FE - VÁRATLAN FORDULAT: DA COSTA MAGÁRA VÁLLALTA A BMW-TRAGÉDIÁT

p90334770-highres.jpg

Noha a legtöbben, akik a képernyőkön keresztül kísérték figyelemmel a marokkói ePrix-t, Alexander Sims-t hibáztatták a BMW-menetelés kettős balesetbe való torkollásáért, Antonio Félix da Costa magát hibáztatja a történtekért. A portugál hozzátette, hogy újonc csapattársa akár nyerhetett is volna.

Igencsak ígéretesre sikerült a BMW gyári csapatként való bemutatkozása a Formula-E-ben, ugyanis azok után, hogy Antonio Félix da Costa Jean-Éric Vergne támadásait visszaverve győzni tudott Ad Diriyah-ban, a marokkói versenyen is versenyképesnek bizonyult a bajor márka. Da Costa és Alexander Sims kettőse már a rajt után feljött a 2-3. helyre, majd a 12. körben át is hámozta magát a pole pozícióból induló és addig az élen haladó Sam Birdöt.

Ezt követően egy viszonylag fölényes BMW 1-2-re volt kilátás, azonban 10 perccel a leintés előtt olyan jelenetsornak lehettünk szemtanúi, amit első látásra kevesen akartunk elhinni: történt ugyanis, hogy a 7-es kanyar előtt egymás mellett volt a két BMW-Andretti-pilóta, majd mindketten óriásit fékeztek és összeütköztek, aminek eredményeként Da Costa számára a falban zárult a futam, Sims pedig továbbment a negyedik helyen és végül ebben a pozícióban is látta meg a kockás zászlót, míg a futamot a Mahindra Racing belgája, Jerome d’Ambrosio nyerte meg.

p90334767-highres.jpg

A legtöbben Sims-t vélték bűnösnek a balesetért, így sokakból váltott ki meglepődést, amikor a futam Da Costa vállalta a felelősséget a BMW tragédiájáért – a portugál így kezdte gondolatait a motorsport.com-nak nyilatkozva: „Sajnálom, ez egy hiba volt, amit csakis én követtem el. Rettentően frusztráló, hogy emiatt egy kettős győzelmet veszítettünk el. Amennyiben csak a saját versenyemet szúrtam volna el, Alex megnyerhette volna a futamot. Így viszont elvettem tőle az elsőséget, csapattól pedig az 1-2-t. Nagyon rosszul érzem magam.”

„Alex gyorsabb volt nálam ma, különösen a versenynek azon a pontján. Az előző 15 körben folyamatosan csökkentette a különbséget, jobb tempója volt, mint nekem. Ezt el kellett volna fogadnom és el kellett volna engednem, de nem így tettem. A végkimenetel azon történések kombinációja, amik abban a 40 percben történtek, amíg versenyeztünk. Amikor ez megtörtént, meg akartam keresni Marrakesh legmélyebb gödrét, és elbújni oda” – folytatta az önostorozást Da Costa.

p90334748-highres.jpg

Ellenben Sims úgy gondolja, hogy a csapatnál mindenki felelős volt a balesetért, és a továbbiakban hatékonyabb kommunikációra lesz szükség a BMW-nél meglátása szerint: „Mindannyiunknak muszáj tanulnia és együttműködnie. Akkor több energiám volt, mint Antoniónak, de az érzéseimet nem kommunikáltam megfelelően a csapattal. Azonban összeütköztünk, azonban ez nem jelenti a kapcsolatunk tönkremenetelét, jó barátok vagyunk, és nyilvánvalóan egyikőnk sem akarta, hogy ez megtörténjen. De tanulni fogunk ebből, és léphetünk is tovább” – vélekedett a 30 éves pilóta, aki már a második versenyén dobogóra állhatott volna, ami különösen jól jött volna, főleg a nem éppen gyümölcsözőre sikeredett szaúd-arábiai bemutatkozás után.

„Arról majd beszélni fogok a csapattal, hogy ez miért történhetett meg. Adott esetben még egy csapatutasítást sem bántam volna, ha azt mondják, hogy engedjem el” – tette hozzá Da Costa. – „Nyilván nem éleztem volna a helyzetet, de utólag úgy gondolom, így lett volna helyes. Egy csapat vagyunk és nagyon erősek együtt, így normális, hogy felemelem a kezem, ha hibázok valamiért.”

ABB Formula E on Twitter

The first rule in motorsport, don't hit your teammate! � @afelixdacosta is out of the race #MarrakeshEPrix https://t.co/G1c71z4hMG

A baleset.

Fotó: LAT/Formula-E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8514559678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása