás alkalmával plusz 30 lóerőt biztosít több üzemanyag befecskendezésével – egy verseny folyamán összesen 12 alkalommal lehet majd élni ezzel a lehetőséggel.
Emellett új, szélesebb hátsó szárnyak fognak felbukkanni az autókon, aminek lényegi eleme lesz a DRS. A Forma-1-ből is ismert állítható hátsó szárnyra vonatkozó előírások számottevően megváltoztak, ugyanis a korábbi egy, illetve két másodperc helyett már elegendő három szekundumon belül autózniuk a versenyzőknek az előttük haladóhoz képest ahhoz, hogy aktiválhassák a rendszert.
Jelentősen változik az autók minimumsúlya is, ami az eddigi 1031 helyett csak 981 kilogramm lesz. Ennek és a lóerőszámot tekintve erősebb motoroknak köszönhetően kedvezőbb, 1,6 kilogramm/lóerős súly-lóerő arány alakul ki, aminek révén bizonyos pályákon az autók akár a 300 kilométer/órás sebességet is elérhetik.
A DTM 2019-es szezonja május első hétvégéjén, a Hockenheimringen rajtol majd el.
Fotó: BMW Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.