Bejelentette hatodik gyári DTM-versenyzőjét a BMW – az Augusto Farfus helyére érkező Sheldon van der Linde mindössze 19 éves és 356 napos lesz, amikor bemutatkozik majd a német túraautó-bajnokságban, és nem mellesleg a széria fennállásának első dél-afrikai versenyzője.
19 éves kora ellenére eléggé szép sikereket tudhat a háta mögött Sheldon van der Linde, aki a DTM történetének első dél-afrikai pilótája és a BMW-nél a bajor márka GT-programjába, valamint a Hyundai WTCR-csapatába távozott Augusto Farfus utódja lesz: 2014-ben első nekifutásra behúzta a dél-afrikai Volkswagen Polo-kupát, majd 2015-ben sem talált legyőzőre. 2016-ban a német Audi TT-kupában versenyzett, 2017-ben pedig a német TCR-bajnokságban folytatta a pályafutását, ahol – mindössze 18 esztendős korában – győzelemre vitte a Prosport Performance csapatát a Sachsenringen. Van der Linde aztán belekóstolt a GT-versenyzés világában és tavaly az ADAC GT Masterst két győzelemmel a második helyen zárta összetettben testvérével, Kelvin van der Lindével és egy Audi R8 LMS-sel.
„Már akkor egy álom vált valóra számomra, amikor a fiatal versenyzők tesztjén beülhettem a BMW M4 DTM-be. Az viszont, hogy 2019-re helyem van a csapatban, hihetetlen. Büszke vagyok arra, hogy egy ennyire híres gyártóval folytathatom a családi hagyományt. Köszönöm a BMW Motorsportnak a belém vetett bizalmukat” – nyilatkozta Van der Linde, aki a BMW Team RBM csapatát egészíti ki, Philipp Eng és Joel Eriksson oldalán.
„Nagyszerű, hogy egy újabb tehetséges fiatallal bővült a csapatunk. December közepén Sheldon rendkívül lenyűgöző volt a fiatal pilóták tesztjén a BMW M4 DTM volánja mögött. Ezt megelőzően a pályafutását már annak GT-s szakaszától nagy figyelemmel kísértük. Sheldon sebességével és sokoldalúságával tökéletesen passzol a BMW M Motorsport-programunkba. Biztos vagyok benne, hogy hamar magára talál a DTM-ben is” – kommentálta a hírt a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt.
A másik BMW-s gyári csapatnál, a Team RMG-nél Bruno Spengler, Marco Wittmann és Timo Glock fognak versenyezni, a privát indíttatású autók sorsa még kérdőjeles.
Fotó: BMW Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.