Régi hozzáállás, új pilótafelállás – a Sauber csapatfőnökének jók a megérzései a 2019-es szezont illetően, a cél pedig az, hogy végig a középmezőny elejében legyen Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi.
2018-ban a Sauber volt az egyik meglepetéscsapata a Forma-1-nek a szezon folyamán bemutatott fejlődés révén: ugyanis a szezon első néhány versenyén a hinwili gárda még a mezőny végén meccselt a Williamsszel, azonban az év végén már a mezőny negyedik autóját tudhatta a magáénak. Ennek kapcsán a tavalyi szezon folyamán szintén bravúros teljesítményt nyújtó Charles Leclerc – aki idén már a Ferrarinál fog versenyezni – korábban elárulta, hogy ennek az előrelépésnek a kulcsa az autó megértése volt.
A csapatfőnök Frédéric Vasseur pedig bizakodóan néz elébe a 2019-es szezonnak, amit nem is rejtett véka alá, amikor a motorsport.com-nak nyilatkozott: „Pokoli keményen dolgoztunk az idei autón, aminek érdekében tavaly egészen korán valamennyi erőforrásunkat erre összpontosítottuk. Jók a várakozásaink, de ilyen drasztikus szabályváltozások esetén sosem lehet tudni. Lehet, hogy rossz irányba mentünk el, ami csak talán a barcelonai teszten fog kiderülni, mert senki sem tudja, hogy pontosan mit is csinálnak a többiek. Nekem viszont pozitívak a megérzéseim, továbbá hétről-hétre javulunk és ugyanaz a célunk, mint az előző szezonban.”
Hasonló gondolatok a szabályváltozások kapcsán a Mercedes részéről hangzottak el: az ötszörös világbajnoki címvédő együttes felhívta arra a figyelmet, hogy a többek között az egyszerűbb első szárnyakat felvonultató aerodinamikai módosítások könnyen kikaphatják a szelet a nagycsapatok vitorlájából, és könnyen előléphet esélyesként egy idáig esélytelennek bizonyult gárda.
„Nem mondom azt, hogy nem érdekel, de nem fogja megváltoztatni a következő szezonnal kapcsolatos nézeteimet” – reagált arra a felvetésre Vasseur, hogy a Sauber a fejlődés ellenére csak nyolcadik lett a konstruktőri bajnokságban. – „A TOP-10-ben harcolunk, a csapatok sorrendjében meg a 4. és a 6. hely között vagyunk valahol. Ugyanezt kell csinálnunk a következő idényben is, ez lesz a cél.”
A Sauber ugyanazzal a hozzáállással, de egy új pilótapárosítással lesz ott a rajtrácson 2019-ben, vagyis inkább egy régi-újjal. Charles Leclerc ugyebár átigazolt a Ferrarihoz, Marcus Ericsson pedig a csapat harmadik versenyzőjeként és nagyköveteként, valamint a Schmidt Peterson Motorsports IndyCar-csapatánál folytatja pályafutását, helyüket pedig a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi kettőse fogja átvenni – a finn még első F1-es évében, 2001-ben volt a Sauber versenyzője, Giovinazzi pedig 2017-ben húzott le két futamot az alakulatnál, a sérülésből lábadozó Pascal Wehrlein helyetteseként.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.